Wanneer beginnen met kolven na bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Coco20, 19 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco20

Coco20 Lid

31 mrt 2015
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb een vraagje over het kolven. Ik vroeg me af of het mogelijk is om vrij snel na je bevalling te kunnen kolven. Mijn vriend wil ook graag flesjes geven en ik zou t zelf ook fijn vinden als hij dat kon doen! Ik zie namelijk op sommige websitebezoek staan dat t pas aangeraden word vanaf 4-6 weken. Is dat echt zo? Want ik hoor van een kennis dat zij een week na de bevalling al ging kolven...

Alvast bedankt!

G

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Dat is heel verschillend: in de eerste weken kolf je met een ander doel vaak dan na 4 weken. Wat wordt bedoeld is dat je eerst start met borstvoeding geven en als dat lekker loopt: jullie zijn er een beetje handig in, er zijn geen problemen meer en je kindje snapt hoe het werkt, dan ga je iets nieuws uitproberen. Meer om je kindje niet te verwarren in de eerste weekjes waar je borstvoeding op zijn of haar vraag afgestemd moet worden.

Ik zou dus zeggen: eerst borstvoeding, gaat het goed, dan kun je heus al eerder starten. Overleg straks ook met je kraamverzorgende.
    Daarnaast is er zoveel wat je partner kan doen: lekker samen douchen bijvoorbeeld is heel fijn. En in de avonduren als je kindje bij jullie wil zijn de eerste tijd lekker onderuit op de bank met zijn drietjes: dan bij jou drinken, dan bij hem op de borst slapen.

Geniet nog van je buikbaby!

Deel Deze Pagina