Beste deskundige, Mijn zoontje van nu ruim 7 weken krijgt 5x150cc fv nutrilon standaart. Nu red hij het overdag prima met de 4u tussenpozen, alleen in de avond is hij zoooo hongerig. Vooral na de fles van 19u, hij red het dan echt heel moeilijk tot +- 23u. Geven we de fles eerder, komt hij ook weer vroeger in de nacht. Is het een optie om alleen de 2 avond flesjes bijv nutrilon forte te gaan geven?En is de kans op paar uurtjes langer doorslapen dan ook groter? Schema is nu als volgt; 11u 150cc 15u 150cc 19u 150cc 23u 150cc rond 4/5u 90cc rond 8/9u 90cc Hij woog 1,5 wk geleden 4760gr. Bedankt alvast!
Hoi, Qua leeftijd en gewicht is het prima om 5 flessen van 165 ml (gemiddeld) per 24 uur te geven. Vanaf 5 kg, kun je 5 flessen van 200 ml geven. Als dit zo goed gaat hoef je niet direct wat in de voeding te veranderen. Voor het gevoel van verzadiging is het goed om het drinktempo in de gaten te houden, dat dit niet te snel gaat, 15-20 minuten is een goed drinktempo. Mocht dit niet helpen, kun je kijken om 's avonds een voeding te geven voor meer verzadiging, zodat je 5 x 165 ml kunt geven (7-11-15-19-23 bijvoorbeeld). Groetjes Angelique
Bedankt voor je antwoord! Dus als ik het goed begrijp hoef ik alleen op te hogen, en kan het dus zijn dat hij gewoon "te kort" heeft nu. Want tijden zijn op die van 7u na gelijk op wat u adviseerd. Hij drinkt best snel dus we geven hem al pauze en doen er sinds gister een schepje nutriton doorheen. Kwa schema zou het inderdaad fijn zijn als hij op die 7u uit gaat komen in de ochtend, alleen dat doet meneertje nu dus nog niet helaas.. Mischien nu wel als we gaan ophogen..
Hoi, Wanneer hij snel drinkt kan het inderdaad helpen om de voeding wat in te dikken zodat het wat rustiger gaat. Je kunt even kijken hoe het gaat met de voeding ophogen. Groetjes Angelique