Ik vroeg me af of iemand van jullie ook ervaring heeft met een kindje dat ineens weigert aan de borst te drinken? Mijn zoontje van 9.5 maanden krijgt sinds een week of 2 minder vaak borstvoeding. Ik moest op mijn wekr nagenoeg stopppen met kolven (werk 4 dagen) waardoor hij ook af en toe een keer een fles kv krijgt. Sinds een week eet hij een boterham, en hebben we een voeding vervangen door een boterham en een bekertje drinken. Het schema is nu als volgt: BV boterham + bekertje drinken fruit BV (of KV) warme hap + toetje (yoghurt of andere zuivel) BV Sinds gisteren weigert hij bij mij te drinken. Gisteravond een groot drama, vanochtend weer. En het was niet dat hij geen honger had, want een flesje ging er prima in. Help?
Hai! Ik zou zeker geen fles kunstvoeding geven. Wellicht vindt hij de fles makkelijker. Hij is al 9,5 maand en misschien is het een idee om hem geen flessen te geven, maar alleen bekertjes drinken. Indien hij geen borst wil en je geeft hem een fles, dan is dat natuurlijk wel een duidelijk teken aan hem dat de borst vervangen kan worden door een fles. Ik zou de middagvoeding vervangen door yoghurt of iets van dien aard. Lukt of wil je dat niet en wil je echt kunstvoeding geven, dan kun je er pap van (laten) maken. Verder de borst niet opdringen. Wellicht helpt het om, als het borstentijd is, gewoon met een ontblote borst met hem te gaan zitten, knuffelen en wachten tot hij zelf op het briljante idee komt om bij je te gaan drinken. Lukt het niet, kun je kolven om je productie op gang te houden. Meestal lees ik hier dat ze toch de borst wel weer pakken na een tijdje. Verdrietig he als het niet lukt... Hopelijk pakt ie snel weer!
Dank je wel Ireen. Tot nu toe nog weinig succes (. Hij begint meteen te huilen als ik ook maar probeer om hem te voeden. Het is nu al twee dagen zo. Ik kijk het nog even aan, en anders is het denk ik helaas einde oefening. Het is zo'n teleurstelling!
Ohw shit... Dat zou zonde zijn. Ik lees het hier wel vaker, en dat ze tóch wel weer gaan drinken. Hoe moeilijk het ook is, ik zou er gewoon relaxed over doen, dan wil hij misschien wel weer... Zou mij ook niet lukken hoor, mijn kindje krijgt al maanden gekolfde melk, die drinkt ook niet meer bij mij. Het doet ook gewoon persoonlijk zeer als je kindje geen borst meer wil... Ben je al met hem in bad/bed geweest (bloot)? Zonder aan te bieden dus?
9 maanden is een beruchte leeftijd voor een zuigelingenstaking (even op googelen). Ik zou veel aanbieden, zonder te pushen, veel lichaamscontact, huid-op-huid, samen in bad, samen in bed. En inderdaad als je er bent geen fles geven.
Bij 8 maanden 2 dagen lang een borstweigerdrama gehad. Kwam door de voortanden; het deed hem zichtbaar pijn! Het was bijten en weigeren, terwijl hij wel wou! Dus dat was frusterend en hij krijste heel de buurt bij elkaar! Heb hem iedere keer dat het tijd was wel aangelegd, maar niks gepushed. Toen hij 's nachts slaperig was, lukte het wel. Na twee dagen was die rottand door, ik stipte ook aan met dentinox en gaf een homeopatische pijnstiller. Ik dacht ook; dit is einde oefening en had daar veel verdriet van. Nu zijn we alweer 2,5 maand verder! Misschien is jouw situatie anders, want jij bent gaan minderen/ander eten aan gaan bieden en misschien vindt hij het wel goed zo. Als jij nog door wilt gaan, zou ik het blijven proberen!
Ik heb precies hetzelfde gehad met 9,5 maand toen weigerde mijn zoontje ook de borst. Erg veel verdriet daarvan gehad. Heb nog 1,5 maand gekolfd en daarna ben ik helemaal gestopt met de bv. Hij heeft nog wel 1 keer live bij mij gedronken, toen was hij 10 maanden. Daarna eigenlijk ook nooit meer aangelegd, nu taalt hij niet meer naar bv. Sterkte, ik weet hoe jij je voelt.
hier hetzelfde, had er ook al een topic over geopend dat hij weinig drinkt overdag. Nu weigert hij totaal om overdag te drinken! en ik moet eerlijk zeggen, ik pushte wel een beetje, en af en toe hapte hij wel ineens maar na 3 slokjes liet hij alweer los. Hier ook enorm last van doorkomende voortandjes. alleen ze komen maar niet door. ik zit nou overdag vaak met harde borsten. hij drinkt iig 3 voedingen (savonds laat, snachts en s ochtends) goed. maar ik ben zo bang dat hij te weinig vocht binnenkrijgt. moet ik nou dixap gaan geven oid? toen hij net weer weigerde stortte ik echt even in.. heb je 8 maanden succesvol bv gegeven krijg je dit. echt heel verdrietig
Ik was ook heel erg verdrietig toen het ons overkwam, maar ben zo blij dat ik heb doorgezet! Het was kerst en heb alle bezoek afgezegd en heb de eerste 24 uur met blote tieten en de cv op 25 graden doorgebracht. Hij was doodop en had vreselijke (borst)honger, hij viel op gegeven moment op de borst in slaap, het was dus niet zo dat hij echt een aversie tegen de borst had, het aanhappen deed hem gewoon vreselijk veel pijn.
gaf jij hem wel ander drinken? en nu weigert hij nooit meer? hoevaak geef je nu borstvoeding? ik heb net ook maar gekolfd en de fles gegeven. hij dronk 120 van de 150. maar anders dus niets. uit een bekertje drinken gaat hier alles er naast. een tuitbeker heb ik niet in huis dus dan maar de fles. denk wel dat ik maandag even een tuitbeker aanschaf.
Mijn man had op de valreep een kolf gekocht. Gelukkig dronk hij wel melk uit de fles, had hij nog nooit gehad. Maar ik kolfde te weinig en had nog van die proefsachetjes kunstvoeding liggen, die kwamen dus goed van pas. Eerste kerstdag kreeg ik een syntocinon-neusspray voor de toeschietreflex, want kolven en ik gaan niet zo goed samen. Ik gaf toen nog geen ander drinken dan melk. Hij weigert nu nooit meer, krijg wel eens een beet, maar dat is meer baldadigheid. Hij krijgt nu nog 4x per dag de borst. Zelfde als bij jou + 1x in de middag. Hij drinkt nu overigens weleens water en thee uit een gewone plastic beker, maar destijds met 8 maanden nog niet. Ik wou dat ook niet omdat ik bang was dat dan de productie terug zou lopen. Ik zat ook al met stress en kolven dat niet lekker ging. Op zich hebben ze met 8 maanden genoeg aan 3 goede voedingen, dus als hij 's avonds, 's nachts en 's ochtends goed drinkt, dan zou dat in principe voldoende moeten zijn! Succes ermee, blijven proberen hoor!
3 goede voedingen levert ongeveer 500cc, dat moeten ze minimaal binnenkrijgen. Tuurlijk is extra vocht altijd prima, maar als je ander vocht gaat bijgeven, gaat je productie wel achteruit. Je kan dus beter wachten totdat je ventje dorst krijgt en dan de borst in ieder geval wel aanbieden! Ik zou dan wel water of thee geven als hij de borst niet wil en geen kunstvoeding.
Dank jullie wel allemaal voor je begrip en advies, ik waardeer het echt enorm. Ik heb 4 dagen lang 3 keer per dag geprobeerd hem te laten drinken, veel geknuffeld (dat doe ik überhaupt altijd al veel), samen in bad geweest, en hij wilde gewoon helemaal NIET. Hij schreeuwt, huilt en duwt me weg als ik wil proberen hem te voeden. En aangezien ik al was gaan minderen met voeden (ik kan op mijn werk niet meer kolven) heb ik besloten om nu dan maar te stoppen. Ik had het duizend keer liever anders gehad, maar het is nu zo. Nadat ik had besloten te stoppen, wil hij nu zelfs nauwelijks nog aan een fles drinken. Een beker gaat iets beter, maar ook daar tegenzin. Ik heb het idee dat hij gewoon klaar is met deze voeding en de voorkeur geeft aan ander eten (boterhammen, fruit, warme maaltijd smult hij enorm van, hij huilt als het op is!). Ondanks dat ik het heel erg vind, heb ik besloten het positief te bekijken en mezelf te feliciteren met bijna 10 maanden borstvoeding ondanks vreselijke opstart problemen. Ik heb dit toch maar mooi gehaald en dat is het belangrijkste.
Meer kan je ook niet doen dan het positief te bekijken! Tuurlijk doet het verdriet, dat begrijp ik maar al te goed! Hopelijk gaat hij goed leren drinken uit een bekertje, want hij moet natuurlijk wel nog zo'n 300 tot 500 cc zuivel binnenkrijgen! Als je zoontje nooit last heeft gehad van allergieen zou je hem nu met 10 maanden ook al gewoon volle koemelk kunnen geven, eventueel de eerste tijd aangelengd. Veel sterkte en succes!
Dank je wel . Hij heeft geen last van allergieën en is zelf helemaal dol op zuivel, dus die hoeveelheid halen per dag is geen probleem. Hij krijgt het 's morgens nu nog een flesje borstvoeding (ik heb nog een voorraad in de diepvries) en 's middags een flesje kv. Bij het avondeten een zuivel toetje, dat is zijn favoriete deel van de maaltijd
Hier ook een borstweigeraar.... iedere maand opnieuw! Het duurde even voordat ik erachter kwam dat het met mijn cyclus te maken had. Iedere maand een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden, weigert mijn mannetje de borst. Alleen als hij erg slaperig is, drinkt hij wel. Gekolfde melk drinkt hij ook wel gewoon. Kennelijk vindt hij mama stinken, haha. Zodra ik ongi word ben ik weer blij, dan drinkt hij weer goed!
Ik ben er achter dat het mijn toeschietreflex (te langzaam) is waardoor ze weigerde/snel weer los liet. Normaal gebruikte ik syntocinon en sinds een paar weken niet meer. Omdat ik bedacht dat het daar misschien mee te maken had, ben ik het weer gaan gebruiken voor elke voeding. Ze drinkt nu weer langer en beter. Dus ze is gewoon makkelijk gewend
Sinds de borstweigering hier met 8 maanden gebruik ik het ook standaard bij iedere voeding, behalve als ik overloop, dan komt het ook wel meteen, hihi!