Borstvoedingsschort

Discussion in 'Borstvoeding' started by Anique, Apr 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik las net op de volgende site iets over het borstvoedingsschort...: http://www.milkybaby.nl/schort.html

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Denken jullie dat dit handig is?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm tja, ik vind het er niet zo handig uitzien :oops: . Maar heb er geen ervaring mee. Ik moet zeggen dat je toch meestal wel "bedekt" bent met je eigen kleding en je kindje dus dat er toch niks zichtbaar is. Met een diep decolete zien ze meer!

3. Anique

Anique Niet meer actief

Hihi.. tsja.. ik heb zelf nog helemaal GEEN ervaring, en ik moet nog allemaal zien of het allemaal gaat lukken en wat dan handig is en wat prettig voelt voor mij....
    Maar ik ben dan dus benieuwd of zulke producten nou handig zijn of niet....

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Das waar, dat moet je allemaal nog afwachten.
    Ik zou het niet kopen, maar ik weet niet wat de andere mama's hier zeggen.

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik zou me sowieso niet prettig voelen om in het openbaar borstvoeding te geven, ook niet met zo'n schort.
    Dus voor mij is het een overbodige uitvinding.
    Maar ik kan me voorstellen dat het voor je gevoel fijner is om het een beetje meer af te schermen.

6. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik denk dat je met een hydrofiel luier oid hetzelfde bereikt. Verder lijkt het mij niet handig. Ik vind zelf dat "stiekeme gedoe" ook niet nodig. Net wat Bolbuikje zegt. Je ziet niks. Shirt om hoog, hemd naar beneden. Kind voor de tiet en er is bijna geen bloot meer te zien.

7. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik heb het idee dat hoe stiekemer je doet dat je dan nog meer opvalt.
    Ik heb meestal een shirt en een vest/blouse aan dan zie je echt bijna helemaal niets.
    Gewoon niet druk over maken!

Kus Senna

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik denk idd dat als je met zo'n "ding" gaat zitten dat je veel meer opvalt dan dat je gewoon even je kleren wat opzij schuift en aanlegt.
    Als je wel iets wilt bedekken volstaat een hydrofiele luier of een sjaal ook prima.
    Voor mij persoonlijk is het niets. Tuurlijk is in het begin in het openbaar voeden eng. Maar alles went, en als je een beetje handig bent valt er niets te zien.

9. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    Ik heb in het begin ook voedingstops besteld omdat me dat handiger leek, en ik heb ze nu nauwelijks aan. Jah, als gewone shirts maar niet speciaal voor het klepje. En dan nog trek ik het shirt gewoon naar beneden (in ieder geval thuis).

Ik zou het pas gaan overwegen als je een beetje ervaring hebt, scheelt weer in de kosten (hoewel mijn shirts nou niet zo duur waren, dus heb er geen spijt van hoor)

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Helemaal mee eens...

echt 9 van de 10x heeft volgens mij niemand door dat ik aan het voeden ben en er valt met wat handiheid echt weinig te zien hoor. Probeer het thuis eens voor een spiegel...

Ik zou het dus nooit kopen...

11. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook niet kopen. Had ook een BV shirt gekocht, maar dat vind ik ook een onding. Ik heb hemdjes van de Kruidvat gekocht (Anni Rolfi). Dus als ik in het openbaar voed, dan gaat het shirt omhoog, het hemdje omlaag en het klepje van mijn voedingsbh open... Tis even oefenen, maar het wordt steeds makkelijker... ook doordat je kindje in de loop van de tijd steeds makkelijker zal happen.
    Succes!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je even doorsurft op het internet kun je vooral op Amerikaanse sites heel veel soorten en smaken van dit soort borstvoedingsboerka's vinden.
    Niet nodig hoor als je bv geeft. Met een beetje oefenen voor de spiegel thuis kun je het zo geven dat het echt niet opvalt.
    Met zo'n boerka trek je juist heel veel aandacht.

13. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb vorige week voor t eerst écht in t openbaar gevoed, in een (rustige) lunchroom. Ik vond t best eng en was nerveus, weet eigenlijk zelf amper waarom. Maar je zag amper wat hoor, was heel discreet, ik doe mn bh en topje los als mn tshirt nog goed zit, dan leg ik haar voor me en doe ik mn tshirt stukje omhoog. Als ze drinkt, leg ik mn tshirt weer terug en voila, helemaal bedekt en discreet.

Zo'n schort lijkt me juist erg onhandig én opvallend, zou ik me nóg ongemakkelijker bij voelen.

14. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    de eerste keer in het openbaar voel je je een beetje onzeker en gespannen en maak je je druk om alles. Maar daarna gaat het een stuk beter. Laatst nog op een terrasje gezeten en gevoed. Huppa shirtje ophoog topje en bh naar benee en slurpen maar. Thijs zijn hoofd zit er toch voor dus er valt niet zo veel te kijken hoor. Wat mij wel opvalt is als mensen zien dat je gaat voeden dat ze dan automatisch al even de andere kant opkijken, net alsof ze even nit willen zien. Valt ook niet veel te zien hoor.

Kortom ik zou hem niet aanschaffen, lijkt mij een heel gedoe en ik denk dat je er juist meer aandacht mee trekt. Kijk eerst maar eens hoe het verloopt straks en als je er dan nog moeite mee hebt kan je hem altijd nog aanschaffen toch?

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihi, een voedings-burka! Daar moest ik wel even om lachen!

Uhm, ik denk ook dat hoe stiekemer je zit te doen, hoe meer mensen het opvalt. En hoe minder prettig je jezelf voelt. Het is heel natuurlijk en normaal om een kindje te voeden, dus waarom zou je je moeten verstoppen in zo een schort/burka. Kijken maar lekker een andere kant op als ze het niet willen zien!

16. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik denk dat het best wel een leuk idee is als je echt in het openbaar wilt voeden maar het eigenlijk niet durft. Ik vind het wel een goed idee! Ook leuke kleurtjes btw...

Ik zelf heb nooit in het openbaar hoeven voeden (lees in lunchroom of iets dergelijks) dus zelf niet nodig gehad.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op youtube heb je allerlei filmpjes waarin dit soort burka's worden aangeprezen, en nog leukere flimpjes waarin ze belachelijk gemaakt worden (zie je een hele tafel met mensen opeens onder een grote deken verdwijnen en zo).

18. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Hihi..
    Ik heb zelf geen speciale borstvoedingshirtjes. Wel heb ik altijd een voedingsbeha, een hempje en dáárover een trui of blous. Voedingsbeha los, hempje onder mijn borst schuiven, trui iets omhoog en ik ben er klaar voor!
    En Yara ook...haha.

19. Dandelion

Dandelion Actief lid

Jul 20, 2007
    480
    0
    0
    Office manager/ Student CE
    Amsterdam
    Ik zat even mee te lezen, ik ben namelijk niet zo van het openbaar voeden, want ik heb zulke grote borsten. Ik schaam me dood voor die dingen! Voor het voeden schaam ik me trouwens helemaal niet, hoor!
    Ik neem vaak vers afgekolfde melk mee, dat drinkt Lucas ook als het niet is opgewarmd.
    Ben ik de enige die dit zo voelt? Ik wilde dat ik een fijne B cup ofzo had inplaats van E!

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb zelf ook een E cup (70 E) en vind mijn borsten niet te groot.
    Ik schaam me er dan ook niet voor.

Share This Page