borst zelfonderzoek

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshine100, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

onderzoek jij je borsten?

1. ja elke maand

2. af en toe

3. nooit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sunshine100

31 aug 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal

Een algemene vraag; wie doet er borst zelfonderzoek? Ik deed het maar wordt er helemaal zenuwachtig van. Van de week weer echo, alles ok. Voel ik weer iets in de andere borst.... Hele kleine borsten, weinig vet dus voel alles. Dus... Wie wel of niet en waarom ��

2. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Nee terwijl ik dit wel zou moeten doen (mijn moeder heeft borstkanker gehad). Maar weet niet goed waar ik op moet letten aangezien je van alles voelt..

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Op veranderingen. Je voelt natuurlijk klierweefsel zitten, maar als je een paar keer goed hebt gevoeld, weet je wat 'normaal' is en wat afwijkend.

Dat gezegd hebbende, ik doe het zeer (te) onregelmatig. Volgens mij is het beste elke maand vlak voor of na je menstruatie, zelfs dat weet ik niet eens, erg eigenlijk.

4. sunshine100

31 aug 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah er zijn dus meer vrouwen zoals ik �� ja ik vind t heel lastig want hoe onthou je nou precies elk bobbeltje?? Dat weet je een maand ofzo later toch niet meer??

5. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Oke maar nu in de zwangerschap of dadelijk met bv heeft dat niet veel zin toch?

6. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, nu weer wel regelmatig. Toen ik nog borstvoeding gaf niet. Of nou ja toen voelde ik altijd wel iets maar dat is anders.

Echt doen hoor, wij hebben van de week te horen gekregen dat een vriendin borstkanker heeft en echt nog piepjong

7. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Nee, eigenlijk niet. Ik ben iemand die dan altijd wel wat voelt en in paniek raakt.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja, maar ik betwijfel het of ik verschil zou voelen qua bobbeltjes. Ik denk wel te weten hoe klieren voelen, maar of borstkanker anders voelt, zou ik niet durven zeggen. Ik hoop dat ik daar nooit achter hoef te komen.

Vanochtend heb ik trouwens nog gevoeld. Mijn partner is een hobbyvoeler; hij merkt het misschien ook nog wel :p

9. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Elke maand en om het half jaar krijg ik een mammografie.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    af en toe, zeker als je toch weer verhalen hoort dat het te laat is ontdenkt. bij mijn schoonma zijn ze er nu op tijd bij (maar die voelde niets, waren paar microscopisch kleine kristallen, maar ze krijgt nu wel de zwaarste bestralingen die er zijn omdat ze het niet weg konden halen... voordeel is dat ze het wel kwijt zal zijn hierna en ze niets hebben hoeven amputeren ofzo...) dus ik laat me sowieso later door de dokter erop checken. en tot die tijd zelf af en toe kijken en idd mijn hobby-helper vind het ook niet erg af en toe te checken hahaha

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ja doe t elke week gaat automatisch

12. sunshine100

31 aug 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok. En voor de dames die wel onderzoek doen, voelen jullie dan ook allerlei bobbels en hobbels?? Het is idd zo dat je er op tijd bij moet zijn maar hoe weten jullie het verschil tussen iets slechts of iets dat erbij hoort?

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik voel iedere maand.

Als ik iets "nieuws" voel wacht Ik een maand en voel rond die zelfde tijd weer. Bijv. Rond ei-sprong en als ik ongesteld moet worden voel ik in iedere borst een dikke strengel.

Ik hen 2 Jr terug een echo van borst gehad en toen zeiden ze dat ik erg veel klierweefsel heb.

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    voel altijd wel hobbels, zeker nu is het een bobbel partij, maar als ik echt twijfel en het niet weggaat ga ik heel zelden wel eens naar de dokter.

15. sunshine100

31 aug 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als je zwanger bent is het natuurlijk helemaal lastig.

16. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Bij twijfel voel ik een week of 3 later nog een x en als het er nog zit ga ik naar de huisarts.

17. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ik voel netjes iedere maand ivm het brca2 gen in onze familie aan moeders kant. Ik ben geen drager en mijn moeder was dat ook niet, maar ook andere erfelijke factoren spelen bij ons in de familie een grote rol.

Mijn moeder heeft in een jaar tijd 2x over borstkanker gehad in de zelfde borst. De knobbel die er bij haar zat kon je echt vast pakken het was ter grote van een knikker. Als zij haar borst strak hield kon je hem ook goed zien zitten.

Als ik iets voel wat ik niet vertrouw kijk ik het een week aan en stap dan naar de huisarts.

18. gusto

gusto Niet meer actief

Ja! ik doe het elke keer als ik ga douchen. Mijn moeder heeft borstkanker gehad en ik let er heel erg op.

Ook heb ik elke 6 maanden een controle echo van mijn borsten in het ziekenhuis. Ik woon in het buitenland en hier doen ze dat standaard als iemand in je directe lijn borstkanker heeft gehad. Vind ik erg fijn, mocht er dan iets zijn, dan ben ik er tenminste op tijd bij.

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Eigenlijk niet heel vaak. Laatst had de arts zelf gecheckt en ergens hoor ik dan een stemmetje in m'n hoofd van 'Ze vond niets dus het zal wel goed zijn joh'. Terwijl zoiets natuurlijk altijd kan veranderen. :)

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt aan de buitenkant niet voelen of een knobbeltje goedaardig of kwaadaardig is. Er zijn wel een paar criteria, maar die gaan niet altijd op. Zelfs een arts voelt het verschil niet altijd. Het is belangrijk dat je op veranderingen let. Komen er knobbeltjes of strengetjes bij, worden ze groter, trekt de huid naar binnen of verandert de huid van kleur, gaat het pijn doen, enz. Hier helaas ervaring met borstkanker...

Deel Deze Pagina