Sorry ik moet echt even van me af schrijven. Ik ben nu bijna 11 weken zwanger alleen ik ben echt ont-zettend moe... Ik werk normale kantoor uren gewoon grotendeels zittend en als ik 's avonds thuis kom weet ik gewoon niet hoe ik de avond moet doorkomen zo moe ben ik. Nu heb ik gelukkig een lieve man die mij met koken helpt maar vanaf volgende week werkt hij weer s'avonds en moet ik de meeste taken weer overnemen. Ik kan zo van 19:00 tot 07:00 slapen cq. in bed liggen als ik wil. Wordt er zo moedeloos van, want dat ge-lig zal ook niet goed zijn. Zit ik al de hele dag op kantoor en dan savonds ook nog zo lui... Ik heb een normaal postuur en was altijd energiek, bloedtesten waren goed, weet echt niet of dit nou normaal is en of dit ooit nog overgaat
Hoort er gewoon bij en gaat wel weer over! Ik herken het heel erg, ik kon de hele dag wel slapen zo moe was ik. Elke dag moest ik mezelf weer door de dag heen slepen... Hier werd het rond de 18 weken beter.
Ik ben tot 16 weken ook extreem moe geweest. Volgens mij is dit redelijk normaal hoor. Daarna voelde ik me echt weer energieker! Gooi anders even een balletje op bij je verloskundige. Ik ben nu 28 weken zwanger en ik voel me langzamer aan ook weer meer moe worden...
Ik ben ook al weken ongelooflijk moe. Nou heb ik de mazzel dat ik zelfstandige ben en mijn eigen agenda bepaal. Ik slaap dus tussen 2 en 4. En verder zorg ik bewust voor beweging. Ik wandel met de hond en ik ga naar de sportschool voor krachttraining (voor zolang het nog mag). Ze zeggen dat het in je tweede trimester over moet gaan, maar ik merk er helaas nog niks van
Hi meid, is om gek van te worden he... Hier (helaas) hetzelfde en iedereen vertelde me dat het na de 12 a 14 weken over zou gaan en je bergen met energie zou krijgen. Misschien ben ik een uitzondering maar ik slaap nog steeds het liefst de hele dag door en lig al weken om 20:00 op bed. Ook bij mij zijn alle bloeduitslagen goed ik denk dat het gewoon een beetje pech is. Hopelijk komen die bergen energie bij jou wel en verder zul je je er denk ik toch aan toe moeten geven en moeten gaan rusten als je lichaam dat aangeeft.
Als je lichaam aangeeft dat je moe bent, is er met liggen echt niets mis! Ik zou er echt zoveel mogelijk aan toegeven. Kun je van 19u tot 7u slapen? Lekker doen! Oh en inderdaad, al die verhalen in tijdschriften over dat het na 12 weken écht wel beter wordt en dat je rond de 13 weken weer barst van de energie.. Niets van waar, in mijn geval
Wat Shaddixxx zegt! Gewoon aan toe geven! Geniet ervan dat je nog kan slapen - op een gegeven moment gaat die buik in de weg zitten! Ik ben ook met name in het eerste trimester heel moe geweest, vergelijkbaar met wat jij beschrijft. Tweede trimester is dat wel iets minder geworden, maar helaas kreeg ik niet de bakken energie waar anderen het over hebben (en wat ook in 'de boekjes' staat). Nu is het weer dramatisch gesteld met mijn energie, 't is maar goed dat er zwangerschapsverlof bestaat! Sterkte meid, hoop dat je over een paar weekjes toch weer wat energie krijgt!
Dat is heel normaal tijdens een zwangerschap, zeker in het begin. Hier ook de vermoeidheid in alle hevigheid ervaren. Maak je er dus maar geen zorgen in en probeer er zoveel mogelijk aan toe te geven. Ik heb net als jou een bureau job, werk 7:36 per dag en rij met de auto naar het werk (5 à 10 min.). Als ik thuis kwam, ging ik op de bank liggen en deed mijn ventje koken en afwassen en ook gewoon al de rest in het huishouden (wassen, strijken, poetsen, ...). Ik ging meestal rond 20u slapen en stond op rond 7h30. Vaak deed ik als ik thuis kwam ook al even een dutje. Ook heb ik tot 16 weken heel veel verlof opgenomen. Van 16 tot een week of 22 heb ik me energieker gevoeld en nu is de vermoeidheid sinds een drietal weken in alle hevigheid terug. Ik geef er gewoon zoveel mogelijk aan toe en probeer mijn weekends zo leeg mogelijk te houden om goed te kunnen uitrusten.
Welkom in de wereld van zwanger-/mama zijn! Lekker aan toe geven! Vaak krijg je na de 16 weken weer wat meer energie! En daarna volgen er nog heeeeel vaak momenten dat je knetter moe bent!
Wat heerlijk dat je dan hier je ei kwijt kunt he... Ik had er ook last van, tot ongeveer week 13/14. 20.30 was echt een mijlpaal... Nu slaap ik af en toe nog wat op de bank in het weekend maar het tweede trimester was écht beter. Ook weer meer gaan sporten etc. Dus hopelijk geldt het voor jou ook.
Het hoort er idd bij. Bij de andere 2 nooit last gehad van zulke moeheid, maar dit keer, pff, mijn moeder kwam regelmatig even oppassen 's middags zodat ik een paar uur kon slapen. Ik had echt het gevoel dat het nooit meer goed zou komen, maar na 11,5 weken was het over, en nu geniet ik weer van elke dag
Heb het ook behoorlijk extreem gehad. Past echt zo niet bij mij... ben normaal heel actief en lekker tempo erin. Kon sommige dagen wel hele dagen in bed doorbrengen. Rest van de dag bijkomen van boodschappen doen. Stukje moeten lopen was al teveel gevraagd. Blij dat ik geen baan heb kunnen vinden... had dat niet gered. Begint nu langzaam weer wat bij te trekken. Kan weer blokje om lopen of naar winkel verder weg fietsen. Maar nog steeds erg veel slaap nodig en na achterstallig werk als berg strijk wegwerken ben ik aardig kapot... Maar goed we wachten maar (on)geduldig op de hopelijk komende energieboost, wil graag aan de babykamer beginnen
Herkenbaar, ik was ook heel moe. Ik ging ook op tijd naar bed en meer slapen, als ik vrij was ook tussen de middag. Hoort er helaas bij in eerste trimester en sommigen hebben het de hele zwangerschap. Mijn man heeft heel veel gedaan in huis en doet nog steeds veel, echt heel fijn. Bij mij bleef de vermoeidheid ook in het tweede trimester en ik ging me toen ook beroerd voelen en mijn conditie werd nog slechter. Toen bleek ik een lage bloeddruk te hebben (heb medicatie tegen hoge bloeddruk dus kon via die weg weer naar normaal niveau). Ben nog steeds redelijk moe, alleen gelukkig niet meer zo erg. Als het na eerste trimester aanhoud zou ik het aankaarten, dan kijken ze na of je genoeg ijzer hebt enzo. Sterkte!
hier nu 26 weken en ben nog precies zo moe als in de eerste weken. vreselijk. slaap elke middag nog 1.5 uur samen met mn dochter, en ga ook nu al weer naar bed.
Ik heb er nog steeds last van helaas... Erg weinig energie en denk ook niet dat dit deze zwangerschap nog over gaat...
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik moet er inderdaad maar proberen aan toe te geven. Lastig soms, maar voor een mooi doel natuurlijk <3
Het hoort erbij, vooral,het eerste trimester, veel vrouwen krijgen in het tweede trimester weer wat energie terug en voelen zich dan weer beter. In het derde trimester is de kans groot dat de vermoeidheid weer terug komt. Pak je rust/slaap waar het kan, meer kan je niet doen.