Heel erg onzeker!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door futuremama, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Haii meiden,

Ik ben nu 29 weken en heel erg onzeker.. Mensen hebben iedere keer wel een oordeel klaar en dan met name over mijn buik.. Ben normaal altijd al bezig met mijn figuur.. Het kwets mij dan ook enorm als mensen zeggen dat ik een aardige buik heb.. Ook zijn er weer mensen die zeggen je hebt een heel bescheiden buikje.. Ik weet het echt niet meer.. Mijn schoonmoeder vergeleek me van de week met haar dochter zij is 7 weken verder.. Ze zei dat ik even dik was als haar en dit heeft mij best gekwetst.. Aangezien zij een aardige buik heeft... Mijn man en mijn ouders zeggen ook iedere keer laat ze nou kwetsten jammer dan buiken moetje niet vergelijken met elkaar! Maar ik voel me er echt k*t door. K was gewoon helemaal overstuur gister.. Willen jullie eens in mij album kijken en zeggen wat jullie van mijn buik vinden!

Alvast bedankt :D

Liefs

2. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Bij mij zegt de ene ook 'jee wat een buik heb je al'de volgend zegt 'ohh das nog bescheiden' Mij maakt het niet veel uit eigenlijk, ik voel me super met m'n 'dikke' buik :D
    Ik wilde even naar je foto's kijken maar je album is nog leeg..Maar het is toch logisch dat je een buik hebt als je 29 weken zwanger bent! Ik geloof ook niet dat de opmerkingen kwetsend bedoeld zijn..toch?

3. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    ik snap best dat je dat onzeker maakt, maar iedere vrouw is anders en iedere vrouw is anders zwanger. de een heeft wel een aardig buikje en de andere niet. ik zou me daar niets van aantrekken en juist trots zijn op je buik, want daar groett wel iets in van jullie samen en dat kleintje maakt jullie straks papa en mama. draag een leuke buikband en laat zien dat je zwanger bent en leg al die opmerkingen naast je neer en geniet van je laatste maandje.

4. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Lief dat jullie dit zeggen en aan de ene kant weet ik het ook wel (ik ben ook super blij met het mooie meisje dat in mij groeit) Maar soms heb ik er echt moeite mee.. Mijn schoonmoeder zegt het wel een paar keer in de week.. Foto`s doen het niet mijn mannetje gaat even kijken voor me!

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn familie zegt ook elke keer als ik ze weer zie, oooh wat ben je gegroeid! en dan zeg ik trots, ja, gaat goed met de kleine! ik trek het me niet aan als kritiek maar meer als "mensen leven op hun manier mee" de opmerking je hebt een flinke buik of juist een bescheiden buikje heb ik ook al heel vaak gehoord, het gaat om je eigen mening en niet die van anderen.

6. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Bij mij is het ook "oh wat groeit je buik zeg, als hij maar niet zo groot wordt als de vorige keer, toen was hij enorm" en de keer erop "volgens mij wordt hij weer zo enorm".

Het zal wel. De een heeft een dikke buik de ander wat minder. Als het kindje dat erin zit maar goed groeit en gezond is toch?

7. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Ik krijg mijn foto`s niet geupload...

Het is zo dat ik nooit weet wat ik tegen mensen moet zeggen.. ik sla helemaal dicht maar het gaat goed met de kleine vind ik echt een hele goede!

8. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Meis, ik heb niet in je album gekeken en ik ga het ook niet doen. Ik kan je zo wel vertellen dat er met je buik niks mis is!

Een kennis van me had bij 40 weken nog maar nauwelijks buik,en dan een vriendin van me die met 12 weken al een buikje begon te krijgen wat niet meer te ontkennen was. Er is niet zoiets als de perfecte buik, net zoiets als er geen perfect of zelfs maar een standaard vrouwenlichaam bestaat. Elke buik is anders, elke zwangerschap is anders, elke vrouw is anders. Probeer je geen zorgen te maken over wat mensen van je buik vinden. Het zijn meningen en als dusdanig volstrekt onbelangrijk. Het gaat om wat er in zit, toch? :)

9. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Ik voel me al een heel stuk beter.. Hoe een zwangere vrouw zich kan voelen he! Hahha wat hormonen niet met je lijf doen.. Bedankt voor de lieve berichtjes!

10. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

hejj meid.
    ik snap wel hoe je je voelt, maar ik zou me er niet te druk om maken.
    De ene heeft een ontzettende dikke buik en bij de ander zie je amper dat ze zwanger is. De grootte van de buik zegt trouwens niets over de grootte van het kindje hoor. Geniet van je zwangerschap!
    Liefs

11. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ach bij mij zeiden ook mensen (terwijl ik ervoor heel mager was) nou zeg, je bent ook dik geworden! Was ik 34 weken ofzo, en dan dus van een tweeling..

Dacht ik: ja hehe, natuurlijk ben ik dik! Ik draag twee babies in mijn buik en houd vocht vast.. natuurlijk! Wat een domme mensen. Ik bedoel: net of ze hun eigen figuur de hemel in wilden praten door mij te zeggen dat ik dik was.. ach, gewoon laten lullen..

12. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

We zijn precies even ver... en wij verwachten ook een prachtig meisje.
    Herken je verhaal helemaal. In het begin bijna niks aangekomen tot ik vanaf week 23 begon te groeien. Nu komen de opmerkingen van is het er wel1... nou dat wordt vast een grote baby mijn strot... uit.
    Ik trek me er niks van aan verder, buik zegt niks. Ene vriendin 25 kilo aangeomen 6 ponder. Andere vriendin 8 kilo aangekomen 7 ponder...
    Ben erg benieuwd naar je foto of we even dik hahah zijn.

Liefs

13. mamarenata

17 sep 2008
    72
    0
    0
    Ik kan alleen maar zeggen wees trots op je buik en laat andere lekker kletsen.
    De een krijgt een grotere baby dan de ander of heeft meer vruchtwater en het kan ook zo zijn dat nu wat harder groeid en straks wat minder.

14. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik kan me best wel voorstellen hoe je je voelt.. heb er zelf ook (nu al!) last van namelijk!

Het valt me heel erg op dat werkelijk iedereen op de planeet denkt iets te moeten opmerken over je uiterlijk in je zwangerschap. Dat lijkt in ieder geval zo. De meeste reacties zijn leuk en positief, en daar kan ik me ook echt goed over voelen, bijvoorbeeld dat ik zo loop te stralen en er goed uitzie.
    Maar er zijn ook van die opmerkingen waardoor ik me best rottig kan voelen. Ik ben van mezelf niet de allersmalste; afgelopen jaar heb ik flink m'n best gedaan om wat kilootjes kwijt te raken, wat ook lukte en waardoor ik me echt zelfverzekerder voelde. Nu ben ik 15 weken zwanger, en die kilootjes zaten er al heel snel weer aan; ik heb al een (nog bescheiden) buikkie en m'n taille verdwijnt zeg maar behoorlijk. Opmerkingen daarover kunnen me best van m'n stuk brengen, ook al weet ik dat die opmerkingen heus niet zo kwaad bedoeld zijn. Ik ben hartstikke dolgelukkig met m'n zwangerschap hoor, daar niet van, maar dit vind ik echt een minder leuk stukje ervan. Ik denk dat mijn gevoel hierover wel zal veranderen als ik dalijk een echte toeterbuik krijg...nu kan je namelijk nog denken dat ik gewoon flink ben aangekomen namelijk!

Ik heb trouwens als reactie op deze opmerkingen soms gewoon gezegd dat ik me daar niet vrolijker door ging voelen. Dan bleef ik tenminste niet met dat gevoel zitten!

Liefs Monique

Liefs

15. Bumba2009

Bumba2009 Actief lid

6 dec 2008
    103
    0
    0
    Ik ben juist blij met opmerkingen als: oh je buik is wel al dik geworden en je ziet het nu wel al heel goed etc.
    Dat wil toch niet zeggen dat ze je niet mooi vinden? Je bent zwanger dus heb je eindelijk een goed excuus om met een dikke buik rond te lopen :)
    Tenminste zo denk ik erover dan.

16. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik snap ook wat je bedoeld. Mensen vinden het nu al nodig om allerlei commentaar te geven. Ik had van mezelf al een buikje. Mensen vroegen al voordat ik zwanger was of ik zwanger was. hahahaha. Maar goed, nu wordt dat buikje alleen maar groter. En het commentaar dus ook.
    Ach, ik denk dat mensen gewoon niet zo goed weten wat ze moeten zeggen ofzo. Of dat ze denken dat zij de enige zijn.
    In ieder geval zit er gewoon een lief, schattig, baby'tje in.

Deel Deze Pagina