Hebben jullie dit ook.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama van 2 kids, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voel ik me nu onzeker zeg....
    Ik heb met 9 weken en 4 dagen de 2e echo gehad en deze was goed. en dat was al de termijn echo!!! nu krijg ik pas met 15 weken weer een echo, en dit maakt me zo onzeker. wie zegt nu dat alles goed is. het maakt me gewoon extra onzeker omdat we het gisteren tegen de laatste familieleden hebben verteld. maar ik weet helemaal niet of het nog wel goed zit. waarom krijg je al zovroeg een termijn echo?

ik moest dit even van me afschrijven.

Groetjes

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik geloof dat de termijn echo tussen 9 en 12 weken plaats vind.
    Maar ik denk dat je al blij mag zijn dat je met 15 weken nog een echo krijgt, voor vele is na de termijn echo de eerst volgende met 20 weken.
    En geloof me het blijft super spannend. Ik voel mijn kleine uk volop bewegen, maar toch ben ik iedere keer weer opgelucht als ik het hartje hoor bij de VK.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    ik heb het gedeeltelijk, meer een angst in mn hoofd. Ik weet namelijk wel dat als het hartje klopt, het in principe goed is, de meeste miskramen zijn als het hartje niet gaat kloppen. De echo scopiste zei ook "geen zorgen meer maken!" Wij krijgen echter bij 12 weken nog een echo, dus rond de 9 weken een termijn echo, en bij 12 weken een echo om te kijken of 't kindje goed ontwikkeld. Stel dat er geen hoofd aan zit, hoef je niet tot de 20 weken echo te wachten om beslissingen te nemen zeg maar. Is een beetje kort door de bocht maar wel globaal de reden, en voor ons alleen maar fijn natuurlijk, een extra echo!

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    heel lullig om te zeggen, maar dat het hartje klopt is geen garantie helaas..

Ik ben blij dat ik bij de gyn loop en elke 4 weekjes (nu 3) ff mag spieken.

Is een pretecho rond 13wk geen optie?

5. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop ook bij de gyn. en ik weet uit ervaring dat een kloppend hartje niks zegt. want mijn zoontje is bij 38 wk zwangerschap nog gewoon overleden.

Deel Deze Pagina