Oh dan ben ik ook een freak Ik ga bv geven. Sterker nog: Ik geef mijn zoon van 15 maanden nog steeds bv. Mijn andere kinderen hebben gemiddeld 2 jaar bv gehad. Tja, voor mij is het dus vanzelfsprekend dat de kleine spruit ook bv gaat krijgen.
Ik wil graag flesvoeding gaan geven. Ik vind het leuk voor mijn vriend als hij ook voedingen kan geven en misschien vind ik dat ook wel lekker voor mezelf Erg knap dat (bijna) iedereen hier zo fanantiek aan de borstvoeding is/was. Lijkt me erg speciaal maar wel veel meer gedoe.
Even een vraagje aan de dames die bv geven: Hoe doen jullie dat als je eens een dagje weggaat? Geven jullie dan in het openbaar voeding, of zoeken jullie een plekje achteraf? En is zo'n plekje er dan altijd. Ik persoonlijk voel er namelijk helemaal niets voor om in het openbaar te gaan zitten voeden. En hoe lang kan je van huis zijn zonder je kindje als je bv geeft? Ik snap dat je van te voren kan kolven voor een flesje voor de oppas, maar op een gegeven moment zijn je borsten ook weer volgelopen neem ik aan. Dat lijkt me namelijk allemaal zo ontzettend onhandig.
Hier word het de fles mijn zoontje was als snel onder het geboorte gewicht om dat de bortvoeding niet lukte toen moest hij aan een sonde in het zieken huisdat vond ik toen echt niet leuk de fles ging toen goed en zieken huis zei wil je als je naar huis gaat weer de borts geven maar dat durfde ik niet meer logiche want je wilt je kindje niet nog een keer te kort schieten bij de 2de was ik weer aan de borst gegaan gewoon je wilt toch het beste ook al worden ze met de fles ook wel groot weer lukte het niet en dat was zo frustrerend en weer ging ze richting de 10% die ze max af mogen vallen dus zijn we bij gaan voeden dat ging goed en zijn we door mijn onzekerheid helemaal op de fles gegaan nu de 3de dus en 2 kleine rond lopent ik ben heel onzeker in mijn bortvoeding geworden en was me nu al druk aan het maken of dat wel of niet zou lukken paar keer met mijn vriend over gehad van zou jij dat erg vinden meteen aan de fles zonder te proberen maar die zei ook je hebt nu zo iezo al minder rust 1 naar peuterspeelzaal de ander gaat naar school allemaal andere tijden en als ze thuis zijn kan je al helemaal niet rustig er aan gaan zitten dus voor me eigen rust toch gekozen voor deze ronde de fles en begin er nu zelf ook wel vrede mee te krijgen de andere zijn ook groot geworden denk ik steeds maar alleen het contact zou ik wel eens echt mee willen maken maar mijn moedere zei heel stom je hebt melk koeien en vlees koeien en ik zei eerst nou wat een vergelijking ma maar achteraf kon ik de lol er wel van in zien hahaha
Ik ga weer voor de BV. De oudste heb ik 9 maanden gegeven, ik hoop dat nu weer te bereiken. Maar ben benieuwd, met een rondrennend peutertje zal het wel wat lastiger zijn. @mermaid: iedereen die bv geeft ziet op tegen in het openbaar voeden. Maar in de praktijk valt het reuze mee. Met bv-tshirts (ook gewoon bij de H&M te koop) hoef je je borsten amper te ontbloten en ziet niemand iets. Ik nam voor de zekerheid altijd een grote sjaal mee, zodat ik die om mij en mijn dochter heen kon slaan. Viel het nog minder op. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen doorhadden dat ik aan het voeden was. En in vergelijking met vriendinnen die fv geven had ik het eigenlijk gemakkelijker. Zij moesten altijd warm water regelen enzo. Tegen die tijd was ik al klaar met voeden.... En je hoeft nergens aan te denken, je hebt de voeding immers bij je. Voor wat betreft schoonouders/visite, de eerste maanden heb ik me thuis wel teruggetrokken. Dat deed ik ook omdat ik dat fijn vond en zo in alle rust van mijn dochter kon genieten. Daarna heb ik thuis gewoon op de bank gevoed: mijn huis, als mensen zich ongemakkelijk voelen gaan zij maar even weg. Als ik echter daar was (of op visite) zocht ik wel altijd een rustig plekje op.
ik geef eigenlijk overal bv, in het winkelcentrum, in een winkel. In het begin voelde ik mezelf er ook niet prettig onder maar als je kindje eenmaal huilt van de honger heb je overal maling aan, ik dan. En speciale t-shirts heb ik niet, leg soms een slabbetje over mijn borst.Maar hier in Italie (waar 99% bv geeft) kijkt niemand er van op. Het enigste nadeel is dat jij altijd degene bent die de voedingen geeft, je kant nooit eens zeggen, doe jij het eens, ja als je koft, wat mij nou niet wilt lukken. Maar... de baby heeft jouw ook echt nodig en het is geweldig om te zien dat hij groeit op jouw zelfgemaakte melk. Dat is voor mij toch wel iets heel speciaals.. Oh en ik geef bv waar iedereen bij is, schoonouders, vrienden, collegas, het is iets heel ntuurlijk en absoluut niet seksueel ofzo! Wat ik zeg, als je kindje honger heeft heb je over maling aan, dan vervul je zijn wensen.
hier ga ik het ook weer proberen, bij de eerste heb ik 8 wk gekolfd omdat ze niet wilde drinken uit de borst vanalles geprobeerd met tepelhoedjes ed. maar je bent er een keer klaar mee dat was bij mij na die 8 wk. was bekaf van het eerst kolfen en dan nog flesje geven. dus hoop dat het me dit keer wel lukt in een keer want met een peuter erbij houd ik die 8 wk kolfen niet vol hihi. en in het openbaar nou ik zou me daar ook niet durk om maken zou denk ik niet midden in een restautrant oid gaan zitten wel ergens achterin maar goed doe ik toch altijd al met de kleine meid dusa dat zou dan niet anders zijn. en bij ouders ed denk dat ik het nu in de kraamwk wel ff afgezoderd met kraamhulp doe zodat we goed kunnen oef, heb speciaal om iemand gevraagd die er heel goed in is omdat het de vorigek eer mislukt is dus hoop veel van dr te leren. me vent doet dan het huis wel.
Ik wil het wel gaan geven, maar niet een halfjaar lang ofzo.. Ik denk meer aan een maand en daarna ga ik over op flesvoeding.. Vooral de eerste voeding uit de borst is erg belangrijk voor een baby
Hier ga ik de fles geven. Ben nu gestopt met mijn medicijnen maar zodra beeb eruit is kan ik niet wachten om ze weer te nemen. Hierdoor is het niet mogelijk borstvoeding te geven.. Jammer dan maar met de fles worden ze ook vast groot!.
ik geef bv, en daar ben ik nu heel blij mee! Gister zijn we met Ties in het zkh beland omdat hij ziek is.. de artsen vroegen allemaal wat voor voeding ik gaf en toen ik zei dat het bv was zeiden ze allemaal dat dat nu heeeel verstandig was en goed voor hem. geen idee of het waar is, maar als ik kv had gegeven had ik me toch schuldig gevoeld en voeden in het openbaar.. ik zag er enorm tegenop maar het is eigenlijk geen enkel probleem. niemand doet er moeilijk over en het is wel makkelijk eigenlijk.
voeden in het openbaar en een hoekje van een eetcafetje ofzo met je stoel weggedraaid van de rest van de klanten. zo dee ik het...ging prima nooit commentaar gehad. En het is elk momnet beschikbaar..op temp en altijd wel genoeg.. Toen we op vakantie waren in schotland en me bv snel afnam ivm het overlijden van me moeder ben je ineens afhankelijk van warm water...en dus van andere mensen...dat was best lastig...kind geeft aan dat het moet eten en dan is het meteen groot alarm...en dan moet je nog opzoek naar heet water (voor een dag lang heet water mee nemen is geen optie) vond ik erg onhandig.
In mijn huis geef ik bv hoe en waar ik wil....als er mensen op bezoek zijn die er moeite mee hebben dan passen zich hun maar aan...mijn huis mijn ding...en ook bij me schoonouders dee ik het gewoon...je borst is maar 2 tellen te zien en daarna licht er een kind voor....je moet wel heel moeilijk zijn als je daar al problemen mee heb als visite
Tepel is nooit te zien als er gebronken wordt ...dat grote koppie van je kind zit er voor! (ziet er zo uit ....zegmaar)
Hier de oudste 11 maanden bv gegeven. Maar dit ging niet zonder problemen. Mijn oudste bleek reflux te hebben, viel af en moest aan de bijvoeding en ik heb 3x een borstonsteking gehad. Ook in het begin kloofjes. Uiteindelijk met behulp van een lactatiekundige de rest van de maanden met voldoening kunnen voeden. De problemen speelden zich trouwens allemaal af in de eerste 3 maanden. Oudste heeft een gedeelte fv gehad. De middelste heeft 1 jaar en 10 dagen bv gehad. Toen was ik weer zwanger en vond het teveel energie kosten. Bleef moe enzo. De middelste heeft nooit geen fv gehad. Ik had ook genoeg voorraad in de vriezer haha. Kolfde heel gemakkelijk en meneer wilde maar 1 borst per keer. Had best veel melk dus, nu geen problemen gehad. Wel harde schijven in mijn borsten maar met masseren enzo gingen die weer weg. Nu begin ik met de derde ook met bv. Ik hoop dat het ook weer een geruime tijd gaat lukken. Maar mocht het om de een of andere reden niet lukken of mijn andere kindjes lijden eronder dan ga ik de fles geven. Mijn man gaf altijd de laatste voeding met de fles (bv) en ik kolfde dan op dat moment. Wel raad ik mensen aan een bv cursus te gaan volgen. Al is het alleen maar om te zien hoe bv werkt en dat het de eerste tijd vaak echt geen roze wolk is. Vaak begint na een aantal weken het makkelijker te lopen. Het moet van beide kanten geleerd worden. Je kan bijv. ook vragen bij je intake om een kraamverzorgende met heel veel ervaring met bv.
De kraamzorg was van de week bij ons en die heeft dat juist geadviseerd meteen combineren. Ze is ook lactatiekundige en volgens haar kon het wel meteen dus ik ga er wel vanuit hihi weet het ook niet.
Ik ben dus nooit een borstvoedingsvoorstander geweest... het lijkt mij praktischer en leuk voor de vader en andere familie dat die ook eens een fles kunnen geven (en ja ik weet dat je dat eventueel kunt kolven) Aan de andere kant weet ik dat het qua voedingsstoffen e.d. beter is voor de beeb + het feit dat ik gehoord heb dat je de zwangerschapskilo's er sneller mee kwijt raakt (misschien ego, maar voor mij wel een extra reden ter overweging!) Maar aan de andere kant hoor ik weer verhalen van collega's vriendinnen die het kind dan 3 kwartier aan de borst hebben en dan na anderhalf uur weer kunnen omdat het niet genoeg drinkt.... tja, hele dagen alleen maar met BV bezig lijkt mij ook weer niets.... :S dus ik twijfel nu toch!
De derde gaat ook de fles krijgen. DIt vanwege medicijnen (die ik eigenlijk nu al moet slikken, maar door zwangerschap nog even niet hoef).
Oja, en als ze een dagdeel vaker willen drinken, dit is vaak s'avonds heet dit clusteren. Ze gooien zich als het ware dan vol voor de nacht. Is heel normaal. Vaak slapen ze dan ook wel een paar uurtjes achter elkaar door. 30 tot 45 minuten voeden is heel normaal. En bv verteerd sneller dus het kan zijn dat ze na 2 uur weer honger hebben bijv. Maar wat vaak ook door elkaar word gehaald is of het echt honger is. Soms hebben ze ook veel zuigbehoefte.
Absoluut borstvoeding, ben heel vastberaden hierin, ga cursus doen heb alle boeken erover al gelezen en heb er best wat pijn en doorzettingsvermogen voor over!