bekken/heuppijn?

Discussion in 'Na de bevalling' started by LdJ, May 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LdJ

LdJ Niet meer actief

Ik ben nu bijna 5 maanden geleden bevallen van een meisje met een keizersnede. Ik ben afgelopen week voor het eerst aan het werk geweest maar heb gelijk de volgende dag afgebeld omdat het gewoon echt niet wil. Me lichaam wil totaal niet, ik heb gigantisch last van me rug dag in dag uit & ik merk dat ik steeds meer last van me heupen of me bekken begin te krijgen als ik bijvoorbeeld een heel stuk heb gelopen of aan het schoonmaken ben geweest.

Is dit normaal zon tijd na een keizersnede en wie heb hier ervaring mee?

2. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ik denk niet dat het zozeer met je keizersnede te maken heeft maar met je rug en bekken spieren. Deze verweken tijdens de zwangerschap en dat moet zich herstellen. had je er tijdens de zwangerschap last van?
    Wat ook nog zou kunnen is dat je onbewust andere houdingen aan bent gaan nemen waardoor je lichaam hier nu op reageert. Als ik jou was zou ik er even naar laten kijken door een fysio.
    Sterkte ermee!

3. LdJ

LdJ Niet meer actief

Mwa tijdens zwangerschap had ik er wel last, alsof het 2 sponzen waren zo voelde het maar het was niet zo erg als dat ik het nu heb. Ben ook erg moe in me benen steeds dus ik heb echt geen idee of het uberhaupt aan me bekken licht

Raaf92 likes this.
  4. Sundew

Sundew Actief lid

Sep 7, 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik zei toevallig net tegen m'n man dat m'n lijf nog zo stijf en moe is. Ik heb nu 6 weken geleden een keizersnede gehad.. Voor de bevalling had ik ook wel last van m'n bekken.. niet extreem ofzo maar ik was niet iemand die lekker tot paar dagen voor de bevalling overal heen liep.. ging toen ook al moeizaam.. Ik denk zelf dat ik toch een heleboel spierkracht kwijt ben.. Eerst maar veel wandelen in de hoop het langzaam weer op te bouwen..

Veel sterkte ermee!!

5. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou een bekkenfysio aanraden! Ik had ook dezelfde klachten die jij omschrijft heb alleen geen keizersnede gehad. Ik ben bij de bekkenfysio geweest en dit heeft echt enorm geholpen! Ik kon voor dat ik naar de fysio ging echt niet van ons huis naar de supermarkt etc lopen (half uurtje ong?) Dan had ik echt vreselijke pijn en was ik helemaal kapot. Ik ben nu bijna een maand klaar bij de fysio en op aanraden van de fysio in januari gestart met pilates om alle spieren weer sterk te maken en het heeft echt geholpen!! Ik kan nu op een normale manier heen én terug lopen van en naar de supermarkt! Het gaat echt al veel beter nu!!

6. LdJ

LdJ Niet meer actief

Wat fijn dat het je zo goed geholpen heb! Dat naar de supermarkt lopen herken ik heel erg. Ik kan heen lopen en terug maar waag het nou niet om nog een stuk te gaan lopen want heb me zelf er de hele dag mee. Kan dan het ene been niet meer voor het andere krijgen, me rug is dan helemaal af en dan is zelfs een luiertje verschonen van de kleine dame al pijnlijk tot het zweet op me hoofd aan toe. Erg vervelend. Dus misschien dat ik a.s. week toch maar even een afspraak moet gaan maken.

7. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Echt doen hoor! Je krijgt sowieso eerst een intake bij de bekkenfysio dusvdaar kun je goed aangeven waar je last van hebt en of ze je kan helpen. En pilates is ook echt een aanrader! Laat je nog even weten of je een afspraak hebt gemaakt en of ze wat voor je kunnen beteken?

8. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    deze klachten herken ik vanuit mijn zwangerschap en mijn dochter is ruim 7 maanden, maar vooral mijn heupen/banden/gewrichten zijn nog steeds erg gevoelig. geen ks trouwens. ik merk het vooral tijdens het slapen.
    geef je nog bv? mijn fysio (waar ik voor andere zwangerschapsgerelateerde klachten kom) vertelde me dat vrouwen die bv geven langer hormonaal uit balans zijn en daardoor langer last houden van dit soort klachten.
    mijn stiekeme hoop is dus dat het na het stoppen van bv vanzelf minder wordt..

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Je kan zelf een bekkenfysio bellen en een afspraak maken. Is echt een aanrader, laat je even goed nakijken, soms kunnen simpele oefeningen al veel verlichting geven. En ook goed naar je lijf luisteren, niet door je pijngrens heen gaan, maar wel in beweging blijven. Mocht er wat anders zijn kan de bekkenfysio je evt doorsturen naar iemand anders.
    Zelf bleef ik na de bevalling van mijn oudste last houden en de klachten werden zelfs erger. Na 5 maanden bleek mijn stuitje gebroken te zijn en scheef weer aangegroeid. Deze is toen rechtgezet en toen weer mbv bekkenfysio weer hersteld.

10. LdJ

LdJ Niet meer actief

Ik heb nooit borstvoeding gegeven.

Nou volgens mij ben ik al een tijdje hormonaal uit balans haha.. Heb wel is gezegd van ik kon wel in de overgang zitten, tot op de dag van vandaag iedere dag last van opvliegers, zweetaanvallen, begin opeens uit het niets te trillen en word zweverig en dag in dag uit hoofdpijn. Wat die hoofdpijn betreft kan ik volgens mij beter altijd maar zwanger zijn aangezien ik er tijdens de zwangerschap alleen de eerste weken last van heb gehad maar verder helemaal niet, maar komt nu dubbel en dwars terug (migraine). En verder hoop ik eigenlijk toch wel binnen een jaar weer helemaal mezelf te zijn.

De tijd zal het leren :D

11. LdJ

LdJ Niet meer actief

Ja mijn klachten wat betreft me benen en bekken (als dat het is) worden ook alleen maar erger, snap er niks van.

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    ik heb aan mijn linkerheup nog steeds pijn, dat is bij een bepaalde zit houding, maar vooral bij het liggen, ik kan niet gestrekt liggen.. heb altijd mijn linkerbeen gebogen en soms als het te erg is het voedingskussen eronder.

ik ben er niet mee naar een arts geweest, ik hoop dat het vanzelf overgaat...ooit..

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    3 maanden na de bevalling kreeg ik ook last van m'n bekken. M'n heup speelde al langer op. Kon er niet eens op liggen. Ben eerst naar een bekkenoefentherapeut geweest en nu bij een bekkenfysio. De heup is nog wel gevoelig, maar niet enorm pijnlijk. Bekken is nog steeds pijnlijk, daarmee bedoel ik m'n kruis. De heup hoort trouwens ook bij je bekken. Niet mee rond blijven lopen, dat is zonde en onnodig.

14. LdJ

LdJ Niet meer actief

Ja ik ben er na gisteren eigenlijk wel van overtuigd dat het me bekken wel zijn. Ik (hoe eigenwijs ik ben) had gisteren besloten om vanaf mijn vriend zijn werk gezellig met me kleine meid naar het winkelcentrum te wandelen (een km of 3). Ik denk misschien is het gewoon wat stijvigheid van me spieren dat ik steeds zo last heb.. Maar toen ik gisteren EINDELIJK weer bij de loods was aangekomen wist ik niet hoe gauw ik moest gaan zitten (wat zelfs pijnlijk was) en me lichaam is weer de hele middag van slag geweest. Ik kan er echt niet tegen dat me lichaam gewoon niet wil wat ik wel wil! Ik ga volgende week een afspraak maken bij de HA en dan maar zien wat hij er van zegt.

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    De frustratie dat je lijf niet wil, ken ik. Dacht zelf wel weer te kunnen sporten 6 weken na de bevalling. Maar ik zat dusdanig in de lappenmand dat dat feestje niet doorging. Het is nu ruim 9,5 maand later, merk wel dat ik meer energie heb, maar ben nog echt niet mezelf. Ook met het tillen van de kleine bijvoorbeeld, ben niet sterk genoeg om haar lang vast te houden. De meesten hebben wel begrip, maar ja het is nu een mooie tijd geleden dus straks moet ik er maar niet meer over 'zeuren' en 'vooral genieten'. Als je iedere dag pijn hebt, kost dat gewoon energie en geniet je misschien net iets minder. Trouwens het schijnt dat de meeste vrouwen een gespannen bekkenbodem hebben en niet een slappe na de bevalling. Voor bekkenfysio heb je geen verwijzing nodig, maar let er wel even op of het een bekkenoefentherapeut is of een bekkenfysiotherapeut. Als echt veel pijn hebt, ga dan naar de laatste.

Share This Page