Hoi allemaal, ik hoor wel eens dat borsten tijdens de zwangerschap gaan lekken. wie van jullie hebben/hadden dit en bij welke week? groetjes
volgens mij is dit wel heel erg verschillend. Sommige vrouwen hebben dit al heel snel en sommigen pas op het eind, dus waarschijnlijk geen duidelijk antwoord op te geven. Ik had er trouwens geen last van, alleen als ik kneep kwam er een druppeltje uit.
Hoeft helemaal niet te gebeuren. Sommige kunnen vanaf de helft ongeveer met wat moeite melk uit de borsten knijpen. De ander krijgt er tot na de bevalling geen drup uit.
Is bij iedereen inderdaad anders, ik heb geen druppel gelekt maar wel tot dik iets van 3 maanden na mijn bevalling terwijl ik geen BV gaf, het gebrek aan vochtverlies uit tepels zegt dus niets over of je BV kan geven en andersom ook niet..
(Bolbuikje/ pinkpuma)... Ben het met jullie antwoord eens.... wil alleen even aanvullen dat het ook nog eens PER zwangerschap verschilt.... Ik verloor deze zwangerschap wat eerder wat vocht uit de tepels..... maar bij mijn eerste zwangerschap was het pas later, maar wel veel en veel meer! Toen was ooit echt mn pyjama van boven tot onder nat... Het verschilt dus per vrouw en per zwangerschap!
ik ga namelijk morgen trouwen en wil geen lekkage in mn jurk (hihi) vandaar! ik ga er dan maar vanuit dat dit gewoon niet gebeurt. ik dacht dat die lekkage bijna standaard was na de 20e week.
Ik wil je een hele fijne dag wensen voor morgen! En als je tot nu toe niet gelekt hebt, denk ik niet dat het morgen ineens gaat gebeuren hoor !
Lekkage is zelfs wel een heel groot woord. drupjes uit je borsten kunnen knijpen is al niet standaard. Lekkage is dus eigenlijk meer uitzondering dan regel...
Ik heb vanaf een week of 20 standaard van die zoogcompressen ingehad... alleen al de druk van mijn meegroeibh was voldoende om echt te lekken. Er liepen ook straaltjes melk over mijn buik als ik onder de warme douche stond... lastig afdrogen hoor... hihi Het kan dus wel, maar is eerder uitzondering dan regel. De meeste vrouwen hebben, als ze al lekken, 'gewoon' af en toe een natte vlek in hun trui/t-shirt.
Die van mij begonnen vanaf 5enhalve maand ongeveer vooral mijn linker borst. En dat is nu pas erger geworden. Maar nog is het bij elke zwangerschap verschillend. Bij mijn eerste kon ik helemaal geen borstvoeding aan maken. Zelfs niet na de geboorte. Nog steeds vaag maar ze deden het niet haha. En nu doen ze het te vroeg!
eigenwijze borsten heb je..... Ik hoop dat mn voeding strakjes wel goed gaat lopen hoor.... want zit me niet lekker dat ze nu niet zo lekken als de vorige keer.... al schijnt dat ook weer niets te zeggen.....
Zegt helemaal niks gelukkig Hier lekten ze rond week 25 heel erg, en met week 30 niks meer. sinds deze week weer maar alleen als ik eraan zit.
nou ik lek al vanaf 20 weken. 's nachts heb ik altijd strak shirtje aan. en meestal zitten daar lekvlekken in. maar vanacht was het wel heel erg. een mega lekvlek. was wel zo groot als een grote sinaasappel haha. hopelijk houd het lekken straks op. heb elke dag al wattenschijfjes in mn bh tegen het lekken. werkt wel en is goedkoper dan zoogcompressen