borstvergroting en borstvoeding??

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door veronique1985, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    hoi
    ik heb 5 jaar geleden een borstvergroting gehad dit na aanleiding van het verwijderen van een knobbeltje in 1 van mijn borsten.
    ik heb toen gevraagd of ik nog borstvoeding kan geven en er werd toen gezegt dat ik alleen door het knobbeltje last kon hebben maar niet door de borstvergroting dit houd dus in dat 1 van mijn borsten het gewoon moet doen.
    maar hoe verder ik zwanger ben hoe meer zorgen ik me ga maken of dit wel zo is.
    ze groeien wel heel hard maar weet ook niet of dit veel zegt
    wat is jullie ervaring hier mee??
    en nog een vraag over kolven ik ga na mijn 10 weken verlof na de bevalling gewoon weer aan het werk vanaf wanneer moet ik het gaan proberen met de fles???
    alvast bedankt veronique

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hallo Veronique,

Ik kan mij voorstellen dat je gaat twijfelen.
    Goed voorbereiden is erg belangrijk dus ik snap het volledig.
    Belangrijk bij een borstoperatie is dat de belangrijkste zenuwen nog intact zijn.
    Verder is het belangrijk dat de melkgangetjes nog voldoende aanwezig zijn en dat de tepel nog op zijn oorspronkelijke plek zit.
    Bij een borstvergroting wordt er een prothese in de bost geplaatst en daar wordt een sneetje voor gemaakt.
    Kun je mij vertellen waar dit sneetje zit bij jou?
    Het groeien van de borsten zegt niet zoveel helaas.
    Overigens kun je ook prima met 1 borst voeden, maar meest ideaal is met 2 borsten.

Wat het kolen betreft kun je het beste met het flesje gaan oefenen als jullie baby zo tussen de 4 en 6 weken is. Het is een hele andere zuigtechniek dus wacht echt totdat de borstvoeding lekker loopt en jullie baby goed aan de borst drinkt.

Laat nog maar even weten hoe het met de borstoperatie is gegaan dan kan ik je meer informatie geven.

3. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    dankjewel voor je snelle reactie
    het sneetje zit onder mijn borst.
    er is alleen maar plaats voor gemaakt en er in gestopt het zit dus niet onder mijn borst spier maar gewoon er op er is mij toen verteld dat dat veel scheelt.
    maar hoop echt dat ik borstvoeding kan geven wil dit zo graag dus ga er echt mijn best voor doen dat het ondanks de operatie toch gaat lukken

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Als het sneetje onder je borst zit dan kun je ervan uitgaan dat je gewoon borstvoeding kunt geven.
    Bij een borstvergroting is het vaak geen enkel probleem om borstvoeding te geven.
    Als er gesneden is rond de tepel levert het eerder problemen op.
    Gewoon je lekker voorbereiden op wat komen gaat incl. borstvoeding zou ik zeggen.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina