Ik was al afgelopen donderdag begonnen met het stoppen van inbakeren over dag. Het leek goed te gaan eerste dag duurde het 4 uren voordat ze in slaap viel voor een uur. Volgende dag binnen een uur. Gisteren leek het minder te gaan. Vandaag weer in slaapzak lukt gewoon niet ik heb zelfs geprobeerd haar handjes onder de deken vast te zetten maat uiteindelijk haalt Ze haar handjes binnen no time eruit en jeukt ze aan haar oogjes van vermoeidheid! Kortom die handen gaan alle kanten op!
Ze heeft dus net voor een uurtje geslapen op haar buik omdat ze zo moe was. En toen werd ze wakker. Ze is opzich heel rustig maar je merkt gewoon dat ze wilt slapen maar ze zit steeds aan haar oogjes met haar handen door vermoeidheid
Waarom nu al afbouwen, ze is er nog niet aan toe denk! Probeer het over een tijdje anders nog een x. Het is voor jou nu niet leuk zo en je meisje raakt oververmoeid en wordt daar ook niet gezellig van! Waar ligt ze in gebakerd? Hier bij de oudste afgebouwd door eerst een arm eruit te laten en de andere er nog in laten zitten en dan allebei. Maar zij lag in de puckababy mini dus dan kan dat, en ze was ook wel een maand ouder. Ik ben gaan afbouwen toen ze ging rollen. Eerder had denk ook niet gelukt ze had de geborgenheid nog echt wel nodig! Succes!
Ze is er duidelijk nog niet aan toe. Zou gewoon nog even doorgaan met inbakeren. Een oververmoeid kindje is ook niets. We hebben ook al een paar x geprobeerd mijn zoon uit te bakeren, maar hij slaat zichzelf nog steeds wakker met zijn handjes. Over een paar weken gaan we het weer proberen.
Wij zijn met 3,5 mmand begonnen met afbouwen. Ik heb T in een winterslaapzak met lange mouwen gelegd. Een beetje stijven mouwen heeft ie, zodat hij zijn armpjes niet goed kan bewegen. Dit werkt bij ons erg goed en sindsdien slaapt hij goed in zijn slaapzakje Maar ik zou als ik jou was inderdaad nog even een paar weekjes wachten.
Ik zou nog even wachten.Onze dochter is pas sinds een aantal weken uitgebakerd en zij is al ruim 7 maanden.Wat hier wel hielp was om ook haar armpjes in de slaapzak te doen.Ik zou echt nog even wachten want je kindje is nog zo ontzettend klein.
Ja klopt ze slaapt nu wel gelukkig sinds 10 uur haar armpje is wel eruit maar ze slaapt gelukkig. Probleem de pucka past haar niet meer Hahahah ze is te lang en te groot!
Wij gaan nu pas langzaam afbouwen met de pucka.. Voorlopig hoef je nog helemaal niet af te bouwen! Als ze nu lekker slaapt ingebakerd zou ik dat lekker zo blijven doen!
Ik ben het met mijn voorgangers eens. Inbakeren mag tot ze gaan rollen, daarna moeten ze er eigenlijk uit. Toen mijn dochter op haar zij begon te draaien met 4 maanden en 1 week zijn we gaan afbouwen. Eerst 1 arm, een week volgehouden en op n zondagavond om 20.30 protesteerde ze zo erg tegen de andere ingebakerde arm, we hebben haar beide armen door de ritsen naar buiten gebracht (pacco opvolgdoek zeg maar) en ze sliep direct t/m 05.30 !!! Ik moet eerlijk toegeven dat ze nog aan alles plukt wat ze tegenkomt in bed (deken, speen, e.d.) maar ze kan behoorlijk lang slapen. Het gaat goed! Advies: ik zou het nog niet doen! Ze mist duidelijk nog de geborgenheid. Ik zou het nog even een maandje aankijken.
Op de zij leggen al geprobeerd? Dan maaien de armpjes ook minder. Hier van Pacco (5-8 weken) naar Puckababy (8-12 weken) naar zij-slapen met slaapzakje met mouwtjes gegaan (12-15 weken). Nu 'normaal' op zijn rug, met of zonder slaapzakje gaat beide prima.
Inbakeren afbouwen lukt pas als je kindje er echt klaar voor is. Dat was hier ook het geval. We hebben het een aantal keer geprobeerd zonder succes. met 5.5 maand ging het ineens goed. We hebben hem toen eerst met 1 handje los laten slapen in de pacco plus. Daarna hebben we een gewone winterslaapzak met lange mouwen gekocht.
Zie is nog zo klein!! Gewoon lekker bakeren. Waarom wil je afbouwen? Mijn dochter (nu 8) heb ik best lang ingebakerd en daarna ben ik overgestapt op een bakerzak. Ze sliep heerlijk.