Wie kan mij helpen? Het ging zo goed vijf zes voedingen per 24 uur. Nu sinds twee dagen pet, onrustig wil drinken drinken, huilen vanacht paar keer gekomen. Eet haar handjes bijna op. Wat moet ik nou? te weinig? Ben ineens zo onzeker. De eerste huilde heel veel, dit werd minder toen we na vier maand op flesvoeding overgingen. De tweede kreeg ivm werk na zes weken 2 flesvoedingen en de rest voedde ikzelf nog tot zeven maand. Nu kan ik volledig blijven voeden, maar het lijkt wel op Help ik zit er aan te denken haar ook twee flesvoedingen te geven. Weet het even niet.
Heb je al gedacht aan regeldagen? 5/6 voedingen per 24 uur vind ik overigens voor een kindje van bijna 2 maanden wel aan de minimale eigenlijk zeker wanneer er van die 5/6 nog 2 een fles kunstvoeding word (of kolf je voor die twee flesvoedingen? Weet even niet helemaal goed wat je bedoeld omdat je ook schrijft dat je op flesvoeding over ging) je houd dan nog maar 3/4 voedingen aan de borst over, dat is gewoon heel erg weinig om je productie met deze leeftijd op peil te houden. Ik zou dus zeggen, zo vaak mogelijk lekker laten drinken, zo min mogelijk flesjes geven, en als je flessen met kunstvoeding geeft ook zelf wel kolven. Zodat je borsten gewoon voldoende melk blijven maken. Het is en blijft natuurlijk een principe van vraag en aanbod. Zolang er maar vraag is, maken je borsten melk aan. Maar als de vraag hoger word, dan moet je lichaam het even regelen samen met de kleine waardoor de vraag van de kleine en het aanbod van jouw lichaam, weer gelijk getrokken word. Maar als je nog maar zo kort borstvoeding geeft is het gewoon heel lastig je voeding op peil te houden met maar een paar voedingen per dag. Overigens is dit mijn idee erover, geen idee wat andere mama's hier erover denken/zeggen. Liefs, Hanneke.
Hoi Hanneke Oke kan ook best een regeldag zijn dus, ik dacht pas weer rond de 12 weken Ze is goed op gewicht groeit goed. Moet zeggen dat het meestal 6 voedingen zijn hoor Maar ze was hier altijd heel tevreden mee. (de laatste twee weken zat ze op deze hoeveelheid) Ik ga nog niet op flesvoeding over, maar ik denk erover. Ik ben gewoon even heel onzeker nu. Wil het wel heel graag. Maar zie dan ineens allemaal beren en vind het zielig voor mijn meisje
Gut ik ben verder ook helemaal niet blond ofzo , maar je kindje is pas bijna 2 maanden, dat schrijf ik net zelfs over, maar lees wel 2 of 3 keer gewoon dat hier dus idd staat dat je na vier maand op flesvoeding over ging, haha, volgens mij gaat het over de eerste en heb je het over een ander kindje of niet? Sorry gewoon even verkeerd begrepen ! Maar even over de regeldagen, de 'vaste' regeldagen zijn met 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden volgens mij. Maar dat zijn enkel periodes waarin veel kinderen regeldagen houden, alleen kan een kindje dus in principe gewoon maar net regeldagen houden wanneer hij/zij het nodig vind en er zijn ook kindjes die nooit echt heel duidelijk aan het regelen zijn. Dus wanneer jullie dochtertje om meer voeding vraagt (door vaker te komen voor een voeding, door ontevreden te zijn enzo die signalen) en jij haar vaker laat drinken, geef je je lichaam de kans om weer meer melk te produceren. Alleen heeft het lichaam daar wel iets voor nodig om dat te wten, uit zichzelf weet een lichaam het niet ! Vandaar de regeldagen, kindje drinkt vaker, er is meer vraag, borsten maken meer melk aan, kindje gaat na een dag of wat weer minder vaak drinken omdat er meer melk per voeding beschikbaar is en het kindje dus langer tevreden is weer. Mijn gok ligt dus echt bij regeldagen. Je kindje komt ook niks te kort, het vraagt alleen wat vaker om melk, om jouw productie wat omhoog te halen omdat ze steeds groter word en dus ook steeds behoefte heeft aan wat meer melk . Liefs Hanneke.
Hoi Hanneke Ja nu ik het zo lees is het voor mij heel duidelijk maar voor een ander dus niet Inderdaad dit gaat over mijn derde dochtertje. Mijn eerste dochtertje kreeg na vier maanden de fles Mijn tweede dochtertje kreeg na zes weken ivm werk twee flesvoedingen per dag de rest borst. Dit gaat over mijn derde dochtertje Maar ik ben alweer wat gerustgesteld. Zal haar gewoon maar steeds aanleggen.
Idd gewoon wat vaker aanleggen. Mijn dochtertje zat rond die tijd ook op meer voedingen. Naja die clusterde s avonds zo'n beetje aan 1 stuk door. Gewoon je kindje volgen, dan komt het echt wel goed!
gewoon vaker aanleggen. 5 a 6 voedingen met 2 maanden is best weinig. Niet gaan bijvoeden met flesvoeding hoor. Dan drinkt ze weer minder bij jou en stort je productie in en is het zo gedaan met de bv. bv is een vraag/aanbod systeem wat iets totaal anders is dan flesvoeding waarbij je aan een max zit ivm de belastbaarheid van de niertjes. Lekker laten slobberen dus!!
Pfff nou het is niet te tellen hoevaak ze vandaag gedronken heeft, ze heeft ook mijn energie erbij uitgezogen zeg en nog is madammeke niet tevreden. Ik zal weer eens even eten en drinken
Nu zijn we weer twee daagjes verder, hoe gaat het er inmiddels mee? En uiteraard zelf goed eten en drinken en waar kan proberen te rusten ! Liefs Hanneke!