Verslikken tijdens flesvoeding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by chantalmom, Aug 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantalmom

Feb 14, 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 3 maanden krijgt nu 1 maand Pepti ivm moge;ijke koemelk allergie. Voordat hij dit kreeg huilde hij heel erg veel, sliep heel weinig.
    nu gaat het fantastisch goed, alleen maak ik me nog ergens een beetje zorgen om. Hij drinkt altijd erg onrustig, maakt veel geluid. Stopt vaak even met ademen en doet dan erg druk om adem te krijgen en moet dan vaak hoesten. Ook hoor ik dan geluid van binnen komen, vanuit zijn slokdarm ofzo lijkt het. Ook vaak nog 30 min tot na zijn fles lijkt het hem dan nog niet lekker te zitten. Allerlei spenen en flessen geprobeerd, zodat hij er 15 min over doet of zelfs 30 min. Hij geeft ook vaak mondjes terug meerdere keren na de voeding. Ook laten we hem tussen door boeren, maar maaktt geen verschil.

Hoe zou dit nou kunnen komen?? Iemand enig idee?

2. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ik lees mee had zo mijn verhaal kunnen wezen.
    Heb precies hetzelfde met onze zoon, volgende maand een afspraak voor een provocatie test en zal het dan eens bespreken met de kinderarts.
    Wij hebben zelfs alles soorten houdingen kwa voeden geprobeerd maar het maakt niks uit. Sinds deze week hoor ik hem onwijs slikken na een voeding alsof hij het wegslikt (misschien reflux) houden ons ook aan alle leefregels van reflux sinds 2 weken. Alle soorten flessen geprobeerd en sinds dat hij 2 weken is gebruiken wij de dr Brown fles die het beste bij hem werkt.
    Heb voor de rest ook geen tips helaas.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    enige wat ik kan bedenken heb je ook een kleinere speen geprobeerd?

4. chantalmom

Feb 14, 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken ook dr Brown. Heb daarvan de prematuren speen, fase 1 en fase 2 geprobeerd. Bij alles hetzelfde verhaal. Mijn zoon krijgt al raditidine ivm verborgen reflux.

5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Dik je de voeding ook in met jbpm?
    Hier was de hero pep te dun zonder jbpm ..en met de reflux gaf ze weer terug en begon de voeding weer te herkauwen
    Nu wij overgestapt zijn op nutramigen dikken we weer in anders weer hetzelfde probleem!

6. chantalmom

Feb 14, 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja doen we ook, 1.5 schep per fles.
    ik vraag me ook af hoe je merkt dat de pepti niet genoeg koemelk vrij is. Vallen ze dan helemaal terug in het oude patroon?

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Als pepti niet voldoende is zullen de eerdere symptomen terug komen. Meestal merk je dan eerst verbetering en erna gaat het weer slechter.

De stap erna is nutramigen lgg of hero allergy care, deze zijn gelijk aan elkaar.

Gebruik je nutriton of jbpm om in te dikken? Dit is namelijk niet gelijk aan elkaar. Nutriton bevat 30% jbpm en de jbpm van tammi 100% jbpm.

8. chantalmom

Feb 14, 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    nutriton gebruiken wij. Zal dit dan minder goed zijn?

9. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Je kan de pure jbpm proberen hebben wij ook gedaan maar zijn weer terug op nutriton.
    We hebben de pure 1 week geprobeerd en onze zoon kreeg verschrikkelijke krampjes. Elk kindje is anders dus misschien is dit wel beter voor jullie.

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Hier ging het 2 wkn goed op de pep en toen ineens verschrikkelijke krampen en 11 waterdunne diarree luiers op een dag dit meer dan een week lang!
    3x naar de kinderarts geweest + 2 belafspraak en
    btw ze was niet suf niet uitgedroogd geen koortd enz maar wel helemaal uit der hum) de 3e x is besloten om op de nutramigen over te stappen!
    We gebruiken dit nu meer dan 3 weken en maar 1 poepluier op 1 dag:) geen krampen meer maar nog wel windjes hoor!
    Maar wat een verschil!
    Nutramigen is kma en lactose vrij
    In de pep en pepti zit nog wel wat lactose enz enz

Ik heb altijd al geroepen der is iets meer aan de hand lactose intolerantie of kma.. eerder lactose dan kma eerlijk gezegd en de kinderarts is daar in mee gegaan!

Ook de pure jbpm van tammi geprobeerd maar dat werkte hier net als bij celika averechts!

11. chantalmom

Feb 14, 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn weer bij de kinderarts geweest vandaag. Heb haar verteld over het drinken, en een filmpje ervan laten zien. Zij zegt dat we naar een logopedist moeten omdat hij verkeerd drinkt. Er komt veelste veel lucht mee en dat geeft alle problemen. De logopedist komt thuis langs tijdens dat hij zijn fles krijgt. Ben heeeel benieuwd of dit de oplossing kan geven.. Iemand anders ervaring met hun baby en een logopedist? Anders start ik hierover even een nieuw onderwerp.

Share This Page