Hallo allemaal, Zoals jullie in mijn eerder berichten kunnen lezen, gaat het weer eens over het slaapprobleem met zoonlief. Onze zoon is bijn 15 maanden oud en heeft nog geen nacht doorgeslapen, en moeders dus ook niet. ( vaders slaapt wel door...) sinds een paar weken lijkt het wel of het allemaal erger wordt. Meneer gaat keurig naar bed tussen 19.30-20.00 uur, en wordt vervolgens wakker om 23.30. Nou is dat nog niet het grootste probleem, maar vervolgens word hij ook vrolijk wakker om 02.00 uur om dan papa uit te roeen ( die niks hoort), gaat spelen, en na een uurtje of 1.5 gaat huilen en blijft huilen en absoluut niet meer wil slapen. Vannacht heeft hij het volgehouden tot 04.30. Drama dus, terwijl ik redelijk hard mijn slaap nodig heb( zie banner).Ik moet ook gewoon werken de volgende dag. Ik zit gewoon ff helemaal stuk en weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Van alles hebben we al geprobeerd, maar alles zonder resultaat. En ik weet werkelijk niet waar ik het zoeken moet, ben echt op. ( en ja de opa's en oma's zijn ook al ingeschakeld om mijn zo nu en dan te laten bij tanken) Trouwens, kan mijn slaapgebrek kwaad voor de kleine in mijn buik ? Dank voor het lezen en eventuel tips.
Misschien toch pappa eens een por geven zodat hij er ook een keer uit gaat. Of misschien een nachtje uit slapen gaan (als dat kan) Kan je iig één nachtje bijtanken. Ik zeg maar wat hoor, maar als ik het zo lees HEB je echt wel een dikke nachtrust verdiend. Gr, Hillegonda
Ik weet perfect wat je bedoelt want ik zit ook met een slaapgebrek. Ik ben net zwanger, en heb een dochtertje van 8,5 maand die volop tanden krijgt en als gevolg daarvan vaak wakker wordt. Haar bedje staat nog naast dat van ons, en meestal kan ik haar troosten door gewoon wat op haar buikje te wrijven, haar hoofdje, haar handje, .... Ik neem haar liever niet uit bed omdat ik bang ben dat ze dat dan gezellig gaat vinden, en nog meer gaat huilen. Ik geef haar ook geen eten 's nachts. Slaapt je zoontje veel overdag ? En is hij heel actief zodat hij moe genoeg is 's avonds ? Ben je al eens langs geweest bij een kinderarts om het probleem voor te leggen ? Misschien kunnen ze eens een slaaptest of zo doen ? Als je er zelf volledig door zit kan je misschien overwegen om eens langs te gaan bij je huisarts ? Die kan je dan eventueel een week of 2 ziek thuis zetten, zodat je wat rust kan inhalen. Ik weet niet of het kwaad kan voor het kleintje in je buik, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat je volledig uitgeput aan de bevalling moet beginnen binnen x-aantal weken groetjes, Vicky
Ten eerste zou ik pappa eens een flinke por geven, want het is niet alleen jouw kind en jouw probleem... Op welke tijden krijgt hij eten? Misschien dat ie wakker wordt, omdat ie een beetje trek heeft en wil ie dan niet meer in slaap vallen? Of misschien later naar bed doen? Overdag minder laten slapen en lekker actief bezig laten zijn? Droopjes misschien? Of bang in t donker (nachtlampje?) Zoals je ziet is mijn kindje nog veel jonger, dus heb geen ervaring met die leeftijd, maar ik roep ook maar wat... Slaapgebrek is voor niemand goed, dus ook niet als je zwanger bent.. Jij hebt je rust en ontspanning hard nodig, dus je man zal echt bij moeten springen!
De kleine van mijn vriendin deed dit ook! Sliep overdag ook slecht en 's nachts een paar keer wakker. Toen hebben ze advies bij het cb gevraagd en zij kwamen op huisbezoek. Toen heeft ze een schema gekregen en tips hoe ze het moest gaan doen. Het heeft twee weken geduurd, veel pijn en moeite, maar nu slaapt ze van 19 tot 7 uur en overdag van 10 tot 12 en van 14 tot 17 uur. Ze haalt echt alle slaap in, ze is van november 2006. Misschien een tip?
hier ook een kindje van 15 maand en nog geen nacht doorgeslapen, begint nu ook echt op te breken, wordt helemaal lusteloos. heb er wel eens aan gedacht om het te vertellen bij het cb, maar aan de andere kant zit ik weer niet te wachten op iemand bij je thuis. vind dat gelijk zo'n inbreuk, maar ja hij groeit er ook maar niet overheen...
Overdag slaapt meneer ook maar een uurtje, hij heeftgewoon heel weinig slaap nodig denk ikd an maar... eten á vonds doet hij een uur voorda thij naar bed gaat. eten gaat prima. En overdag eet hij ook prima. Ook heeft meneer genoeg energie, hij speelt de hele dag door, opd e dagen dat ik niet werk probeer ik 's ochtends wat te plannen ( boodschapjes samen o.i.d) en 's middags na het eten, kinderboerderij of zandbak, speeltuin,wandelen of binnen spelen. alhoewel ik elke dag probeer om buiten te zijn, omdat ik denk dat frisse lucht goed is voor hem. Nogmaasl dank voor de adviesen, ik vind het fijn dat iedereen zo meedenkt( al heb ik de meeste tips wel al uitgeprobeerd) en wat betreft vaderlief, al laat je een bom afgaan wordt hij nog niet wakker, de enige manie rom hem wakke rte krijgen is met een plantenspuit.....( ik ben langer bezig omhem wakker te krijgen dan dat ik onze kleine soms heb gesust) slaapt trouwens sinds dat hij 2 maanden is op zijn eigen kamer, met nachtlampje, verduisteringsgordijn en en al tig zijn bed verplaast...en ja soms geef ik hem uit pure wanhoop wel de fles.... Naar bed gaan is geen probleem, maar het is slaap blijven wel....
mijn man krijg ik ook met een bom niet wakker hoor, dus met een por helemaal niet, en net wat je zegt, het is dan sneller om zelf te gaan als je daar ook nog eens druk over te maken. bovendien ben ik dan toch al wakker dus maakt het ook niet meer uit. als ik één keer wakker ben slaap ik zelf ook niet zomaar in, alleen overdag voel ik me vaak een aanrechtdoek. ik heb ook zijn hele kamer al een paar keer veranderd, niks helpt. hij slaapt zo in, moet er wel even bijblijven, maar dat is nooit een probleem. overdag slaapt ie ook maar een uurtje en verder speelt ie altijd leuk en is als hij niet ziek is gewoon vrolijk. vind het ook moeilijk hoor, zit aan een peuterbedje te denken..
haha herkenbaar, die van mij kan ik ook echt niet wakker krijgen hoor! En als ik dat dan probeer had dan wilde ik dat ik het noooit geprobeerd had... mannen.. zucht... maar ik heb geen oplossing voor je, sorry. Ik hoop voor je dat je snel weer een beetje kan slapen! Liefs
of manlief wordt wakker, maar kan zich er later niks van herinneren, slaapt alweer zodra ik me heb omgedraaid. Heb zelfs al een een glas water over hem heen gegooid. ( stel je toch eens voor dat er brand bij ons uitbreekt, zou niet weten hoe hij wakker moet worden)>1 keer alarm afgegaan en daar werd hij echt niet wakker van. ach we zullen wel weer zien hoe het vanavond gaat..denk dat ik maar op dezelfde tijd als onze zoon naar bed ga , dan heb ik iig iets geslapen. ppfffttt
lijkt me wel erstandig hoor, en anders smiddags even een tukje? haha glas water! Hoe reageerde hij erop? die van mij heeft ook een enorm ochtendhumeur, hij moet eerst even wakker worden, dat duurt meestal wel even en tot die tijd moet ik echt mn mond houden anders dan is het niet zo gezellig... je leert er mee leven he?
Misschien is deze topic lezen wat voor je om tips te kunnen vinden? http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=88168 Succes ermee, en ik leef met je mee (letterlijk en figuurlijk ) Groetjes, vonneg
'k Kan alleen maar de tips geven die ons na 15 maand hebben geholpen. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=87406
Trouwens, hééééél veel succes, ik leef enorm mee, ook al heb je daar na talloze slapeloze nachten soms heel weinig aan...
Hoi, Wat erg zeg, Thijmen slaapt gelukkig goed maar ik kan me helemaal voorstellen hoe op je bent! En dan ook nog zwanger..... Ik denk trouwens niet dat het echt kwaad kan, het slaapgebrek. Misschien een keer met de vk bespreken? Wat betreft je man vroeg ik me nog een beetje af of het ook niet een beetje is dat ie niet wakker wordt omdat ie weet dat jij er toch wel uit gaat. Ik bedoel, hij zal toch ook wel wakker worden als ie naar zijn werk moet.... En als straks je tweede kleintje er is, zul je het 's nachts ook niet in je eentje kunnen. Is het misschien een idee om zelf een keer met oordoppen in, in een andere kamer te gaan slapen en echt de verantwoordelijkheid voor een nacht over te dragen aan je man? Verder heb ik helaas geen tips voor je qua doorslapen. Heeft ie trouwens hetzelfde als ie bij opa en oma is? Succes in elk geval! Groetjes Rosa
jij een nachtje uit logeren, papa thuis met de kleine, wedden dat hij wakker word..... geen tips voor je, hier een eerste klas slaapkop, maar wel even een knuffel en veel sterkte. hoop dat t snel beter gaat
Of wellicht kan je man een nachtje met een matras op de kamer van je kindje gaan slapen? Dan zal ie toch wel wakker worden? Een constructieve oplossing is dat natuurlijk niet en jij hebt als zwangere je rust echt heel hard nodig! Ik zou het echt aankaarten bij het cb of bij de huisarts, want dit hou je onder normale omstandigheden al niet gemakkelijk vol, laat staan als je 24 weken zwanger bent. Ik wens jullie heel veel succes!
Sem slaapt ook niet meer door. Erg vermoeiend. De ellende begon toen de eerste tandjes doorkwamen. Nu heeft hij inmiddels 8 tandjes en heb ik het idee dat er een kies doorkomt (want hij zit maar met zn handje in zn mond). Bijna elke nacht wordt hij om een uur of 3.00 wakker! Man lief slaapt vaak door en is ook niet wakker te krijgen. De volgende dag weet hij van niets meer.... Ik ben ook echt op. Ik ben niet zwanger maar werk wel 42.5 uur per week en moet er elke ochtend om 5.30 uit om naar mijn werk te gaan en kom om 22.00 uur thuis (ben tussendoor wel thuis). Heeft er iemand nog tips? Je hebt hier geen CB dus ik kan hier ook niet om een schema vragen want hier kennen ze dat helemaal niet. Ik zou graag weer de nacht door willen slapen
hmm hier word job ook nooit wakker behalve asl hij weet.. dat ik er niet ben om op te staan het zit gewoon tussen de oren denk ik zoals job het noemt "de anne-beschermingssensor" jammer genoeg werkt die voornamelijk als ik niet in de buurt ben vind je zoontje het niet gewoon een beetje "eenzaam" snachts? dat hij schrikt omdat er niemand is... geen idee wat je er aan zou kunnen doen tho... lastig hoor ik denk nog even verder
Ik zou zeggen zet die plantenspuit naast het bed! Beetje makkelijk van hem en idd wat als jij er niet bent? Laat hij dan jullie kleintje in bed huilen of kan die dan wel wakker worden? Zo ja,dan vind ik dat het voor geen meter kloppen dat ie er nu niet uitgaat. Maar goed,een nachtje opa en oma (of weekend) kan idd ook wonderen doen. Zoë is van het weekend nog uit logeren geweest,want zij wordt ook sinds 2 weken weer 2 a 3 x per nacht wakker. Papa en mama zijn heerlijk uiteten geweest,filmpje gepakt en om half 11 lagen we op 1 oor. Succes