pauzes tijdens bv

Discussie in 'Voeding' gestart door trixie, 27 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trixie

trixie Lid

7 jul 2006
    25
    0
    0
    Heinenoord
    mijn kleintje is nu vier weken en hij groeit goed op de bv. Hij drinkt alleen niet goed door, dus zit ik wel drie kwartier voor een voeding terwijl hij daarvan hoguit 15 minuten heeft gedronken. heeft een van jullie tips hoe ik hem aan de borst kan houden tijdens een voeding?

2. sim

sim Niet meer actief

mijn zoontje is ook heel onrustig aan de borst, nog steeds. ik ben na twee maand gaan combineren met fv, dan drinkt hij ineens heel constant en doet hij zo'n twintig minuten over een flesje. misschien zou je eens kunnen proberen om te kolven.. en anders zou je eens op een borstvoedingssite kunnen kijken voor tips

succes

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Misschien is het een idee om je kindje tijdens het voeden in te bakeren. Mijn kraamverpleegster deed dat bij hem tijdens het voeden omdat het allemaal heel moeizaam ging bij mij.
    Quinn was simpelweg geen goede drinker. had de zuigkracht niet waardoor ik hem na een uur drinken alsnog moest bijvoeden.
    Ik ben toen alles gaan kolven.

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Of afkolven, dan gaat het denk ik sneller dan voeden en de fles gaat misschien beter?

5. sim

sim Niet meer actief

ze raden bij mij inbakeren tijdens voeden af, omdat het instinct qua zoeken dan verstoord raakt, ze hebben hun handjes zeg maar nodig dan..

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nee dat zou ik niet doen! Ik ben noodgedwongen een fulltime kolver en het is echt veel meer werk! Het is in feite 3x zoveel werk (kolven, flesje geven en alles steriliseren). Je kindje is nog maar 4 weken oud. Ze gaan meestal veel sneller drinken in de loop van de tijd. Soms zijn ze dan in een paar minuten klaar. Kolven gaat na verloop van tijd juist langzamer hoor ik van fulltime kolfsters die al een tijdje langer kolven.

Wat doet ie dat halfuur dat ie niet echt drinkt eigenlijk?

Misschien kun je je vraag op het borstvoedingsforum stellen. Ik heb daar heel veel aan gehad en heb het nog steeds...

7. trixie

trixie Lid

7 jul 2006
    25
    0
    0
    Heinenoord
    Als hij niet drinkt ligt hij een beetje om zich heen te kijken, meestal naar mij. Soms heeft hij ook last van zijn darmen tijdens het drinken: zuigen en krampjes dat gaat niet samen dus dan stopt hij.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mischien eerst een paar minuten aan de ene borst en dan aanleggen aan de andere borst, zodat hij wat actiever wordt gehouden ?

9. sim

sim Niet meer actief

dat zou ik niet aanraden, eerst proberen om de ene borst leeg te laten drinken (ivm je vraag en aanbod) en als je baby dan in slaap valt, even verschonen tussen door, zodat hij dán wat actiever is en dan als toetje de andere borst. bij de volgende voeding begin je met de borst die als laatst het toetje was.

ik voed elijah nu maar een paar minuten en dan is hij zat, in het begin zat ik er ook een hele poos bij, maar dat wordt echt beter, nu denk je dat je de hele dag aan het voeden bent. ritme kan gewoon nu nog niet,maar geloof me dat duurt niet lang meer. probeer even door de zure appel heen te bijten. en anders bel je icare, daar zitten lactatiedeskundigen die je overal antwoord en tips op kunnen geven. als je onzeker bent gewoon bellen.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Sim: leek mij idd ook een vreemd advies die van mij. Maar ik heb het zelf van een lactatiekundige.

11. sim

sim Niet meer actief

was niet verkeerd bedoelt, maar klinkt me zo onlogisch, anders zou je die vraag eens op het bvforum moeten stellen...

Deel Deze Pagina