Borsten die lekken? Bij mij zit alles potdicht.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 25 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McGyver

McGyver Niet meer actief

gisteravond kneep ik voorzcihtig in mn borsten en kwamen er ook al een aantal druppels melk uit.
    echt zooo bijzonder, maar ook al zo vroeg....

2. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het niet gehad, bij mijn tweede bleef het lekken en nu heb ik tot nu toe (gelukkig) niks.

3. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    bij mij kwam er al voor de 20 weken melk uit.
    en de ene dag lekken ze meer als de andere dag.

maar ik doe altijd wattenschijfjes in mn bh.
    dan lekt de melk daarin.
    en heb je je bh niet meteen onder de melk hihi.
    en het maakt niet uit of het overdag of 's nachts is, ze lekken bij mij op alle tijdstippen.

liefs mij

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik had geen drup tot 2 dagen na de bevalling...daarna is het feest geworden...een tepel met 6 straaltjes en een met 7 :confused: (niet overdreven ;) ) komt goed meis :eek:

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb gehood dat dat niks uitmaakt of je van te voren 'lekt ' of niet. Dat zegt niks over of je voldoende borstvoeding kan geven of niet. Als het raar was dan had je vk vast wel gezegd dat het niet klopt dat je niet lekt.

6. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Bij mijn dochter was ik een week of 20 toen ik 's ochtends wakker werd en vlekken in mijn shirt zag...dacht dat ik thee had gemorst ofzo... :oops:
    Ochtend erna weer totdat ik 's nachts wakker werd omdat het zo lekte. De hele zwangerschap iets last van gehad. Bij mijn dochter bv gegeven. Nu ben ik bijna 25 weken zwanger en lekken ze niet, wel als ik er op druk komt er melk uit, maar verder niet. Maakt volgens mij niks uit voor de bv hoor!

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Tijdens me andere zwangerschappen ook geen druppels en nu ook niet, maar ik kan je wel zeggen ik had BV voor 3 kindjes tegelijk. Dus maak je geen zorgen.

Liefs Jeanney

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb er ook nog geen last van. ik heb wel vertrouwen in de verhalen van de dames. van mij hoeft dat gelek niet zo. vind het wel best zolang ze straks amar gewoon doen wat ze moeten doen ;)

ik lees dat dat het voor koetsje erg spannend wordt . veel succes en sterkte morgen meid!

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    16 weken en mijn borsten lekken ook.
    Mega irritant is dit en word er gek van. Lig je eind van de dag lekker op je bedje tv te kijken, blij dat die vrezelijke bh eindelijk uit is (heb cup maat F dus dan ben je opgelucht als je even zonder bh op bed ligt) en dan gaan je borsten opeens lekken. Ik weet nog niet precies hoe ik hier mee om moet gaan dus heb nu handdoek naast mijn bed liggen voor als het weer zover is. Zag wel ergens dat meiden met bh slapen en compres erin ofzo maar ik ben juist blij dat bh savonds uit kan, moet er niet aan denken om hem snachts ook aan te moeten, iemand misschien andere oplossing gevonden hiervoor of ben ik enige?

10. kimoyra

kimoyra Lid

21 jan 2009
    79
    0
    0
    Sinds mijn eerste zwangerschap lekken ze te pas en te onpas.
    Nadat ik stopte met bv een jaar lang, bij stress, als ik geen stress heb, soms als ik ongi moest worden, en toen ik mn spiraal kreeg was t pas echt erg!
    Het zegt helemaal niks over hoe straks je bv gaat lopen!
    Daar moet je je ook heel niet druk over maken, er zijn vooraf cursussen en er zijn lactatiekundigen.
    Bij mij ging het niet geheel gevoelloos en de kloven waren verschrikkelijk, en ben gestopt omdat mevrouw (laat ik fijn vroeg tanden krijgen) met de boven- en ondertandjes tegelijk flink doorbeet aan t eind van elke voeding.
    Wat mij het meest tegenstond was die verpleegkundige die mn borst vastpakte en in mn dochters mond drukte, zonder overleg. Wat een verschrikkelijk mens was dat zeg!

O, en Roozjuh, ik kroop in m'n slaap altijd strak tegen mn man zn rug aan, en klemde m met armen en benen vast.
    Daardoor lagen mn borsten tegen zn rug gedrukt en moest hij zich 's ochtends "loskoppelen van t moederschip" zoals hij dat zo mooi verwoordde, haha.
    Wat er lekte fungeerde als lijm, en ik heb geen druppel in de lakens gemorst.
    Nee, is geen oplossing weet ik maar vond t leuk om te vertellen.
    Een strak shirt als je slaapt is misschien wel fijn, een ruim shirt kan gaan schuren en dat wil je helemaal niet.
    En anders zo'n matje tussen je hoeslaken en molton. Deed ik ook toen ik bv gaf want toen lekte ik door alle compressen heen...

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha tegen je man aan, ja dat zal lekker plakken. Ik heb vannacht met een shirt geslapen. Dat wilt opzich wel werken. Krijg het alleen erg warm dan :p maarja beter dan elke dag bed verschonen

Ben ik trouwens niet erg vroeg met 16weken zwangerschap al lekken? Ik lees veel dat meiden pas bij 20weken gaan lekken.

12. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Me zus lekte al melk voor dat ze de zw-test gedaan had...bij 4½ week :rolleyes:

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dat is wel heel erg snel. nou dan valt het bij mij dus mee haha
    al vind ik het echt mega irritant als dit tot de bevalling zo blijft. Ik geef tenslotte geen bv dus heb er niks aan :p

14. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Hier ook nog niks gezien en inmiddels een flinke f-cup te pakken haha! Heb vertrouwen in je eigen lichaam, na de bevalling doen de hormonen (oxytocine en prolactine) hun werk wel!

15. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik heb 's nachts ook strak shirtje aan en overdag bh met wattenschijfjes tegen het lekken.
    en heb tussen matras en hoeslaken waterdichte molton liggen.
    tegen het lekken en tegen het vruchtwater voor straks.

Deel Deze Pagina