Temperatuurdaling icm Utrogestan. Hoe kan dat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door onzewonders, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Na mijn eisprong is mijn temperatuur gezakt. Dit terwijl ik utrogestan gebruik sinds de eisprong. Weet iemand hoe dit kan en of dit normaal is?

Overzicht van mijn temperatuur:
    36.5
    36.5
    36.4 ( eisprong)
    36.7
    36.9
    36.9
    36.8
    36.7

Ik moet van het zh 10 dagen na de eisprong testen. Maar omdat mijn temp zo zakt heb ik het idee dat deze ronde al verloren is.

Wie herkent deze temperatuursdaling met utro?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Je temp is nog steeds hoger als voor je eisprong. Dus ik zou me niet zoveel zorgen maken. Temp kan altijd wel wat schommelen, misschien is hij morgen weer hoger!

Waarom al na 10 dagen testen van het ziekenhuis als ik vragen mag?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Temperaturen is niet betrouwbaar als je hormoonmedicatie gebruikt. Dus je kunt er geen conclusies aan verbinden. Al na tien dagen testen is extreem vroeg, zeker op advies van een ziekenhuis. :( Succes!

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ja echt, heb het vorig jaar ook gedaan. Moest na 10 dagen testen en indien niet zwanger stoppen met de utro zodat ik ongesteld zou worden.

Misschien langer wachten?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Apart dat je dan ook al moet stoppen met de Utrogestan als je test negatief is. Tien dagen is immers veel te vroeg, een test is dan nog niet betrouwbaar. Ik zou zeker langer doorgaan met de Utrogestan als je test negatief is, in elk geval totdat je twee weken na de eisprong/IUI/punctie zit.

Ik mocht altijd twee weken na de eisprong/IUI testen. Bij IVF en ICSI was dit twee weken na de terugplaatsing, dus 16-17 dagen na de punctie. De Utrogestan moest ik tot de testdatum gebruiken, daarna mocht ik stoppen ongeacht de uitslag.

6. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik vind 10 dagen ook raar, ik moest op dag 13 een bloedtest omdat te vroeg stoppen ook een miskraam kan veroorzaken, want stel je bent wel zwanger en het hcg is nog niet zo hoog en je stopt je in ene dan kun je een dip krijgen in je progesteronwaarde en je baarmoederslijmvlies wordt afgestoten, ik zou dus tot en met dag 13 utrogestan nemen en dag 14 een ochtend testje doen. Moet je trouwens een thuistest doen of een bloedtest? Dat zou het evt wel kunnen verklaren.
    Over je temp dip, kan het inderdaad schommelen, soms hebben vrouwen dit met de innesteling. Ik heb ook wel eens gelezen dat de utrogestan invloed heeft op de temperatuur omdat de progesteron ervoor zorgt dat je temp omhoog gaat, zeg maar ook in de natuurlijke cyclus.

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb utro gekregen ivm herhaalde miskramen. Vorig jaar toen ik het heb gebruik was ik de eerste keer gelijk zwanger, maar helaas weer mk omdat de dosering te laag was. De keer er op meteen weer zwanger en dat is goed gegaan.

Ik heb dus geen ervaring met het negatief testen met utro op cd10. Maar super bedankt voor de tip! Ik ga zeker langer door met de utro en pas testen op cd14! Vind het wel slecht van het zh dat ze dat zo zeggen....

Ik moet trouwens gewoon zelf testen, geen bloedtest.

Vanochtend was mijn temp weer 36.7. Echt vreemd dat deze zo laag is. Normaal gezien is mijn temp na de eisprong 37.0/37.1. En ik dacht juist dat je door de utro een hogere temp zou krijgen.;)

Deel Deze Pagina