Iemand ervaring met een borstvoedingshulpset?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pierlala, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pierlala

Pierlala Lid

10 feb 2013
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje is nu precies 4 maanden. Hij is een huilbaby (geweest)? Hij heeft twee keer in het ziekenhuis gelegen waardoor mijn melkproductie behoorlijk achteruit is gegaan. Nu zo ver dat ik bijna niets meer heb. Hooguit 30 uit beiden borsten. Ik wil dit graag weer opvoeren. Maar mijn zoontje krijgt flesvoeding met johannesbroodpitmeel. 150cc.

Iemand ervaring met een borstvoedingshulpset? Kan ik dan alsnog Johannesbroodpitmeel gebruiken? En hoe zit her in elkaar?

Alvast bedankt!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    Hoi
    Een borstvoedingshulpset gebruik je als je kindje niet goed aan de borst drinkt. Dit altijd in overleg met een lactatiekundige. Ik heb zo'n ding een paar dagen gebruikt omdat jongste dochter een rare tolrong had en niet goed aanhapte. Maar toen ik een tepelhoedje ging gebruiken waren de problemen over gelukkig.

ALs jij je zoontje weer aan de borst wil krijgen zul je daar intensief mee aan de slag moeten gaan. Het kan waarschijnlijk wel maar ik denk dat je daar echt begeleiding bij nodig hebt! Dus mijn enige tip is dat je een LK inschakeld. Die kan komen kijken, helpen, en een plan van aanpak opzetten.

Zoek Lactatiekundige IBCLC | Particulieren | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding

JBM kan je ook via een lepeltje geven dus daar heb je in principe geen fles bij nodig.

Succes ermee! Het is zeker de moeite om het te proberen :p

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt de johannesbroodpitmeel mengen met wat water en voor en na een voeding van een lepeltje geven.

Wil je kind nog wel aan de borst?
    In dat geval kun je relacteren, evt. kun je daarbij een BOS gebruiken. Relacteren doe je door een tijdje vaak, echt heel vaak, aan te leggen, denk dan echt aan elke twee uur, en half uur na een voeding te kolven.
    Voordeel voor je kind kan zijn dat doordat hij heel vaak heel kleine porties binnenkrijgt, hij minder of geen verdikkingsmiddel nodig heeft, vooral als je ook refluxmedicatie geeft.

De gekolfde melk zou je tijdens het aanleggen via de BOS kunnen aanbieden, of na het aanleggen ingedikt met wat jbpm via een fles.

Bel eens met een lactatiekundige om te zien of ze iets voor je betekenen kan.

Deel Deze Pagina