borst niet meer (goed) willen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Woezel 25, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Al een tijdje drinkt mijn dochter wat slechter. Ze krijgt nog gewoon BV. De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Nu krijgt ze ook tandjes, de 2e is inmiddels doorgekomen. Maar, steeds vaker wil ze helemaal niet drinken. Zowieso op het kinderdagverblijf drinkt ze geen melk. Nu vind ik dat niet zo heel erg maar nu wil ze thuis vaak ook niet of nauwelijks. Ze wil een beetje sabbelen maar dn houd het op. Vanavond was het ook weer mis. Ze gooit dan heel boos haar hoofdje naar achteren en gaat huilen. We hebben van alles al geprobeerd, BV uit een flesje, uit de beker, uit wanhoop zelfs KV geprobeerd maar niets wil ze. Als ze haar beker ziet gaat dr mondje open maar zodra ze proeft wat er in zit wil ze niet meer. Sap uit de beker wil ze wel.

Hebben jullie ideen/tips hoe hiermee om te gaan? Ik weet het ff niet meer...

X

2. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    jeetje wat lastig en heb je die pap met een smaakje geprobeerd? dat is misschien net wat anders... ik zou haar in ieder geval niet dwingen aan de borst want dan ontstaat er meer afstand. misschien gewoon even laten en dan wel samen douchen of met blote borsten in bed gaan liggen, misschien dat ze uit zich zelf komt.

maar door tandjes kan ze misschien ook slechter drinken, maar dat verklaard dan niet waarom ze wel sap wilt.

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

we hebben pap geprobeerd met vanille smaak, die vond ze heerlijk! fles was zo op.
    's ochtends en 's middags wil ze nog wel aan de borst maar 's avonds niet meer. Ze krijgt dan een papje en dat gaat dus heel erg goed. We hebben besloten om het zo een beetje, heel rustig aan, af te bouwen. Als ik haar 's ochtends pap geef (als ik moet werken doe ik dat) drinkt ze dat voor mijn idee ook beter dan bij mij aan de borst. En inderdaad, niet dwingen. Wil ze niet, dan niet. Ook hebben we gemerkt dat ze de fles niet op bed wil (daar geef ik altijd BV) maar liever op de stoel, dat associeert kennelijk minder met de borst...
    Douchen doen we ook samen ja, en ze ligt vaak tegen me aan (bloot) maar ze komt neit uit zichzelf naar mijn borst toe. Het enige wat ze doet is mijn tepel vastpakken en die grondig onderzoeken, en that's it..

x

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ben je zwanger, of staat dat nog in je banner van je dochter?

Omdat ze vaak dan niet meer willen drinken - de smaak is anders schijnbaar of je hebt weinig melk meer.

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    nee, ben niet zwanger (is inderdaad nog van de banner van mijn dochter ja... beetje verwarrend misschien)

x

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo ergens tussen 8 en 10 maanden hebben sommige babies een 'lastige' periode aan de borst. Ze hebben wel honger en dorst, maar alles om ze heen lijkt leuker en spannender dan die borst. Vaak drinken ze in die periodes het beste als ze in een prikkelvrije ruimte (zonder afleiding, slaapkamer, gordijnen dicht) aangelegd worden en als ze half slapend gevoed worden (borst of fles), als ze half slapen nemen de instincten het over van de wil.
    Je kunt eventueel eens googelen op zuigelingenstaking.

Dat ze liever roosvicee wil heeft met de smaak te maken, dat is namelijk veel zoeter. Maar als roosvicee het drinken van de melk belemmert die ze gewoon nodig heeft dan zou ik geen zoet drinken meer aanbieden, maar alleen maar water of thee.

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik voed haar altijd op de slaapkamer, zonder anderen erbij (zelfs mijn man gaat tegenwoordig maar beneden zitten om inderdaad alle afleiding te voorkomen).
    ook roosvicee krijgt ze niet veel, en al helemaal niet voor het slapen gaan (was die ene avond puur voor het proberen) en inderdaad goeie tip om alleen water of thee te geven. Kijken of ze dat wil.
    heb besloten om maar gewoon te kijken waar het schip strand. De laatste voeding krijgt ze al pap (van moedermelk) en dat vind ze heerlijk. Morgen op vakantie, even helemaal rust (heb ook een hele drukke periode achter de rug, zal ook mee spelen), wie weet wat de rust met ons samen doet. We zien wel. Ik had al nooit verwacht dat de BV uberhaupt zou lukken (o.a. moeilijke start en wat andere factoren) dus ben al super trots dat ze bijna 9 mnd mijn melk heeft gedronken met zo veel plezier. Dus als het klaar is is dat ook wel prima en een goede afsluiter van een hele mooie periode waarin we beide ontzettend van elkaar genoten hebben en een super band hebben kunnen opbouwen samen.

X

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik herken dit ineens, al is Dennis nog maar 6 maanden! Vanmiddag was 't hier gewoon even een opstandje van meneer, hij lag aan de borst en liet om de 2 seconden los en lag wat te protesteren en te jengelen. Nou had ie niet bereveel honger want toen ik (van ellende) maar even ophield, was hij stil. Ik ben maar even een rondje met hem + de hond gaan wandelen en toen ik thuis kwam weer geprobeerd en toen was hij zo moe dat ie lekker rustig dronk. Dit soort momenten heeft ie wel vaker de laatste tijd en dat frustreert me wel een beetje. Ik wil de borstvoeding heel langzaam afbouwen (gebeurt al natuurlijk met de hapjes etc.) maar zo zijn de voedingen die nog een tijdje overblijven niet echt heel leuk meer. Behalve 's ochtends heel vroeg (rond 6.00 de laatste tijd ;)) dat is nog de enige keer dat ie lekker rustig drinkt en er van geniet lijkt het wel.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ons meisje drinkt de flesjes (bv) ineens weer alleen nog maar met een klein speeltje in 1 hand. Af en toe heeft ze zo'n periode. Gek, maar ook al heeft ze honger, ze wordt gewoon ongedurig zonder en gaat dan liggen spelen en rommelen en kauwen op de speen. Soms geef ik haar ook aan de borst iets om mee te frummelen, maar meestal gaat ze heerlijk liggen "slapen" en heeft geen afleiding nodig. Ook eens proberen?

Deel Deze Pagina