En ik ben 9 weken zwanger (27 augustus uitgeteld). Ik wist niet hoever ik was vanwege mijn onregelmatige menstruatie. Ze zei dat het erg goed uitzag. Wel heb ik over 2 weken nog een echo om zeker te zijn van de juiste termijn. Is dat normaal? Zouden jullie het nu wel vertellen aan mensen? Mijn moeder weet het al en vanavond vertellen we het aan mijn vader en schoonouders. En zaterdag aan de vrienden. En dinsdag wil ik het op mijn werk vertellen. Of zouden jullie dat niet doen? Ik kan het niet langer voor me houden! Heb ook al een klein buikje, volgens mijn moeder zie je dat al redelijk als ik iets straks aan heb. Ben echt blij maar toch evengoed onzeker!
dat is heel persoonlijk, als jij je er lekker bij voelt dan zou ik het vertellen hoor, waarom niet? ik heb persoonlijk wel langer gewacht met mijn collega's maar ook dat is je eigen keus, doen waar je je goed bij voelt!
Ik heb wel vaker gehoord dat je daarna vaak nog inderdaad een echo krijgt om te kijken of het inderdaad zo is, qua termijn dan. Niet omdat er iets niet goed zou zijn. Toevallig vertelde de Vk dit aan ons toen wij er dinsdag waren. Ik krijg 4 februari de eerste echo om te kijken of het goed is en of inderdaad de termijn klopt. En als je nu hebt gehoord dat alles goed is, kan je het inderdaad vertellen. Maar die keuze maak je zelf/samen. Bij mij weten er ook al een aantal mensen dat ik zwanger ben. (mijn ouders en broers en zijn schoonmoeder en broer en zus). Ik heb het ook vast op mijn werk verteld omdat ik op een kleine afdeling werk en zelf alles binnen onze clubje doe, dus hebben ze straks echt iemand nodig
Is niks mee aan de hand. Ik heb ook 2 echo's gehad omdat ik ook onregelmatig ongesteld was. Ze willen gewoon zeker weten dat ze goed zitten met de uitrekendatum. Hierom hoef je het dus niet te laten om het mensen te vertellen gefeliciteerd!
je krijgt altijd rond de 12 weken een termijnecho! Dus niets om je zorgen over te maken. Ik heb er zelfs 3 gehad. Bij mij zeiden ze met mn echo van 7w3d dat het voor heeeeeeeel veel % wel goed zat. Ik had het al tegen een aantal mensen op de afdeling verteld. Heb het een dag na die echo tegen alle mensen in het bedrijf verteld. Maar het is natuurlijk wel iets dat je zelf moet bepalen. Het is alleen zulk ontzettend leuk nieuws om te vertellen!
Hier ook, meteen verteld na mijn echo, maar dat komt ook omdat we niet in de buurt wonen, en toen waren we toevallig bij mijn ouders en schoonouders. Nu ben ik inmiddels 10 weken en weet iedereen het al. Ik heb ook al 2 echo's gehad vanwege de termijn. Ik krijg sowieso 3 echo's (nu dus zelfs 4!), dat is hier standaard (Duitsland). Erg leuk dus!
Het is inderdaad niks om je zorgen over te maken. Ik kreeg met 7 weken een echo en met 11,5 een echo. Dit omdat je anders een te lange tijd geen echo krijgt, want de volgende is pas met 20 weken. Dan zouden er meer dan 13 weken tussen zitten bij mij. Dus geen zorgen, is heel normaal. Ik persoonlijk heb gewacht tot de 12 weken echo met het vertellen aan collega`s en vrienden. Alleen familie wist het en mijn beste vriendin. Maar dat is persoonlijk. Nou gefeliciteerd en geniet lekker!
gefeliciteerd! ik ben net zo ver als jouw maar ik heb het de fam ook al verteld hoor kon het niet meer voor me houden. ik heb met 7 weken een echo gehad en toen verteld. maandag me 2e echo en dan mag iedereen van mij het weten als ik 10 weken ben
Gefeliciteerd! Zelf heb ik het wel rond 9 weken ook op mijn werk verteld omdat ik werk met dementerende ouderen en dat is gewoon lichamelijk erg zwaar (en soms agressieve bewoners) dus dan konden ze er rekening mee houden. Daarvoor had ik het al tegen mijn ouders verteld maar je moet denk ik doen waar jij je goed bij voelt! En lekker toch dat je 2 echo's krijgt en dan nog je 20 wkn.
Is het trouwens wel normaal als er met 9 weken nog geen placenta is maar wel een dooierzakje? Of zo iets? Ik zag wel erg duidelijk echt al een kindje met een kloppend hartje, maar de placenta zou nu moeten gaan groeien?
Natuurlijk word ik vandaag niet misselijk wakker en de rest van de zwangerschap wel. Ik ga me nu meteen weer zorgen maken natuurlijk waarom ik vandaag niet misselijk ben. Maar ik ga het proberen niet te doen...maar moest het wel even kwijt hier.
He Dames! Echt geweldig dit forum ik voel me hier helemaal thuis, lekker babbelen! Maar nou had ik een vraagje .. Ik ben nu 5wk en 5dg zwanger zoals we hebben uitgerekend, ik moet aanstaande woensdag voor mijn 1e afspraak naar de huisarts. Maar nou ben ik zoooo benieuwd wanneer je je eerste echo ongeveer krijgt ? Wie kan mij daarmee helpen? Liefs x Nini
de eerste echo kan nogal verschillen per zwangerschap. Maar alles goed gaat dan volgens mij pas rond de elfde week. Ik heb komende donderdag mijn eerste echo. Zo spannend! Gefeliciteerd met je zwangerschap! X Suzie