Hallo, Ook ik heb even een vraagje.. Mijn dochtertje is nu 6 weken oud en eigenlijk gaat het voeden erg goed. Alleen heb ik nu sinds een paar dagen 1 pijnlijke tepel. Vooral tijdens het aanhappen en de eerste paar minuten drinken is het pijnlijk. Ik zie geen tepelkloofjes en ik heb de afgelopen dagen al met miconazol gesmeerd om spruw uit te sluiten, maar hier is het ook niet van verbeterd. En ik zie ook zowel bij mij als mijn dochter geen spruw- achtige symptomen. Aan deze borst heb ik wel een behoorlijke sterke tsr, vooral sinds afgelopen week lijkt het wel of hij steeds sterker wordt. Mn dochter moet dan ook echt hard drinken om het bij te kunnen benen en wordt daar soms wat onrustig en bozig van.. Zou dit ermee te maken kunnen hebben. Ik voed meestal in rugby houding, moet ik vaker wisselen van houding? Ik hoop dat je wat tips hebt, want voeden met pijn is niet leuk..
Zie je dat je kindje anders is gaan drinken ook? Klemt ze misschien met haar kaakjes om de melkstroom tegen te houden? De rugbyhouding kan inderdaad heel prettig zijn, vaak vinden kindjes het heel fijn om met hun billen lager te liggen dan de schouders, dus meer overeind dan echt vlak liggend. Probeer echt goed aan te sturen met aanhappen: grote hap, tepel richting bovenlip en neus. Let goed op of je kindje niet afzakt als de melkstroom hard gaat. Evt. laat je het eerste toeschieten aflopen in een spuugdoek en dan pas aanleggen als de meeste kracht er af is, je ziet dit doordat de straaltjes die je ziet tijdens het toeschieten afbuigen. Goed de borst en haar kinnetje drogen en opnieuw aanleggen kan veel onrust wegnemen. Succes!