Had altijd cup 75b en na 2kids zien theezakjes er nog voller uit... Net borsten die je krijgt als je de leeftijd 11 ongeveer bereikt en puberteit nadert dus beginfase van borsten krijgen... Heb nix meer over helaas en nu een cup 70a en tegenwoordig altijd met gelvulling
Ik had al kleine borsten, nu nog steeds. Tijdens de zwangerschap en BV waren ze moooooooi Had gehoopt dat dat zou blijven. Helaas haha. Nu weer hetzelfde als voor de zwangerschap, misschien wel iets slapper maar geen theezakjes. Ik weeg ook minder dan voor de zwangerschap en mijn borsten slinken bij iedere kilo die ik minder weeg. Ik hoefde niet af te vallen, maar gebeurde vanzelf helaas.
bv heeft geen invloed op je borsten na je zwangerschap. Je zwangerschap heeft hier invloed op. dus of je bv geeft of niet, dit heeft geen verband met het volume van je borsten. of je nu wel of niet geeft, of langzaam afbouwt.
Hier hetzelfde! Had ook gehoopt dat er wat meer over zou blijven Tijdens en net na de zwangerschap waren ze prachtig haha!
Mijn borsten zijn om te huilen. Zo slap en klein Ze verschillen ook een cupmaat (b en c) en dat had ik voor mijn zwangerschappen niet. Ik overweeg ook serieus om een borstvergroting/correctie te laten doen als ik geen borstvoeding meer geef.
Ik had al nooit grote borsten maar nu zijn ze ook kleiner en wat slapper geworden na de bevalling. Ik heb 4 weken BV gegeven en daarna nog 3 weken gekolfd. maar lees dat dat geen invloed heeft.
voor eerste kindje volle c cup.... 2 weken bv gegeven...hierna een b cup tweede kindje 5 weken bv gegeven....hierna een a cup.... nu na mijn derde kindje (2 maanden bv gegeven) een krappe a cup... Kan wel janken, vind het vreselijk! tuurlijk veranderd je lichaam door een zwangerschap, dat mag! maar voel me hierdoor niet vrouwelijk meer. Tis bij mij ook puur een afval questie, na elke zwangerschap zoveel afgevallen. Begon bij 60 kilo en weeg nu krap 48 kilo. Als dit zo blijft en aankomen lukt me niet op lange termijn, dan overweeg ik echt een borstvergroting!
Ja, eigenlijk is het zo simpel... Er zijn drie risicofactoren voor theezakjesborsten: 1. Niet zelf voeden 2. Kort voeden 3. Snel afbouwen. Even een technisch verhaaltje. Tijdens je zwangerschap bereiden je borsten zich 9 maanden lang voor op het geven van voeding. Het vetweefsel dat je borsten vorm gaf voor je zwanger werd slinkt, en het klierweefsel groeit. Vaak neemt dat klierweefsel meer ruimte in, waardoor je borsten groeien en de huid van je borsten oprekt (vandaar dat er soms striae op komen). Ga je na de bevalling doen wat je borsten verwachten dat er gaat gebeuren, dan is er niets aan de hand. Gebeurt dat niet, dan loopt het klierweefsel trauma op, het slinkt heel snel, sneller dan je lichaam vetweefsel kan aanmaken om de ruimte die hierdoor in je borten ontstaat op te vullen. Voila...theezakjes! Gelukkig meestal tijdelijk, je moet je lichaam de tijd gunnen te herstellen. Je borsten hebben er negn maanden over gedaan om dat klierweefselop te bouwen, gun ze diezelfde tijd om dat vetweefsel weer op te bouwen. Dus gewoon de tijd die er staat om te ontzwangeren, 9-12 maanden. Blijf je langere tijd voeden, dus 1 a 2 jaar, dan slinkt geleidelijk aan je klierweefsel weer (een kind van 2 drinkt nou eenmaal minder moedermelk dan een baby van een paar weken) en in hetzelfde tempo ongeveer vult dat weer op met vetweefsel. Bouw je natuurlijk af, dan zul je weinig verschil zien aan je borsten. Geef je maar kort bv, dan gaat eigenlijk hetzelfde op als wanneer je niet voedt. Wil je afbouwen, trek dan per voeding die je afbouwt zeker 10-14 dagen uit, want dan geef je je borsten meer kans op herstel tijdens het afbouwen. Met snel afbouwen (die schemaatjes op internet of van het CB, met drie dagen per voeding) bezorg je je borstweefsel meer trauma.
@DM, Nou nou wat een 'trauma' verhaal. ben het gedeeltelijk wel met je eens maar het wordt wel helemaal naar de BV kant overgezet inclusief antipathie tegen het CB.. Beetje érg vergezocht vind ik.
Hier ook slappe borsten gekregen na de zwangerschap, en ben maar 23 weken zwanger geweest dus ook geen borstvoeding gegeven. Vreselijk vind ik het. Hoop zo dat het nog normaal word, maar denk het niet.
ik ben het niet met DM eens. Ik het 7,5 mnd bv gegeven, het was gewoon op! afbouwen? dat deed mijn lichaam zelf wel (mede doordat ik weer aan het werk moest en dus niet live kon voeden). Maar dan slinkt alles ook heel geleidelijk en nu ook 'vergane glorie'. ik voeg even een bron bij, waar uitleg staat over de invloed van zwangerschap op borsten en borstvoeding op borsten. DIt is geschreven door LLL (borstvoedingsorganisatie) Borstvoedingorganisatie LLL - Slappe borsten
Ik voed nog altijd en vind ze erg pront, ik ben twee cupmaten gegroeid en dat is zo gebleven. Voed nu al meer dan een jaar. Je borsten veranderen trouwens doro de zwangerschap, niet door voeden of niet voeden. Al geloof ik dat bij een plotselinge, snelle onderbreking van de borstvoeding je (tijdelijk) echt theezakjes krijgt omdat je lichaam als het ware in de 'rouwstand' gaat, maar dat trekt weer bij.
Heb niet alles doorgelezen, maar ook hier 2 weken full borstvoeding gegeven en toen nog 2 weken half half en klooien met de kolf, maar het kwam niet goed genoeg op gang en zat niet genoeg voeding in, mijn meisje viel erg af.. Maar ook nooit theezakjes gehad, gelijk weer mijn normale cup terug en gelijk weer stevig.. Heb van mezelf niet heel veel borst misschien dat dat ook scheelt.
Jouw ervaring bevestigt toch wat ik schrijf? Als je vrij kort, dus korter dan 1-2 jaar voedt, is de kans op hangende borsten veel groter!
TRauma in het verhaal in de technische betekenis van weefselschade. En ik heb geen antipathie tegen het CB. Alleen is de kennis over bv op veel CB's belabberd.
Dat begreep ik. Moet eerlijk zeggen dat ik verkeerd las, en dacht dat je met CB bedoelde schema van om de 3 uur voeden. Sorry te snel gelezen.
Nee, er is namelijk geen verband tussen bv en hangende borsten. Dus wel of geen bv, lang of kort, daar is geen verband tussen gevonden in de onderzoeken. Waar heb je je info vandaan? Heb je daar bronnen van?
Er is geen verband tussen bv en hangende borsten. Er is wel verband tussen zwangerschap en hangende borsten. Geen bv of kort bv maakt dat sneller zichtbaar. Zie mijn eerdere uitleg.
Hier waren ze twee maanden na het stoppen op hun ergst, dus het kan helaas nog komen. (ik hoop natuurlijk van niet voor je ). Nog van harte gefeliciteerd met je meisje trws!! Wat super dat je na al die tijd eindelijk je meisje in je armen kunt sluiten!