Borsten/tepels

Discussion in 'Zwangerschap' started by missl87, Aug 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missl87

missl87 Actief lid

Jul 6, 2015
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Misschien wen stomme vraag maar ik ben erg benieuwd wanneer jullie echt zichtbare verandering zagen aan jullie Borsten? En wat is er allemaal veranderd??

Ik ben nu 9 weken zwanger en mn borsten zijn voller/voelen zwaarder, mn tepelhof is ietsjes groter geworden en ik heb witte "puntjes" op mijn tepels..

Ben erg benieuwd hoe het zich nog allemaal gaat ontwikkelen haha.

Weet iemand ook wat beter is voor je borsten? Borstvoeding of geen borstvoeding?
    Uiteraard gaat het erom wat voor het kindje belangrijk is en ik wil het zeker gaan proberen maar ik ben erg tevreden met mijn borsten dus hoop dat ze redelijk in vorm blijven zeg maar ;)

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Mijn tepelhof is gigantisch geworden in verhouding, ook veel donkerder. deze pigmentverkleuring breidt zich nu langzaamaan ook buiten de tepelhof :$. Mn borsten zijn niet zozeer echt groter geworden, maar wel voller, waardoor ze groter lijken. Ben een cupmaat hoger gegaan en de omvang is ook groter geworden met dank aan het vocht vasthouden. Ofjah, ze zijn wel duidelijk groter, de handen van mn vriend passen er niet meer overheen :D.

Die veranderingen gingen allemaal geleidelijk aan, kan niet echt zeggen wanneer dat was.

3. Denise001

Denise001 Bekend lid

Feb 9, 2015
    503
    4
    18
    Female
    NULL
    NULL
    M'n borsten zijn net uiers.. :)
    Vol met blauwe aders, tepels zijn donkerder en gevoeliger.
    En ze zijn nu al 2 cupmaten groter. Heb 2 weken geleden nieuwe bh's gekocht maar ze spieken alweer over het randje.
    Ben dus ook heel erg benieuwd hoe zich dat nog verder gaat ontwikkelen.
    Verder ga ik borstvoeding geven maar meer omdat ik dat graag wil voor het kindje, dan voor m'n borsten haha.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Geen verandering. Begonnen bij de vorige zwangerschap ook pas te groeien tijdens de kraamweek.
    Maar bv is qua voedingsstoffen natuurlijk het beste voor je kindje. En voor je borsten, tja zwangerschap is eigenlijk funest voor je borsten helaas :p

Maar hoe langer je borstvoeding geeft, des te meer kans je hebt om nog mooie borsten te hebben erna. Het geeft je borstweefsel namelijk de tijd om te herstellen. Dit heb ik ergens gelezen. Maar ik denk dat dit gewoon per persoon verschilt.

Maar ik ben er heel makkelijk in eigenlijk. Als mijn vriend en ik geen kinderen meer willen, ga ik voor een borstcorrectie/vergroting ;)

5. Tulpje34

Tulpje34 Lid

Apr 19, 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Bij mij één cupmaat erbij en mijn tepelhoven zijn groter en donkerder geworden. Ik ben van plan borstvoeding te geven, waarschijnlijk zo'n zes maanden omdat ik na drie maanden weer aan het werk ga. Hopelijk blijven m'n borsten een beetje in vorm, maar aangezien we graag meer kinderen wilen ga ik me daar nu nog geen zorgen over maken. Na de laatste zie ik wel wat de schade is en of ik nog lekker in mijn vel zit.

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Verkoopster in een lingerie zaak raadde mij toen aan om bh's te kopen die eigenlijk net ietsjes te groot zijn. Dus als het ware op de groei kopen.

7. TotosDawn

TotosDawn Niet meer actief

Vanaf week 4 merk ik al verschil, maar ze veranderen nog steeds door. Ik heb nu echt duidelijk puntige borsten (zien er ideaal uit voor borstvoeding, haha!), terwijl hiervoor ik altijd een hele mooie 'borst' -vorm had.

8. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

May 15, 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iets groter (gelukkig, want ze mogen er al zijn)...
    Donker tepelhof
    Tepel zelf ietsje groter/snel hard zeg maar...
    En als ik in mijn tepels knijp (vrij hard) dan komen er al wat druppeltjes (gele) melk uit:) Dit had ik al vanaf 25 weken ofzo. Maar dit kan maar 1x per dag :)

9. cblos

cblos Lid

Nov 5, 2013
    69
    14
    8
    Ik zag ook vrij snel verandering in mijn borsten. Nu bijna op het eind zijn ze nog steeds aan het veranderen.
    Ik heb ook al vanaf week 24 "lekkage", wordt ik smorgens wakker met vlekken in mijn nachthemd.
    Als je je wilt verdiepen in borstvoeding, raad ik je aan het boek borstvoeding van Mary broekhuijsen en Stefan kleintjes te lezen. Het gaf mij een hoop duidelijkheid en richting.

10. MakeAWish

MakeAWish Lid

Mar 7, 2012
    34
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Mijn borsten zijn niet veel groter geworden, pas nog gewoon in me beha's. Wel zijn mijn tepelhoven donkerder en groter geworden. En ook bedekken kleine bruine pigment vlekken een groot gedeelte van mijn borsten.
    Mijn borsten zijn er in iedergeval niet mooier op geworden.

11. ShiPlayz

ShiPlayz Lid

Feb 22, 2015
    87
    0
    6
    Bij ongeveer 10 weken merkte ik dat mijn borsten wat voller werden. Een paar weken geleden cupmaat op laten meten en ben 2 cupmaten gegroeid. ( van C naar E)
    Ik heb nog even te gaan, maar ik geloof niet dat het groter worden zal. Borstvoeding geven zal ik zeker doen. Ben ook altijd tevreden geweest op mijn borsten, maar borstvoeding zit vol met goede vitamines en zorgt er ook voor dat het kindje niet snel ziek wordt. Plus het is goedkoop omdat je niks ervoor hoeft te betalen en je hebt het altijd bij je ! :D

Zelf zie ik trouwens bij vrouwen die meerdere kinderen hebben dat hun echt 'hangborsten' beginnen te krijgen. Denk dat je bij een eerste kindje geen zorgen hoeft te maken hiervoor.

12. sea88

sea88 Lid

Mar 11, 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zijn mijn borsten weinig veranderd. Volgens verloskundige is dat normaal, maakte me er zorgen over. Heb een kleine niet zo stevige b cup.

13. boekjelezen

Jul 2, 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet nog steeds aan mijn 'nieuwe' borsten wennen. Ik ben van een 70B naar een 75E gegaan in een paar weken tijd. :$
    Witte puntjes op mijn tepels en 'bobbels' van mijn tepelhof.

Het is de zwangerschap die je borsten veranderd en de grootste invloed heeft hoe ze erna uitzien. Borstvoeding geven veranderd er niet veel aan. Iid geeft het eerder je lichaam de kans om op een geleidelijke manier weer 'normaal' te worden. ;)

14. missl87

missl87 Actief lid

Jul 6, 2015
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihihi wat een leuke reacties allemaal! Cool dat iedereen zo open is! En leuk om de verschillen te lezen! Het is bij iedereen weer anders :)

Ik merkte gisteren overigens op na het douchen dat mijn aders op mijn borsten veel duidelijker/blauwer aan het worden zijn.

15. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Nog dames waar niks is veranderd?
    Misschien de tepelhof een vage tint donkerder, borsten een tikje voller en dikke blauwe aders die erdoor schijnen maar that's it...
    Bij eerste zwangerschap ook nauwelijks tot niks veranderd. Paste al die tijd mijn eigen bh's nog.

Verder in de kraamweek tijdens de stuwing wel enorme joekels haha maar toen de borstvoeding 'liep' waren ze weer normaal. Zagen er uit zoals altijd. Behalve dan dat ik tepels kreeg van het zuigen (heb normaal platte) maar die waren na stoppen ook snel weer plat.

Weinig bijzonders dus.
    Maareh... ik zou de keuze voor borstvoeding niet nemen vanwege cosmetische redenen. Funest voor je borsten? Nee hoor. Hier zien ze er nog steeds hetzelfde uit.
    Je geeft bv omdat het goed is voor je kindje (als je dit wilt) maar heb nooit in mijn keuze gekeken naar hoe die dingen er dan naderhand uit komen te zien.

Maar heb dan ook niet de ervaring dat ze daarna als twee theezakjes op je knieën hangen. :D

Share This Page