Hallo dames, Ben erg blij dat ik borstvoeding geef, maar altijd maar die lekkende borsten, het lijkt wel of ik voor een weeshuis melk produceer.. Ik verkleed me zeker wel een aantal keer per dag.. die compressen lekken bijna altijd door.. en gebruik er soms wel drie tegelijk... Als ik een paar uurtjes weg ga en heb gevoed, heb ik er toch ook nog last van.. Dames hoe doen jullie dat?? Graag wat handige tips.. ik wil borstvoeding blijven geven maar hoe regel ik beter het vraag/aanbod??
Geduld.. met 6 weken stabiliseert het, vanaf 4 maanden heb ik geen compressen meer nodig gehad. Tegen die had had ik wel twee tot drie pakken per week nodig.. Droeg ook altijd gevulde bh's zodat de kans op doorlekken minder groot was en 3 compressen tegelijk (in een soort driehoekvorm, twee onder mijn tepel en eentje erop). Komt goed komt goed..
Paar uurtjes weg deed ik trouwens nog niet met twee weken maar mijn kindje dronk ook om de twee uur nog toen
vies he ik heb er ook last van, vooral snachts. Wat ik bij daniel op gegeven moment heb gedaan: pampertje doorknippen en dat gebruikt ipv zoogcompres maar dat deed ik dan wel alleen snachts want ziet er niet uit vraag/aanbod kan nog wel even duren voor het goed op elkaar afgestemd is. Tot die tijd ga ik maar zo min mogelijk lang weg. Niet echt leuk, maar heb ook geen zin om overal te gaan zitten lekken als lydia er niet bij is maar ik vraag me af waarom ze die zoogcompressen zo klein hebben gemaakt daar zou je ook verschillende maten in moeten hebben, net als bij maandverband enzo
Lekken heb je alleen maar in de beginperiode. Ik had er niet zoveel last van, legde gewoon aan als het ging druppen, dus zo om de 2 uur. Tussen de 6 en 10 weken zijn je borsten meestal zindelijk. Als je erg lekt, dan helpt een tena lady in je bh vaak beter dan een compres.
Haha ik sliep snachts met hydrofiele en flanellen luiers in mijn bh en legde er twee badlakens onder, 's nachts het hele pakket 1 tot 2 keer verschonen en 's ochtends de vloer dweilen.. (ik had overproductie). En zelfs dát is goedgekomen.. Houd moed!
het is idd even doorbijten, maar dat lekken wordt echt veel minder. ik werd er in het begin ook gek van. komt goed hoor, nog even geduld
Hihi, ik heb die eerste week een keer heel oenig naar het plafond van de slaapkamer staan kijken. Hoe kan het hier nou lekken? Er staat nog een zolder boven en aan deze kant zit geen kraan ofzo. Man er zelfs bij geroepen vanwege de vermeende lekkage... Manlief was zo slim even te proeven. "Je bent het zelf, schat. Ga maar weer slapen." Oké, herkenbaar dus. Gaat inderdaad over. Ik zou zeggen: geniet er nog even van, je hebt best kans dat je rond vier maanden een dip hebt en moeizaam zit te kolven op je werk.
"het lijkt wel of ik voor een weeshuis melk produceer" --> herkenbaar!! Wat bij mij goed heeft geholpen (tip van borstvoeding.com): aantal keer per dag wanneer je de stuwing voelt je tepel masseren om de tsr op te wekken en dan je borst boven een bakje uit laten lekken. Niet kolven, dat werkt alleen maar productieverhogend!!
Ik heb ook nog steeds lekkende borsten.. vooral 's nachts nu meneertje steeds wat langer doorslaapt.. Heel vervelend, maar verder weinig aan te doen..