Wennen aan fles maar fles niet accepteren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ananas89, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik geef volledige borstvoeding aan onze dochter en dit gaat gelukkig heel erg goed!
    Nu zijn we ook begonnen met het wennen aan de fles.
    Dit gaat echter niet van een leiën dakje...

J. Pakt de fles wel maar effectief zuigen lukt haar niet.
    Ze moet erg veel kokhalzen en daardoor raakt ze overstuur.
    Dan leggen we de fles maar weer aan de kant want ze moet er geen aversie tegen krijgen natuurlijk!
    Na een kwartier heeft ze vervolgens +/- 10cc "gedronken"...
    We gebruiken nu een Dr. Brown's fles. (voor deze fles gekozen omdat we deze ook gebruikt hebben in de kraamweek, toen lag ze op de couveuse-afdeling. Dit ging toen erg goed.)
    Mijn man geeft de fles en dan ga ik naar boven zodat ik niet in dezelfde ruimte ben.

Ik zit er nu aan te denken om het gat in de speen groter te maken (bij de borstvoeding spuit de melk er namelijk echt uit, J. hoeft alleen maar te slikken bij wijze van spreken).
    En is het een idee om een andere fles te proberen zoals de tommee tippie of de nuby fles?
    Hebben jullie misschien nog tips & trucs??

Ik wordt er nu een beetje radeloos van! Hoop wel dat het drinken uit de fles nog gaat lukken! Maar wil ook niet dat het een soort strijd gaat worden... Want dat kan nooit de bedoeling zijn.

Groetjes Ananas

2. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Mijn kindje weigert ook de fles. wij gebruiken de breast flow fles.

mijn oudste weigerde ook de fles maar dronk uit deze wel.

succes!!!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze zich verslikt in de fles dan zou ik het gat in elk geval niet groter maken. Dan verslikt ze zich alleen maar nog sneller.

Om te oefenen is een bodempje van 20cc elke dag al genoeg. Dat maakt het flesgeven ook minder tot een strijd. Gewoon klein beetje aanbieden op een moment dat ze wakker is, maar nog niet al te hongerig.

Misschien heb je uit de een of andere blije doos nog een ander klein flesje liggen, dan kun je dat natuurlijk ook even proberen, maar ik zou niet te veel en te vaak van fles wisselen. Flesdrinken is nou eenmaal een heel andere techniek als uit een borst drinken, en het ene kind heeft wat meer tijd nodig om het onder de knie te krijgen als het andere kind.

4. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Rosa08: Ik kende hem nog niet! Zal hem zeker meenemen:)

@ Dirksmama: Ze verslikt zich niet direct, ze begint te kokhalzen zodra de fles in haar mond komt... :S
    We bieden nu 30 cc per keer aan. En dan maakt het niet uit hoeveel ze drinkt. Lukt het totaal niet dan is het jammer maar helaas. En gaat ze het straks wel opdrinken dan kunnen we dan wel beginnen met opbouwen:)

Vond idd nog een aventfles uit zo'n blije doos. Zit een speen bij met een spleet erin ipv. een gaatje. Heb vanmiddag met water bekeken en op stand 1 druppelt de melk er (langzaam) uit. Gaan het vanavond proberen en dan zien we wel of dit beter gaat.

We zien het wel.
    Blijven oefenen met 30 cc. Ze zal het op een gegeven moment vast snappen:)

Bedankt voor jullie antwoorden!
    En nieuwe reacties zijn natuurlijk nog steeds welkom:)

Deel Deze Pagina