borst- in combinatie met flesvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Blossum, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, even advies gevraagd van een deskundige...
    Aangezien ik weer moet gaan werken ben ik begonnen met flesvoeding. Ik kan namelijk niet vaak genoeg kolven om voldoende melk te hebben... Nu is mijn vraag wat is het slimst om te doen, zou ik dit schema aan kunnen houden? En is het dan handig om rond 12 uur te kolven en dit iedere keer voor de volgende dag te gebruiken in combinatie met de twee flesvoedingen of kan ik dan beter alleen flesvoeding geven en stoppen met kolven?

6.15 borstvoeding
    10.15 flesvoeding + borstvoeding
    14.15 flesvoeding + borstvoeding
    18.00 borstvoeding
    22.00 borstvoeding

Als het een combinatie van fles- en borstvoeding wordt, wat is dan de beste manier om een flesje klaar te maken? Alvast bedankt!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ik begrijp je niet helemaal goed. Heb je slechts 1 keer de gelegenheid om te kolven op het werk? En heb je dus niet helemaal voldoende melk?
    Dan is dit prima zo. Geef alleen wel eerst de borst (Of de afgekolfde melk) en vul daarna aan zoveel als nodig is met kunstvoeding.
    Dit heeft absoluut nog voordelen ten opzicht van alleen maar kunstvoeding. Zo krijgt je baby nog veel gezonde stoffen van jou mee.

de dagen dat je thuis bent zou je weer vaker kunnen aanleggen, maar je kunt ook als dat je voorkeur heeft in dit schema blijven.

Als je stopt met kolven zul je merken dat je productie heel snel zal teruglopen. Dus dat is zeker wel goed om te blijven doen.
    Je kunt het beste eerst de moedermelk geven en daarna pas kunstvoeding aanbieden. Als ze een keer wat laat staan kan ze beter de kunstvoeding laten staan toch?

succes
    Linda

3. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, dit is idd wel een beetje wat ik bedoelde. Het is voor mij ook nog behoorlijk zoeken...
    Zou ik ook kunnen stoppen met de borstvoeding overdag en alleen nog maar de nacht, ochtend en avond voeding aan de borst geven? Of wordt het dan te verwarrend omdat hij overdag kunstvoeding uit de fles krijgt?

4. Linda Offereins

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Nee hoor, ook dat kan prima.
    Laat dan niet te snel allebei de voedingen vallen maar doe het geleidelijk.
    Als het te snel gaat heb je kans dat je productie te veel terugloopt.
    Voor je baby is een combi van fles vast geen probleem.

groet
    Linda

5. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor je snelle antwoorden, echt heel fijn!!!
    Is het handig om een schema aan te houden van 3 dagen steeds 1 voeding vervangen voor flesvoeding of kan ik er beter wat langer over doen? Nogmaals bedankt!

6. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onzekerheden alom... vast heel herkenbaar toch!
    Maar ik wil het denk ik toch zo proberen te doen:
    04.00 bv
    07.00 bv
    10.30 gekolfde melk aanvullen met nutrilon (ik kolf)
    14.00 gekolfde melk aanvullen met nutrilon (ik kolf)
    17.00 bv (als hij eerder komt wordt dit ook bv+kv)
    20.30 bv

Zou hij dan aan 70cc gekolfde melk genoeg hebben als ik dit meng met 100cc nutrilon? Ik kolfde bijv. vandaag maar, 160cc in de ochtend en 70cc in de middag...

7. Linda Offereins

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ik zou hem eerst de gekolfde melk geven en daarna kunstvoeding op gevoel.
    Het komt niet zo heel precies.
    Het aantal cc's kan ik niet zo goed zeggen. Zorg gewoon dat hij genoeg heeft en tevreden is. Na de voeding van 10.30 u hoeft hij niet veel bij, maar die voeding erna dus wat meer.
    Probeer er wat mee te spelen...
    Linda

Deel Deze Pagina