Eerste klachten. Moe en honger

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door unknowable, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ben zeven weken zwanger en word sinds een week of twee met een ontzettend hongergevoel wakker. Heb nu daarom altijd wat eten in bed liggen en op momenten dat ik tussendoor wakker ben eet ik gauw even iets. Dat lijkt wel een beetje te helpen. Rest van de dag probeer ik zo veel mogelijk om het uur te eten, rijstewafels of brood. Heb het idee dat mijn lichaam schreeuwt om eten, maar een flinke avondmaaltijd moet ik toch echt niet aan denken.. Overgeven hoef ik niet, maar voel me wel heel naar als ik honger heb.
    Voor de rest ben ik met vlagen erg moe en futloos. Slaap gewoon nachten van 10 uren en kan overdag rustig 1 a 2 dutjes van 1,5 uur ofzo doen. Het is dat ik nu vakantie heb, maar ik vraag me af of ik na mijn vakantie weer gewoon kan functioneren op mijn werk.

Herkenbaar? Gouden tips? Ben benieuwd!

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik had ook vreselijke trek tussendoor, savonds moest ik echt brood eten voor ik naar bed ging en smorgens voor ik opstond een biscuit (anders moest ik overgeven )

3. Fay2014

Fay2014 Actief lid

3 aug 2013
    146
    5
    18
    Rotterdam
    Oooh wat herkenbaar ! Hier 7+4 en ook onwijs moe, maar wat je ook omschrijft, heel de dag door honger ! Kan heel de dag door wel eten en heb het gevoel dat ik nooit echt vol zit. Geen idee wat helpt, dus ik lees mee :D

4. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Dat je je heel naar voelt als je honger hebt kan kloppen; een lege maag betekende bij mij flinke misselijkheid!
    Gewoon meerdere keren per dag een kleine maaltijd eten en dan ook vooral waar je zin in hebt! Banenen deden t bij mij erg goed.
    En die extreme moeheid.. tja, met 17 weken kreeg ik pas weer ietsje meer energie. maar t verschilt per persoon gelukkig!

-Afgelopen weken waren de middagdutjes ook wel weer meer dan welkom hoor :p mja, ben ook alweer iets verder.

5. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb met vlagen ook veel honger gehad, vooral in het begin. Gaf er aan toe maar probeerde het wel gezond te houden: veel fruit, extra boterham of stuk ontbijtkoek.

En die moeheid had ik ook heel erg, van week 6 tot week 13 ongeveer. Toen ging het van de ene op de andere dag ineens beter. Fulltime werken was wel zwaar toen, maar heb het gered... Na het werk zoveel mogelijk je rust pakken en op tijd naar bed. Binnenkort gaat het vast beter! Ik was allang blij dat ik niet ziek of misselijk was en moest overgeven...

Sterkte ermee en geniet van je zwangerschap!

6. unknowable

Dank voor jullie reacties! Fijn dat er zoveel herkenbaarheid is. Afgelopen dagen twee dagen is het al zoveel beter gegaan. Nog paar keer op bed gaan liggen, maar had zoveel slaap niet meer nodig. En wat betreft het honger en het nare gevoel; ik ben nu echt eten naar binnen aan het proppen en merk dat het wel degelijk verschil maakt. Logisch, want met een lege maag voel je je altijd beroerd! Maargoed, gewoon rustig aan blijven doen maar.

7. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    De honger herken ik ook. Vermoeidheid is nog wel te doen. Maar ik ben best hard voor mezelf. Grootste probleem is zure oprispingen en brandend maagzuur. Had er al last voor ruim voor de positieve test.

8. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Vermoeidheid is erg herkenbaar , heb net de hele week gewerkt en ben echt afgebrand. Het hongergevoel ook, maar tegelijkertijd misselijk ..

9. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Ja, hier ook!
    Ik ben vreselijk moe. Als ik even ben wezen winkelen, moet ik zelfs al even liggen. De misselijkheid is gelukkig de laatste week afgenomen, maar mijn eten zakt wel slecht, waardoor ik vaak last heb van oprispingen. Vooral 's nachts. :(

10. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Die vermoeidheid en honger heb ik ook!! Zou de hele dag wel kunnen eten.

Woensdag al echo, vk vermoedt dat ik verder ben. Ben benieuwd!

11. unknowable

Nou Mumm, hoe is het gegaan bij de VK?

Deel Deze Pagina