Ik geef mijn meisje nu al bijna 8 maanden borstvoeding. En het gaat nog steeds goed alleen begin ik nu onzekerder te worden en wel om het volgende. Mijn meisje geeft heel slecht aan dat ze honger heeft en ik moet echt zoeken en een beetje op gevoel en tijd de borst aanbieden om te kijken of ze wil drinken. Als ze niet wil drinken en ik blijf aanbieden dan bijt ze me nog wel eens. daarom wil/durf ik ook niet te vaak om aan te dringen. Op de dagen dat ik vrij heb drinkt ze smorgens rond 6 7 uur ze eet daarna een boterham. Smiddags krijgt ze haar fruit en hierbij drinkt ze een paar slokjes water. dan tussendoor een soepstengen en daarna tegen 5 uurhaar avond eten plus een toetje. Tegen 6 uur is ze moe en gaat ze slapen en krijgt dan ook weer borstvoeding. Vaak komt ze ook nog in de nacht en daar heb ik helemaal geen problemen mee. Maar nu op de dagen dat ik werk moet ik kolven op het werk omdat ze bij mijn schoonmoeder om 10 uur wel melk drinkt maar thuis dus niet. Maar ik kolf nog maar 100 cc terwijl ze wel 150 cc drinkt. Heb dus nu al gezegd geef haar dan maar wat yoghurt of kwark. We zijn ook afgelopen vrijdag op het consultatiebureau geweest en ze daar vertelde de verpleegkundige dat ze nu zelf aangeeft dat ze langzaam niet meer wil. Maar naast de borstvoeding drinkt ze bijna niets anders dan een paar slokjes sap of water. Ik bied dit aan in een difrax oefenbeker of in een tuitbeker. En nu twijfel ik steeds meer krijgt ze wel genoeg vocht binnen moet ik haar niet meer gaan aanbieden of iets anders
Hoi Miron, Heel toevallig bij mij een beetje hetzelfde. Mijn zoon is ook 8 maanden en ik kolf sinds kort ook nog maar 100cc terwijl hij ook 150 drinkt. En de voorraad in de vriezer raakt ook langzaam op. Ik los het op door af en toe een flesje kunstvoeding te laten geven door oppas of kdv. Aangezien ik het niet meer zie zitten om extra te gaan kolven om dat flesje vol te krijgen. En hij bijt ook wel eens, maar dan meer als hij bijna klaar is met drinken. Maar als je door wilt blijven gaan met bv dan zou ik dat gewoon aan blijven bieden en niet te veel of meer water of sap. Dan loopt het meer terug. En als ze wel voldoende natte luiers heeft is het toch prima. Uit fruit en groente halen ze ook vocht.
Hoi, Ik weet niet welke kolf je hebt, maar ik geef nu 6 maanden borstvoeding en de afgelopen 3 weken kon ik ook maximaal 100 ml kolven. Ik dacht dat de borstvoeding terug gelopen was en ik moest een uur kolven (aan 2 kanten) voor slechts 100 ml. Mijn kolf leek het gewoon te doen. Gisteren ben ik terug gegaan naar de Prenatal met de kolf. Ik heb de Medela Swing en ze hebben hem daar doorgemeten en het bleek dat de vacuumkracht te weinig was. Ze hebben er 5 ml alcohol (degene die ook in je kraampakket zit) doorheen gespoten met een klein spuitje. (In het gat waar je slangetje in moet! Niet de stekker!) Even in laten trekken en toen aangezet. Daarna ding goed afgedroogd (ook in batterijenvakje --> batterijen moeten er dan wel al uit zijn). En daarna weer aangezet en toen weer doorgemeten. En toen deed hij het weer zoals vanouds. Blijkbaar haalt de alcohol vettige aanslag (die er blijkbaar toch in komt volgens hen) eruit waardoor de vacuumkracht weer terug komt. Vanmorgen gekolft en toen in kwartier tijd weer 250 ml gekolft. Mocht je de Medela Swing hebben, dan is dat ook een idee. Het zou aan je kolf kunnen liggen. groetjes Hamtaro