Borst en kunstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door bigkizzzz, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hallo,

Ik ben zelf een trotse moeder van 2 kindjes. En geef / gaf borstvoeding volledig.
    Nu is mijn lieve schoonzus zwanger. Eerst wilde ze geen bv geven. Nu opeens komt ze met t idee om half half te doen. Sprankje hoop zag ik opeens! Vind t zó gaaf als ik mensen kan overtuigen hoe goed, mooi en geweldig bv geven is. Maar bv en flesvoeding combineren vanaf de geboorte is dit mogelijk? Ze wilt dit omdat haar man dan ook t kindje kan voeden. En hoe groot is dan de kans dat t lukt ivm vraag / aanbod. Regeldagen etc. Graag heb ik tips. Om haar te behoeden voor een domper. Ik weet hoeveel energie erin bv geven zit. Maar mij lijkt t door kunst bij te geven t veel lastiger. En hoe zit t met bv en borstimplantaten? Borstvergroting dus....
    Heb je tips of wellicht links waarop ik me kan inlezen? En haar wellicht te overtuigen volledig bv te geven?!
    Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik zou haar wijzen op het bestaan van cursussen en lactatiekundigen. Misschien dat ze al voor de bevalling een cursus kan volgen en daar haar specifieke vragen stellen. Ook kan ze al met een lactatiekundige afspreken, die haar doel (combineren) als uitgangspunt zal nemen. Op die manier is ze goed voorbereid.

Lactatiekundigen, verloskundigen en kraamzorgaanbieders bieden cursussen aan. Let er op dat er wel een lactatiekundige aanwezig is die specifieke vragen kan beantwoorden.
    Ook zijn er cursussen van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties. Lekker laagdrempelig. Ook geven zij veel folders uit met informatie. Bijvoorbeeld over borstvoeding na borstoperaties.
    Je kunt deze folders bestellen of downloaden na betaling vaak.

Ook kun je overwegen om haar een abonnement cadeau te doen als kraamcadeau bijvoorbeeld, op een van de organisaties. Kijk of dit iets is wat bij haar past.

Van te voren informatie inwinnen via deze site of via email begeleiding is ook altijd mogelijk!
    Tot slot: vergroting hoeft geen probleem te zijn, dus daar hoeft het niet aan te liggen!
    Verder zou ik met name aanmoedigen om de start te maken: borstvoeding de eerste dagen ivm colostrum! Mooiere start kun je niet maken!

Groetjes,
    Heidi

Deel Deze Pagina