Borsten ongelijk na afvallen?

Discussion in 'De lounge' started by Aszz, Feb 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben in een dag of 18 bijna 6 kilo afgevallen.
    Op een gezonde manier trouwens, met voldoende eten maar vooral meer beweging en minder snaai.
    Wil er nog 3 kilo vanaf, schiet dus lekker op.

Maar nu zat ik mijn boobs te bestuderen en ze even goed onderzocht. Ze waren, volgens mij, aardig gelijk. Niet 100%
    Nu viel mij op dat 1 kant meer hangt en groter is, de tepel wijst wat meer een andere kant op. De ander is wat ... Uuuh.. Pronter. Meer omhoog, zeg maar.

Kan dit door het afvallen? Dat er ook echt een beetje een verandering in je borsten plaats vind, en niet alleen in grootte maar ook iets in vorm?
    Ik voel geen knobbeltjes of i.d.
    Ik ben er dus wat van geschrokken, met al die enge verhalen over borstkanker in mijn nabije omgeving.

2. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Laten we voorop stellen dat ik niet zoveel over lijnen en afvallen weet.
    Maar:
    Hoe kun je nu in 18 dagen 6 kilo afvallen op een 'gezonde' manier? Dat is 1 kilo per 3 dagen... Echt heel veel hoor. 1 kilo vet is 9.000 kcal.
    Lijkt me nogal een schok voor je lijf.
    En ik kan me voorstellen dat je lijf reageert op deze nieuwe hongerwinter..de ene borst heeft kennelijk wat meer klierweefsel, de andere wat meer vet (gehad)?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik weet het ook niet, ik eet gezonder, regelmatiger, drink veel water en loop elke avond 6 km met de hond.
    Ik ontbijt wel anders, wellicht ligt het daar aan. Ik krijg alles binnen ( gaat via dietist ).
    Zijn trouwens alweer de 21ste, dus meer dan 3 weken bezig.

Voel me verder trouwens perfect, maar schrok echt van het verschil.
    Mijn vraag dus, kan het zo ongelijk gaan met de borsten? Misschien meer vrouwen met dezelfde ervaring?

4. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

May 16, 2011
    728
    1
    16
    Ik ben dan niet zoveel afgevallen in zo'n korte tijd, maar na de bevalling en borstvoedingperiode van mijn zoontje viel mij ook op dat de ene iets groter is en iets meer hangt als de ander.Maar ik heb ook al eens gehoord dat de borsten van een vrouw nooit allebei even groot zijn...

5. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Daar ben ik het wel mee eens.
    Qua borstvoeding merk ik ook verschil tussen beide borsten in productie en opslagcapaciteit. De ene geeft sneller, de andere geeft weer wat meer.
    Denk dat dat ook een andere vorm van borst teweeg kan brengen.

En om eerlijk te zijn, zijn mijn borsten ook niet echt helemaal gelijk, ik let er verders niet zo op..ze doen hun werk goed..:)
    Maar mss is het net als een dode pixel in een beeldscherm: als je het eenmaal ziet, blijf je het zien.

6. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Hier niet (bewust) afgevallen, borstvoeding gegeven o.i.d., maar ook een duidelijk verschil in grootte, en de een hangt meer dan de ander.. Tepels zitten ook niet gelijk.

Maarja, ik heb het al zo lang dat ik het niet eens meer zie eigenlijk. :p

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Volgens mij heeft geen enkele vrouw gelijke borsten :).
    Wie weet valt dit doordat je bent afgevallen meer op?

8. knap

knap Niet meer actief

niet zo gek hoor dat je zo veel in korte tijd bent afgevallen de eerste weken is het vooral vocht wat je verliest. Daarna gaat het vaak langzamer.

On gelijke borsten zijn ook redelijk normaal. De kans is groot dat ze altijd al wat ongelijk waren maar het je nu wat meer op valt. Meestal trekt dat wel wat bij.

Ik ben de afgelopen jaren ook wat afgevallen. Eerst in mijn zwangerschap en daarna zette dat zich door. Bijvoorbeeld mijn ene been blijft wat dikker dan de ander de ene heeft wat minder vet om zo te zeggen.
    Denk dat dit dus ook geld voor borsten.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Misschien waren ze altijd niet even groot maar omdat je afgevallen bent zijn ze waarschijnlijk slapper geworden en dus meer gaan hangen waardoor het verschil nog meer opvalt.

Hier helaas een behoorlijk verschil (volgens mij bijna een cupmaat) tussen mn boobs. :(

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bedankt dames.
    Het is gelukkig maar een klein verschil, maar merk inderdaad wel dat ze wat slapper zijn geworden :(
    Ik had een C cup, maar mijn bh zit niet meer lekker dus het zal me nies verbazen als ik nu een B cup heb.
    Balen!

Share This Page