Wanneer van 120 naar 150cc?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Mamatobe85, Jan 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamatobe85

Oct 2, 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is morgen 8 weken en weegt vermoedelijk iets meer dan 9 pond. Ik voed op verzoek en ze drinkt meestal 6 flessen van 120cc en 4 schepjes per 24 uur, een enkele keer een 7e.

We geven nu al een heel aantal weken 120cc water met 4 schepjes voeding. We zaten eigenlijk wat te vroeg op deze hoeveelheid en moesten dit van het consultatiebureau nog zeker 3 weken blijven volhouden.

Nu zijn de 3 weken inmiddels om en merk ik de laatste tijd dat ze niet meer zo voldaan lijkt na een fles. Ik zou dus graag de voeding willen verhogen naar 150cc en 5 schepjes. Maar wat is wijsheid? Beginnen met de late avondfles en kijken hoe haar dat bevalt? Of gelijk bij elke fles de voeding verhogen?

Het is natuurlijk de bedoeling dat ze een fles laat vallen en dus straks op 5 x 150cc en 5 schepjes zit. Maar ik weet dus niet of ik dit geleidelijk aan moet doorvoeren of ineens :)

2. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

Jul 1, 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    Hi ik ben vanf 7 weken 5 flessen van 150 cc gaan geven ( zat ook al vroed op de 120cc ) gelijk vanaf de ochtendfles en dan 150cc aanmaken met 5 schepjes en dan weer afgieten tot 150 cc.. Nu sinds woensdag over op 160cc dus 180 aanmaken en dan weer afgieten ivm voedingsstoffen maar merk ook dat ze nog steeds wel wat meer op kan dus ga denk ik naar de 170cc

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Je geeft het zelf al aan, de vorige stap was wat te vroeg. Om te voorkomen dat je straks weer tegen hetzelfde aanloopt is langzaam aan dus het toverwoord.

Des te sneller je meer geeft, des te sneller maak je het maagje groter en groter en zal je kindje dus ook weer sneller meer willen.

6 voedingsmomenten met 8 weken is echt prima, minder dan krijg je al snel een grote plons. En dat kan je echt beter voorkomen. Babylijfjes zijn beter geschikt voor wat vaker kleinere voedingen.
    Dus als je het gevoel hebt dat het echt niet meer gaat, doe het dan inderdaad geleidelijk aan inderdaad.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik denk dat wij op 8 of 9 weken zijn overgegaan. Maar ik doet het langzaam moet ik zeggen. Ik begin met 1 fles met meer voeding en dan langzaam komt er een tweede en zo gaat dat door tot alle flessen op de nieuwe hoeveelheid zit.

Zo zit ze nu op 5 flessen, waarvan de 1e en de 4e fles 180/6 is en de overige 3 flessen 150/5. En daar lijkt ze nu genoeg aan te hebben. Soms komt ze eerder (na 3 uur) en dan krijgt ze gewoon een hele fles, soms komt ze later, dus het heft elkaar wel enigszins op. De laatste avondfles is overigens wel de laatste fles die overgaat naar de hogere hoeveelheid, omdat ik niet wil dat ze helemaal afgetopt gaat slapen.

De bedoeling is dat ze op 5 x 180/6 zit als ze naar het KDV gaat, en dat is over een week of 6.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Evt de laatste fes al 150/5 doen en dan afgieten naar 150 om het op te bouwen

6. Mamatobe85

Oct 2, 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ze kwam net al na 2 uur en was enorm hongerig. We hebben toen een fles van 150cc gegeven die ze bijna helemaal heeft opgedronken. De rest van de flessen houden we nog even op 120cc, tot we merken dat ze opnieuw meer nodig heeft.

Is dat afgieten tot 150cc trouwens echt noodzakelijk? Ook als je ervoor kiest om nog maar 1 fles van 150cc te geven? Ik vind het zo zonde om melk weg te gooien :)

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik doe het ook niet hoor, vind het een beetje onzin. ;)

Share This Page