De enkele is 79,-. Maar het schijnt dat je de mini electric beter niet tweedehands kunt kopen ivm melk die in de motor terecht kan komen. Dit kun je niet uitkoken en zo zou je spruw op kunnen lopen...
Ik sluit me aan bij Stranger. Wordt niet geadviseerd om 2e hands te kopen. Dit i.v.m. besmettingsgevaar (hiv en hepatitis enz)
Oh god, heb ik niet eens aan gedacht.. dank je wel.. Maar is een handmatige wel goed. Kun je die wel tweedehands kopen.
Ik heb via marktplaats een mini Medela gekocht electrisch. In de winkel zijn ze flink aan de prijs op markt plaats voor 10 euro. En de verhalen over besmettign en spruw..onzin het motortje is helemaal afgesloten en daar komt geen melk in de buurt. De losse onderdelen kan je uitkoken. (die had ik overigens nieuw gekocht)
ik geloof niet dat je hiv met een kolf op kan lopen hoor maar je moet oppassen met bacterieen in de motor. en op marktplaats zeggen ze altijd dat het maar weinig is gebruikt, maar dat is niet na te gaan. verder heb ik zelf de avent kolf, en die is heel fijn, bij deze zit ook een handkolfset. als ik ga werken neem ik de handkolf ook mee. en daar kan je eigenlijk net zo snel en zo veel mee afkolven. soms heb ik zelf het idee dat dit nog wat sneller gaat. succes!
daar waarschuwde ze bij de BV-cursus wel voor.... maar als je het van een bekende overkoopt en je weet dat diegene niet besmet is, kon het weer wel.... tja het is mij ook maar verteld.... het fijne weet ik er niet van...
Ik zou een kolf nooit 2e-hands kopen, ook niet als hij volgens hun zeggen maar 1x is gebruikt, je weet tenslotte maar nooit. Ook de lactatiedeskundige raadde dit af! Zij zal er wel verstand van hebben denk ik dan!
HIV en hepatitis is echt onzin, dan kun je het ook via een deurknop oplopen Spruw blijft volgens mij ook niet dagen leven ( als er al melk in de motor zou kunnen komen) Dus het is maar een kwestie van gevoel, volgens mij is 2e hands prima.
je kunt geen hiv oploppen met een 2de hands kolf maar je kunt wel spruw krijgen op het moment dat je andermans kolf set gebruikt/koopt dus ga dat neit 2de hands kopen van eht internet en het is ook niet hygienisch en in de motor kan wel melk komen daar word ook duidelijk voor gewaarschuwd bij aankoop van de kolf en ik heb het zelf 1 gehad dat er melk in de motor is gekomen, vraag me niet hoe maar is wel gebeurd en daar gaat ie stuk van dus koop geen 2de hands kolf ook al zegt iemand dat ie maar 1 keer is gebruikt plus ook al zit er nog garantie op die vervalt op het moment dat je hem overkoopt dus dat je de 2de persoon bent die hem gebruikt en ben je van plan om vaak te kolven dan is de dubbele van mini electric plus handiger dan de enkele ik heb er zelf 5 maanden fultime mee gekolfd alleen daar voor is hij dan weer neit geschikt en ik heb nu de pump style advances gehaald ik mocht hem omruilen van medela hoop dat je er wat aan hebt
Ik heb een Ameda dubbele kolf. Die kost 125 nieuw en hij bevalt heel goed. Heb ook een avent gehad, maar die ging niet zo snel als de ameda.
Ik heb een Ameda dubbele kolf. Die kost 125 nieuw en hij bevalt heel goed. Heb ook een avent gehad, maar die ging niet zo snel als de ameda.
Hier ook de Medela Pump In Style Advanced. Ik kolf dus ook fulltime. 2 hands wordt eigenlijk altijd wel afgeraden, maar ik denk dat als je een goede tweede hands koopt en de kleinere onderdelen gewoon nieuw koopt dat het dan echt wel kan hoor. (En helaas er kan idd melk in de motor komen door de slangetjes) En waar je voor kiest dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je hem gaat gebruiken?
Om nog even op je eigenlijke vraag terug te komen: De kolfapparaten Handkolven Medela handkolf, circa 19,- Medela Harmony, circa 55,- Aventi Isis, circa 55,- Elektrische kolven Medela Mini Electric, circa 79,- Medela Mini Electric Plus (dubbele kolf), circa 125,- Ameda dubbele borstpomp, circa 135,- Medela Swing, circa 149,- Pump in Style, circa 295,-
Ik had ook de medela mini electric, maar die ging al snel kapot. (oké, ik had hem even laten vallen... maar hij kan dus echt niet tegen een stootje!) Daarna heb ik, omdat ik lang wil voeden en op mijn werk afkolf, een andere gekocht. De Medela Swing. Dit is een 2-fasen kolf, werkt echt super! En wat ik ook een heel groot voordeel vind, hij maakt véél minder herrie als de mini electric! De 2-fasen zorgen voor een betere toeschietreflex, en ik kolf nu veel sneller en makkelijker mijn voedingen af. Hij is wat prijzig, nieuw 160 euro maar ik heb er 1 via speurders gevonden voor 110. Bij deze kan er ook geen melk in de motor komen. Ik zou wel goed bedenken hoelang en hoevaak je een kolf ongeveer wilt gebruiken. De 110 euro heb ik er zeker voor over gehad omdat ik graag een jaar wil voeden en voor een volgend kindje hem ook weer kan gebruiken. Een goede aankoop dus! Succes!
Ik heb een Ameda lactaline. deze kun je ook tweede hands kopen omdat er hier geen mogelijkheid is dat de melk in de motor komt...Ik heb de schelpen en slangen nieuw gekocht zodat je geen kans hebt op spruw ed
Omdat ik niet wist hoe lang ik zou kolven en in het ziekenhuis een Medela Electric Plus had gebruikt, heb ik die via Thuiszorg Rotterdam gehuurd. Het is 14 euro per week en dit is dus een "professioneel" apparaat. Je zou dus langer dan drie maanden moeten kolven om goedkoper uit te zijn met kopen. De "persoonlijke" onderdelen koop je nieuw en die zijn dan ook als handkolf te gebruiken, dus als je na drie maanden bijvoorbeeld nog twee keer per dag wilt kolven is dat best goed te doen. Het apparaat werkt supersnel, is behoorlijk stil en behalve dat je twee handen nodig hebt om de schilden/schelpen vast te houden ook makkelijk in gebruik. Succes met kiezen!
Ik heb ook zo'n medela mini gekocht en vond het ideaal. En wat het oplopen van dingen betreft: men adviseert om niet tweedehands te kopen (mij ook) en heb dus een nieuwe gekocht, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk (lees onmogelijk) om hiv of zoiets op te lopen als je hem uitkookt. En melk in de motor? De motor is afgesloten van de rest van het apparaat. En als je hem nu leent van de thuiszorg ? Dan is ie toch ook 2e hands ? En dan is het wel goed? wat doen zij dan om te steriliseren? Dus, me dunkt. Goed steriliseren en dan is er -mijns inziens- niets aan de hand. (Heb hem trouwens nieuw in duitsland gekocht bij babyone voor 34 euro ipv 79. Dat was me het ritje wel waard)