ik kolf mijn melk af en heb het gevoel dat als ik veel koolzuurhoudende drankjes heb gehad mijn meis meer last heeft van krampen, wie herkend dit? en als ik veel zuivel heb gedronken spuugd ze veel meer... maar dan heb ik het echt over behoorlijk wat zuivel.. ahum... soms heb je gewoon behoefte aan melk wie herkend dit? en als laatste, ik hoor veel over vrouwen die een beetje venkelthee geven voor de krampjes, wie doet dit en hoeveel geef je dan? ik denk er toch over na om cinababy te halen, wie heeft hier positieve ervaringen mee? x
venkel thee word tegenwoordig af geraden omdat dat de krampen nog wel eens wil verergeren. je zou zelf rooibos thee kunnen drinken hielp hier erg goed. dan niet de rooibosthee van pickwick ofzo want die helpt niet maar gewoon uit de natuurvoedings winkel of die van zonnatuura als dat niet werkt zou ik infacol of sabsimplex gaan gebruiken zodat de lucht weg kan
Ik geef Vigo weleens venkelthee, gewoon een paar theelepels. Niet teveel want dan werkt het krampjes juist weer in de hand. Ik gebruik ook Infacol tegen krampjes, lijkt te helpen en hij vindt het heerlijk (smaakt naar sinaasappel ).
Hoi, In een boek over borstvoeding staat dat het enige dat je niet teveel moet innemen melk is. Max 400ml per dag (en dat is alles samen dus ook yoghurt of vla enz.) Ik weet niet of koolzuur nog invloed heeft op krampjes, ik drink het nooit. Mijn zoontje had trouwens ook niet echt last van krampjes. Ik drink wel veel rooibosthee, misschien komt het daardoor. Liefs
Mijn kraamhulp zei tegen mij dat ik koolzuurhoudende dranken het beste zoveel mogelijk kon laten staan ivm krampjes. Nu geef ik daar toch al niet zo heel veel om dus geen probleem, heb dan ook nog geen koolzuur gedronken. Als je denkt dat ze daarvan meer krampjes krijgt dan zou ik het toch eens even laten staan om te kijken of het dan beter gaat.
Hoe zou een kind nou krampen kunnen krijgen van koolzuur ? Als het in je melk wil komen moet het in je bloed komen. Dus dat koolzuur gaat dan in je bloed ?! (Bubbeltjesbloed) en komt dan zo bij je kindje ? Dacht het niet he. Venkelthee moet je zeker niet aan je kindje geven. Op voedingscenrum.nl kun je daarover een uitleg vinden.
Ja light is sowieso erg slecht. Wat raar dat je weinig zuivel mag, mijn kraamhulp vond het juist raar dat ik zo weinig melk drink, ze zei dat het gezond is..
@Appeltje: dan moet je wel de light variant hebben. In gewone prikdrinken zit geen zoetstoffen. En of melk gezond is dat is weer een heel andere discussie. Je hoeft in elk geval geen (extra) melk(producten) tot je te nemen om zelf melk te kunnen maken.