hoe krijg je dit voor elkaar ? meer te kolven of in elk geval sneller nu net na een nacht niet voeden in een half uur 80 ml zijn er handigheidjes voor om meer of sneller te laten stromen? bedankt
Kan je wat meer vertellen? Kolf je handmatig of elektrisch, één- of tweezijdig? Hoe vaak heb je al gekolfd? In 't begin gaat 't namelijk meestal een stuk moeilijker. Ik was al blij met 20 cc in 't begin .
Hoe meer je aanlegt of kolft, hoe hoger je productie wordt, dus volgens mij is dat de 'truc'. Juist door minder te voeden, ga je ook minder produceren... Wat ik heb gedaan om m'n productie een boost te geven is na elke voeding nog even na kolven. Dan kwam er soms 10 minuten lang niks uit, maar he, boek erbij en laat maar gaan die kolf. En dan ineens begon het toch weer te lopen, Niet veel meestal, maar elke paar cc er wer extra bij, betekent weer een boost voor je productie en al met al heeft het mij gigantisch door de dip geholpen: ik kolfde op een gegeven moment uit 2 borsten samen met moeite 70-80 cc. Nu kolf ik, afhankelijk van het moment van de dag, uit 1 borst 120-200 cc!
Oja, en als die toeschietreflex echt niet wilde komen, had ik m'n neusspray bij de hand, die heb ik hier en daar gebruikt om de toeschietreflex te stimuleren. De syntocinon-spray.
Ik kolf ook erbij en mijn kleine meid komt nu erg vaak waardoor ik, als zij flesje krijgt, met enorme stuw tieten zit... Das ook niet leuk!
hoi het was dubbelzijdig en de kant welke de hele nacht niet was gebruikt maar 80 ml kolf al een tijdje en dacht mss heeft iemand hier de tip idd de tip kolf aan boekje lezen was ik al van plan de komende dagen te doen dames bedankt
kan je dus wel als je weinig hebt die flesjes bij elkaar doen van dezelfde dag om de voorraad aan te maken? Ik wil een voorraad maken voor me meisje. Heb vannochtend voor t eerst gekolft en gelijk 90 cc dat wel. Ze kreeg dit voor het eerst maar mw had meer honger. Dus als ik haar een flesje wil geven weet ik dat ze in iedergeval meer drink. Maar meer kwam er niet uit. Hoe kom ik dan dus aan meer? Meer kolfen die dag en het bij elkaar doen?
Je mag gekolfde voeding van meerdere keren bij elkaar doen. Wel doe je dan melk van gelijke temp bij elkaar, dus eerst af laten koelen in de koelkast voor je de laatst gekolfde melk bij de eerder gekolfde melk doet. Je mag de melk van 24 uur bij elkaar doen en dan kan je het evt invriezen. Hier nog een schema over het bewaren van gekolfde mamamelk ! Bewaren van moedermelk