Mag ik in bad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jendo, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jendo

jendo Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    lerares
    Ik ga graag in een warm bad.
    Maar ik heb dit nu al 17 weken niet meer gedaan uit angst voor een miskraam. Je leest en hoort verschillende dingen erover en ik dacht beter niet dan later spijt hebben.
    Maar ik mis zo het lekker op zondagmiddag in bad gaan met een tijdschriftje! Ik hou wel van een lekker warm bad! Lauw vind ik niet prettig want daar krijg ik het snel koud bij.
    Wie weet of het kan of heeft het wel eens aan de verloskundige gevraagd?
    Groetjes Jendo

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Volgens mij mag je gewoon in bad, maar niet gloeiend heet, want zelf kun je zweten, maar je baby niet.
    Dus toch maar gewoon een lekker warm, en niet te heet bad.
    Geniet ervan!

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ja hoor dat mag zeker!

Als hij maar niet te heet is....Dus ik zou zeggen, ga lekker een heerlijk bad nemen!

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik lig bijna elke dag in bad (heb nog niet zo lang 1) Ik hou ook niet van lauw, dus lekker goed warm is het hier ook wel.
    Ik let goed op dat mijn huid niet rood wordt, want is het te warm.

Lekker doen!

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Dit weet ik ervan de eerste 12 weken wordt het afgeraden omdat dat kunstmatige koorts kan opwekken bij het vruchtje. Na deze tijd is dit niet meer van toepassing dus meid genieten maar!

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zalig in bad liggen ik ga nu bijna elke dag wel ff om mijn lijf te ontspannen ... vond het eerst warm niet zo lekker maar de laatste tijd weer wel en je voelt het zelf wel hoor meid tot welke temp je het lekker vind !

7. illy1980

illy1980 Lid

27 jan 2008
    5
    0
    0
    Ik ook hoor.. Lig iedere avond in bad haast hihi..
    Ik ben trouwens 16 weken.

8. Princess

Princess Actief lid

Hier ook bijna elke avond een warm badje. Is zo zalig! Lekker ontspannen.

9. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Uit een onderzoek is ook gebleken dat je er vanzelf uitstapt als je lichaamstemperatuur te hoog wordt. Aan de hand van dit onderzoek zeggen verloskundigen en gynaecologen nu ook dat je gewoon in de sauna mag.
    Je kunt dus gewoon een lekker warm bad nemen en op het moment dat het onaangenaam begint te worden, moet je eruit stappen. Meestal is dit wel na 15 minuten. Na 15 minuten is het bad ook weer zo afgekoeld dat je er wel weer langer in kan blijven zitten ;)

Geniet er dus maar van :)

10. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Ik ga ook gewoon in bad hoor, ook in een bubbelbad zelfs ;)

11. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hier badder ik ook gewoon door, alleen nu kom ik er zo langzamerhand amper meer uit door mijn megabuik haha!
    Soms word ik er duizelig van, dan is het te warm (en ook door een dichte badkamerdeur bijv. te benauwend) en dan ga ik eruit. Inderdaad geeft je lichaam wel aan wanneer het niet goed is.

12. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
    Ik heb er gewoon nog niets over gehoord. Waarom zou je geen bad mogen nemen! Allemaal fabeltjes. Als je kijkt op wat je mag eten en wat niet is het ook zo uitgebreid en de gynaecoloog zegt dat het tegenwoordig allemaal overroepen wordt. Neem gewoon je bad en geniet. Het kindje zit zelf in een badje! (gewoon niet te heet maken)

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zolang je geen gebroken vliezen hebt, mag je gewoon in bad. Ik zou alleen een te heet bad vermijden.

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nooit gehoord dat je voor de 12 weken niet in bad mag, wel in een sauna en onder de zonnebank, ben ook een badliefhebber, dus ik ga ook zeker regelmatig in bad. Idd als je vliezen zijn gebroken en na de bevalling mag je niet in bad.
    En een te heet bad is niet goed omdat jouw hartslag dan omhoog gaat, zelfde reden als waarom je beter geen sauna de eerste weken kan nemen...

Dus zou zeggen pak je tijdschriften maar uit de kast en neem een lekker warm bad! ;)

15. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hier heb ik ook nog nooit van gehoord ;) Ik zit regelmatig in een lekker warm bad en ben onlangs ook nog naar de sauna geweest de hele dag. Zag daar ook allemaal zwangere vrouwen lopen hoor ;)

16. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Hoi hoi,

Volgens mij kan een bad echt geen kwaad hoor, zolang het maar niet te heet is. Juist lekker, ff een warm bad vooral als je last van je rug hebt... echt even tijd voor jezelf, boekje erbij zaaaallligg! (kom er net uit :) ..)

Deel Deze Pagina