Wie gebruikt de Syntocinon spray ? en waarom?

Discussion in 'Borstvoeding' started by 894hi, Mar 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

dat is mijn vraag aangezien ik nogsteeds deze spray NIET van de huisarts mag :mad:

zijn reden is o.a. jij wil werken en werk en borstvoeding gaat niet samen.

je geeft al bijna 8 maanden borstvoeding (was altijd huismama) dus dan kap je maar met de borstvoeding.

en je lichaam wil niet gekolft worden dat is de natuur... :$

:x:x:x:x

(inmiddels heb ik alles geprobeerd filmpjes , kleding , kindje aan de ene borst , maar krijg zelden een tsr en als ik het krijg is het pas na ruim 20 min ofzo, ook heb ik al 3 soorten kolven geprobeerd...enz...)

dus wat was jou reden waarmee je deze pray WEL kreeg en hoelang gaf je al borstvoeding?

2. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Nou jaaaaa, zeg: wat een drogreden van je HA: dat is aan jou en dat mag hij niet voor je beslissen en trouwens: werk en BV gaan heel goed samen!

Ik had een flesweigeraar en toen ik buikgriep kreeg, raakte ik zo gestresst (wat was mijn dochter afhankelijk van mij) dat ik TSR problemen kreeg. Ik heb synto gebruikt, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik me er helemaal niet happy bij voelde.
    Ik heb het gebruikte toen Famke tussen 2,5 en 5 maanden oud was.

Weet je hoe je zelf de TSR (zonder synto) op kunt wekken? Door met de vlakke hand gehaktballetjes van je tepels te draaien en een beetje naar voren te hangen: naar een vakantiefoto of foto van je kindje kijken en de TSR komt vanzelf. Ik moet wel zeggen dat dit bij mij heel erg goed werkt, maar ik weet niet of het bij iedereen werkt.

Als ik het goed begrijp, krijg je dus alleen met kolven geen TSR? Dan zou Synto bij uitstek je kunnen helpen.

Maar nogmaals: ik heb echt geen woorden voor de reactie van je HA!

3. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Oh ja, ik heb mijn dochter live op de creche gevoed, maar ik had het geluk dat de creche vlakbij mijn werk was.

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Be-lach-e-lijk!

Ik heb de spray vanwege het feit, dat met kolven de tsr niet of pas héél laat komt. Mijn huisarts heeft daar nooit moeilijk over gedaan. En het is te gek voor woorden dat je huisarts voor je bepaal, of je al of geen Bv kunt combineren met werk. Het kan wél...maar het is wel wat moeilijker. En dan helpt zo'n spray juist goed bij!

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik gebruik de spray omdat ik de late avond voeding nog afkolf. Jacob gaat 2 dagen in de week naar opa en oma en dan krijgt hij daar verse melk mee. Melk uit de vriezer lust hij namelijk niet en ik wil nog wel graag volledig bv blijven geven. Ik merkte dat ik 's avonds nog maar 40 cc per borst kolfde en dat de melk niet goed stroomde dus heb ik via de assisente van de HA de spray gevraagd (telefonisch). Ik heb em gelijk gekregen.

6. 894hi

894hi Niet meer actief

had ik ook maar zo een arts.. maar moet helaas dus echt opzoek naar een andere arts! eentje die wel tenminsten IETS van borstvoeding weet :mad:

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,190
    35,879
    113
    Of je neemt even contact op met de vk die je bevalling heeft gedaan, waarschijnlijk kunnen zij je ook wel helpen met een spray.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Echt balen dat je niet de spray krijgt. Zou het ook niet lukken via een lactatiekundige? Anders zoals suus ook al zegt morgen even je verloskundige bellen, die mogen ook wel receptjes uitschrijven.

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Echt belachelijk. Zou direct naar een andere huisarts gaan of eenmalig naar een andere (misschien vrouwelijke) om dit voor te leggen en misschien dat deze wel het recept wilt voorschrijven.
    Ik heb op advies van de LK naar de assistente gebeld voor het medicijn. Hoefde niet eens langs te gaan, de huisarts vond het prima. Heb sinds augustus al heel wat flesjes versleten. Ik gebruik het ook bij live voeden. Dit omdat mijn meisje beter dronk en helaas is ze er nu aan gewend. Dus na een paar weken overdag niet meer gesprayd te hebben, nu weer fulltime aan de spray.
    Zonder neusspray zou ik dus eigenlijk nooit zo lang BV hebben kunnen geven.

10. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Weet niet wat ik lees! Hoe idioot is de houding van je HA zeg!
    Trouwens, in hoeverre heeft je HA definitief te bepalen of jij nu wel of niet die neusspray krijgt??!
    Zeker een punt ter discussie zou ik zeggen!
    En natuurlijk via je VK of gyn. navraag doen m.b.t. het verstrekken van de neusspray!

11. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier idem dito! bij mij komt met kolven de tsr niet of heel laat. Dus helpt die spray enorm (naar een foto van Mika kijken hielp ook niet). Belachelijk dat je huisarts zo doet zeg! Mijn huisarts deed daar niet moeilijk over (maar dat is een vrouw en heeft 3 kids, dat scheelt misschien ;))

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De kolf en ik zijn ook niet voor elkaar gemaakt; het is ook zo anders dan live voeden! Had bij 8 maanden een paar dagen een weigeraar en moest wel kolven; opbrengst uit twee borsten na een half uur 20 cc. MET neusspray tussen de 125 en 200cc.
    Kreeg hem van de spoedeisende hulp-arts want het was kerst en ik krijg ze nu van mijn eigen ha in tweevoud.
    Van de redenen die jouw huisarts aandraagt wordt ik heel kwaad: die spray is daar gewoon voor bedoeld! Zeg die man dat het het beste is om je kind lang bv te geven en dat hij niet mag bepalen of je stopt met bv of niet! Vraag hem anders aan bij de HAP op vrijdagavond ofzo, dat je moet kolven omdat je kind de borst weigert.

13. 894hi

894hi Niet meer actief

Nou ik hem hem EINDELIJK !! na een maand klooien!

oooh zo blij.. :D had nu 40 cc in ongeveer 10 minuten.. en normaal doe ik daar ruim een half uur over:|
    maar ik moet wel over 4 weken terug komen om te vertellen hoe het ging... hij bleef me o.a. wijsmaken dat ik voor mijn gevoel minder goeie moeder zou zijn omdat ik geen borsvoeding meer zou geven.... NEE :mad: gewoon omdat ik er zelf van geniet en mn meisje ook! maar mag ik ook weer eens een paar maandjes even werken?!?!

ondertussen verschillende dokters gebeld en die nemen geen mensen aan die bij deze dokter zaten... heb me met moeite bij een andere dokter kunnen inschijven.. :)

14. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Gelukkig heb je nu eindelijk de neusspray gekregen!! Goed dat je bent overgestapt naar een andere huisarts!!

15. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    heb het gebruikt en werk goed. Hb het gebruik om t kolven zodat ik een toeschietreflex hebt.

16. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Wat een irritante dokter zeg! Groot gelijk dat je naar een ander gaat.

Hier gewoon met de assistente gebeld, heb de huisarts zelfs nooit gesproken ervoor! Gaf aan dat ik had gehoord dat deze spray het kolven zou vergemakkelijken en dat was al genoeg om het recept te krijgen.

Toch vreemd dat er zo verschillend mee wordt omgegaan....

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,190
    35,879
    113
    Wat fijn dat je hem eindelijk hebt!

O ja, houd er wel rekening mee dat dit onder je eigen risico valt. Kreeg gisteren een behoorlijk rekening van al die stomme flesjes neusspray.. Hoezo borstvoedings is goedkoper. Die stomme flesjes kosten 17 euro.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik krijg ze gewoon vergoed hoor! Krijg ze zo mee bij de apotheek.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,190
    35,879
    113
    @zogelukkig: ja, ik krijg ze ook mee. Maar heb dus gisteren een brief gekregen van mijn zorgverzekering dat ik het moet gaan betalen. Het wordt in principe wel vergoed, maar als je nog geen andere kosten hebt gemaakt dan moet je wel eerst je eigen risico betalen tot 150 euro meestal.

20. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    O lekker dan..ik heb ook een flesje liggen. Nog niet gebruikt. Kreeg hem ook zo mee bij de dokter, hoefde alleen maar te vragen.
    Nu dochter nog overhalen om uit de fles te drinken...

Share This Page