Hallo mama's, Joey heeft zware Reflux en binnenkort moeten we de Losec af gaan bouwen. Ik houd mijn hart vast (aangezien er nu nog 2 pakken Nutriton in de week verbruikt worden omdat het anders gewoon niet binnen blijft) voor het ergste. Joey spuugt nog steeds veel en vaak, slikt heel veel nog terug maar door de Losec heeft hij geen pijn meer. Nu hij goed kan zitten en zelf ook goed kan gaan zitten zou het beter moeten gaan, maar dat gaat het dus nog niet. Nu moeten wij met 14 dagen gaan afbouwen, alleen is mijn vraag HOE? De kinderarts is met vakantie en gezien het verleden met andere artsen en CB vertrouw ik niemand meer dan alleen Joey's eigen kinderarts. Daarom vraag ik het hier! Wat was jullie schema? Dankjewel! Truus
Nou sprry maar denk echt dat je dat met een kinderarts moet bespreken hoor. Dano heeft ook zware reflux, alleen is hij al bijna 17 maanden. afbouwen e.d. bespreek ik alleen met onze arts. iedereen heeft er een andere visie op.
ja dat snap ik, maar wilde alleen weten hoe andere moeders dat moesten doen. ik zeg toch ook niet dat ik hun schema ga overnemen? ik wil me alleen een beetje voorbereiden op wat komen gaat, denk dat iedere moeder dat wel wil
Luuk moest elke dag een halve nemen en dat 2 weken lang en toen om de dag een halve en na 4 weken was hij er vanaf. Nu hij zit is hij bijna van de reflux af. Hij heeft nog het zuur met bepaalde voeding en spugen doet hij niet meer zo veel. Ik gebruik ook sinds 2 weken geen Nutriton meer. Succes
Wij zijn op eigen initiatief en wel in overleg met de KA ineens gestopt met de Losec, omdat ze helemaal geen klachten meer had en niet meer spuugde. De KA zei, dat als ze toch nog last van de reflux (bij haar spugen door kma) zou hebben, we het binnen een week wel duidelijk zouden merken, dan zouden de klachten terug komen. Maar bij ons was het inderdaad dus niet meer nodig.
een halve Dees? Joey krijgt capsules met die korrels er in. ik heb donderdag een terugbelafspraak met de KA dus dan ga ik even met haar in overleg. Hadden jullie ook de vres dat je weer terug de ellende in ging?
Bij mij hadden ze de originele Losec voorgeschreven en die kan je breken. Dat hadden ze zo gedaan omdat die korreltjes moeilijker oplossen en moeilijker te verdelen zijn. Ja ik vond het ook eng om af te bouwen maar het gaat gelukkig best goed.
ik lees mijn reactie die kwam wat hard over. was absoluut niet de bedoeling. er zit wat frustratie van mijn kant in omdat iedereen om ons heen het allemaal zo goed weet met Dano, en dan is dat mijn reactie maar ik heb geen tips voor je ik hoop zo gauw mogelijk zelf te kunnen afbouwen, dan heeft Omeprazol en motillium en de motillium maakt hem megahongerig dus vreet hij vooral snachts heel erg veel. waardoor hij weer aankomt maargoed dat is weer wat anders. succes ermee!
Hier merkte ik geen verbetering met de Motillium, dus daar zijn we een maand geleden al mee gestopt. Ik snap je reactie wel Angel Eyes, ik hoop dat Dano snel van zijn klachten af is en ook mag stoppen met de medicatie!
Als je vraagt of de arts medische noodzaak op het recept zet dan moeten ze het wel geven bij de apotheek.
Nou, ik heb de KA gesproken.We mogen pas afbouwen na 12 mnd. Ik vertelde hoe Joey reageert als hij zijn Losec een uurtje later kreeg... zelf zijn brood spuugt hij mee! Dat was reden genoeg voor de KA om Joey langer aan de Losec te houden..
Wij hebben geen Losec maar Zantac gebruikt (onze dochter had verborgen reflux). Onze HA gaf ons ook het advies de Zantac pas af te bouwen als het spugen echt duidelijk minder was geworden. Zijn argement was dat zolang de voeding door de zwakke maagklep nog de slokdarm in stroomt, het maagzuur de slokdarm blijft irriteren en de reflux verergert. Resultaat nog meer spugen. Wij zijn met 11 maanden gaan afbouwen omdat ze toen écht duidelijk minder spuugde en sinds haar 1e verjaardag is ze medicijnvrij en het spuugt niet meer.
Zolang Joey medicatie krijgt, spuugt hij niet. Daarom mochten we het gaan proberen. Bovendien, meneer zit tegenwoordig zelf en stevig, dat was een van de redenen die meespeelde. Zantac had geen werking op Joey, zelfs niet de hogste dosis icm zijn gewicht.
Dat heb ik weleens vaker gehoord ja, dat Zantac geen werking heeft en Losec wel. Volgens mij is Zantac een lichter medicijn dan Losec. Nou, ik hoop voor jullie dat het over een tijdje wel gaat met het afbouwen. Meestal zeggen ze dat rond 1 jaar de reflux overgaat. We waren ook echt blij dat onze kleine er op een gegeven moment overheen is gegroeid. In ieder geval succes gewenst!
Dankjewel! Daar gaan we gewoon vanuit, aangezien ik geen zin hem om daar de komende 3 mnd over te piekeren!
Fijn dat je nog even aan de Losec mag, wat een verschil he?! Wij zijn na bloedspugen begonnen met Zantac en ineens hadden we een ander kindje; geen gehuil, overstrekken etc meer.. Echt heerlijk! Na een paar dagen ging het toch weer minder, overgestapt op Losec en het probleem leek met de dag erger te worden.. nu zijn we weer terug bij Zantac op een hogere dosis en dat lijkt goed te gaan.. Maar wat is dat spul ontzettend vies zeg! Heeft het bij jullie trouwens ook zo lang geduurt voordat ze er achter kwamen wat er mis was? Ik ben namelijk door de KA eerder naar de psycholoog gestuurd omdat ik aangaf dat ik het heel zwaar te vinden dat Daniel zo veel huilde.. dacht na een tijdje echt dat IK gek was..
Ff reageren hoor want, sjeezus heftig hoor! Fijn voor je dat het beter gaat met je kleintje. Belachelijk dat je wordt doorgestuurd naar een psycholoog. Een baby huilt echt niet zomaar zoveel. Als ik dit lees ben ik blij dat onze HA ons wel meteen serieus heeft genomen.