Ik lig normaal altijd op mijn buik, maar sinds kort is dat echt niet meer prettig! Nu dus maar op mijn zij, echter merk ik dat ik in mijn slaap vaak op mijn rug draai. Op zich geen probleem, maar ik heb het idee dat de kleine daar last van heeft. Steeds als ik op mijn rug lig, voel ik hem/haar meer schoppen dan normaal. Beketent dat, dat de kleine het niet prettig vind? Alvast bedankt!
Volgens mij kan het voor de baby niet echt veel kwaad maar voor de mamma wel wanneer je last hebt van het Vena Cava Syndroom. Ik zelf kan niet op mijn rug liggen en ga echt flauw vallen als ik dat te lang doe. Uit nature wordt je vaak wakker als je "per ongeluk" op je rug rolt in je slaap zodat je je op tijd om kunt draaien. Maar bij twijfel of je beeb het fijn vind of niet zou ik gewoon omdraaien. Liefs, Simone
Ik voel mijn meisje ook meer schoppen als ik op mijn rug lig. Ik ben een enorme draaikont in bed, dus meestal lig ik toch niet lang in 1 houding. Ik heb nog nooit gelezen dat het schadelijk zou zijn voor de baby, dus ik blijf lekker op mijn rug liggen als ik dat wil. Meestal houden de schopjes bij mij na verloop van tijd weer op. Misschien bij jou ook?
Het is het beste voor jouw baby als jij zoveel mogelijk op jouw linkerzij ligt. Dan is de doorbloeding namelijk het beste! Ik weet dit 100% zeker aangezien ik in het ziekenhuis ben bevallen en toen mijn baby even slecht reageerde op de heftige weeën moest ik steeds op mijn linkerzij gaan liggen. Na een paar minuten ging het weer goed met haar. Ik heb toen aan de gynaecoloog gevraagd waarom ik op mijn linkerzij moest liggen en toen werd me uitgelegd dat de doorbloeding van de placenta dan het beste is aangezien mijn organen dan goed liggen ofzo. Je kunt er niets aandoen als je in jouw slaap steeds op jouw rug draait maar als je wakker bent zou ik zoveel mogelijk op jouw linkerzij proberen te liggen. Succes!
Er is een tijd geweest dat het werd afgeraden door sommige VK's, omdat er een slagader loopt, waar je kindje dan op kan gaan liggen, wat weer tot gevolg heeft dat de doorbloeding minder wordt. Maar daar is men van terug gekomen. Omdat gebleken is, dat als je kindje inderdaad op je slagader ligt, je automatisch op je zij draait. Toch mooi die natuur! Het kan zijn dat als je op je rug ligt (in ieder geval als je je benen opgetrokken heb, en zeker als je je voeten tegen de muur zet), je kindje wat meer ruimte heeft, en dus gewoon meer kán bewegen.