Na het kijken van filmpjes over borstvoeding geven in de draagdoek kom ik er niet uit

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door prettymum, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Hallo!

Ik begreep dat het heel handig en discreet is om te voeden in de draagdoek. Ik heb nu op internet diverse filmpjes bekeken en uitgeprobeerd maar het lukt me niet.

ByKay heeft een filmpje over voeden in de BBBB houding en zegt dat je je kindje lager kunt laten hangen door de schouderbanden een beetje omlaag te doen. Dat laat ze alleen niet echt zien. Om mijn zoon van 3 mnd laag genoeg te laten hangen moet ik de schouder banden wel echt heel laag doen. hij hangt dan op half zeven, echt niet fijn voor hem. Bovendien is het dan ook echt niet meer discreet, ha ha! Op het filmpje gaat het heel goed bij Kay dus ik zal wel iets fout doen.

Er komt nog bij dat ik cup H heb momenteel dus ook al hangt hij vrij laag, ik moet mijn borst eigenlijk te ver omhoog duwen wil hij erbij kunnen. Voor mij weer niet zo comfortabel.

Denken jullie dat het daaraan ligt, en werkt het nu eenmaal niet of minder goed met grote borsten? Als dat zo is kan ik het hele idee maar beter gewoon uit mijn hoofd zetten. Of moet het met wat oefening en tips in principe kunnen?

Ik zag ook een filmpje voor hele jonge babies. Dan zat hij er met opgetrokken beentjes in, rechtop. Maar daar is mijn baby te groot voor met 3 mnd.

En als laatste zag ik iets over de komma houding, dus liggend. Iemand daar ervaring mee? En tot welke leeftijd kan dit?

Ik ben benieuwd naar jullie positieve of negatieve ervaringen hiermee!

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Door de draagconsulenten/experts betreft dragen, wordt het voeden in een draagdoek of -zak ten zeerste afgeraden. Het is belangrijk dat wanneer je je kindje voed, je daar je aandacht bij houdt. Anders kan het zomaar gebeuren dat jij gaat afwassen bv en dat je niet oplet en dat je kindje tussen je borsten stikt (ik heb ook grote borsten, kan het me levendig voorstellen dat zoiets kan gebeuren :(). De kans is natuurlijk heel klein, maar om veilig te voeden en te dragen, scheiden we deze dingen. Overigens wordt de kommahouding ook afgeraden. De luchtpijp van een baby is zo dik als een pink, een babypink wel te verstaan. Wanneer je het kindje in de kommahouding legt, komt de kin op de borst terecht en ontstaat er een knik in de luchtpijp. Het kind komt dan in ademnood. Het advies is dus om vanaf de geboorte rechtop te dragen in een ergonomische drager.

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou je het willen?

Deel Deze Pagina