Hey hey! ik doe mijn melk in die potjes van avent. Alleen nu heb ik zoveel voorraad melk dat ik door mijn potjes heen ben hoe doen jullie dat? Ik lees ijsblokzakjes? Is dat hygiënisch dan? Ook las ik van iemand die de bevroren melk uit het bakje klopt en het dan in een zakje deed. Erg handig allemaal maar wederom, is dit hygiënisch? nog meer tips? Oja ik heb laatst een potje ontdooid en zoon lief dronk alles lekker op maar er dreef wel steeds een geel randje boven. Dit is vet?
Ik gebruik diepvrieszakjes. En dat de melk er na ontdooien anders uitziet, dat kan inderdaad: Bewaren en klaarmaken van moedermelk | Voedingscentrum
Bedankt voor de link. Ik ga diepvrieszakjes inslaan. Ik denk dat ik dan de ingevroren porties ga overdoen in een diepvrieszak zodat ik weer wat potjes heb. Bij het ontdooien kan het weer terug in het potje..
het is dan niet ontdooit dus kan gewoon terug in de vriezer Ik had milk trays ofzo iets , ijsblokjesvorm in staafjes maar ook avent via bekertjes , hierop kon gewoon een flessen speen gedraaid worden ,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ijsblokzakjes echt een viee bedoening vond. Zo'n half open zak in de vriezer. Die moest dus eigenlijk weer in een andere zak. Bij elk blokje heb je er een paar keer met je handen aan gezeten of zo'n blokje vliegt over het aanrecht. Misschien ben ik wel niet handig met die zakjes, hoor Ik deed het in dubbellock zakjes van de ikea. Dan kon ik het zakje ergens plat opleggen in de vriezer en kreeg ik een mooi dun blok, was ook zo weer ontdooid.
Zo heb ik het ook gedaan. Ik vroor verschillende hoeveelheden in en deed dezelfde hoeveelheden in hetzelfde zakje, ik schreef dan op het zakje of er blokjes van 100cc of 150cc bv. in zaten.
ik had voor de vorige van die invrieszakjes van medela gekocht, ideaal, maar toen alleen maar goedkoop in bulk te verkrijgen als je ze importeerde. nu waren ze bij de tweede op maar ik vind ze zo handig in gebruik en schoon mee te nemen in een klein koeltasje van mijn werk naar huis. ik werk niet zo veel dat scheelt in de kosten, maar ik vond die zakjes toch wel heel duur geworden. uiteindelijk heb ik de gok gewaagd en via ebay vergelijkbare zakjes gekocht van een onbekend merk uit zuid-korea. Deze blijken geweldig te zijn er kan meer in dan in de zakjes van medela (200 ml) en ze zijn van goede kwaliteit en je moet ze openknippen voordat je ze kunt vullen om ze vervolgens met een ziplock te sluiten (net zoals bij medela, die zakjes met een andere sluitclip vind ik niet fijn, ik ben nogal onhandig in dat sort dingen) ik had er 60 voor nog geen $25 inclusief verzendkosten. Ik weet dat niet alles te vertrouwen is wat je van ver haalt maar zuid-korea heeft een zeer goede hygiensische cultuur dus heb ik de gok gewaagd en ben dus zeer tevreden.
Ik heb ergens een lading goedkope flesjes gekocht. En verder gebruikte ik idd diepvriesblokjes. In die flesjes kon 120 ml geloof ik. En dan nog een paar blokjes ontdooien. Als je een hele voeding aan blokjes moet uitdrukken uit zo'n zakje dan kreeg ik altijd zulke koude handen en idd soms vloog er 1 zo uit dat die weer op het aanrecht of op de grond belande.
Ik las idd over flesjes bij kruidvat/hema/action op een ander ouder forum maar kan ze niet vinden. Heb nu een half ijblokzakje gevuld met een trechter en dicht geknoopd.