Borsten: van theezakjes naar meloenen en weer terug...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik ben echt niet zo erg met uiterlijk bezig.
    Maar moet dit even kwijt.
    Voor ik zwanger was had ik cup B, gewoon normaal leuke borstjes. Niks mis mee.
    Na de geboorte van mijn zoon had ik cup D toen ik voedde.
    Nadat de B.V. weer over was en ik keek in de spiegel was ik bijna in shock :confused:
    Die twee borsten waren twee theezakjes geworden. Ik voelde me zo onvrouwelijk. Echt uitgerekt en plat met striae.
    (Mijn vriend hoor ik er niet over maar ik durf het ook niet echt te vragen...)
    Nu weer zwanger en ja hoor daar zijn die meloenen weer. Ik heb nu al cup D. Dat gaat nog wat worden.
    Ik zie nu al tegen die lege platte borsten op over een jaar, die er nu waarschijnlijk nog erger uit gaan zien. Mijn moeder had hetzelfde, schijnbaar erfelijk.
    Ik ga wel zeker borstvoeding geven, daar twijfel ik niet aan. Dat gaat boven uiterlijk.
    Maar daarna..
    Hebben meer meiden dit? Of valt het bij jullie allemaal wel mee?

2. Female

Female Niet meer actief

1e zw.schap: borsten waren voller geworden.
    Borstvoedingsperiode (1 jaar): borsten waren veel groter.
    Gestopt met BV: Wel even schrikken, heel slap en klein!
    Nu zijn ze weer een stuk voller en zeker niet meer slap.

Mijn moeder zei dat het heel normaal was, ze heeft zelf 3 kinderen BV gegeven (allemaal ong. 1 jaar) en is helemaal mooi, vol en normaal geworden ;)

3. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    mijn borsten zijn ook immens nu sinds ik zwanger ben, maar daar klaag ik nog niet over.
    mijn tepels daarentegen, zijn gi-gan-tisch. ben best bang dat ze zo gaan blijven

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ze gaan (helaas) niet zo blijven dat is net het probleem ;)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij mij in ieder geval ook enorme borsten (van B nu al op E, groeiend naar F). Mijn moeder had dat ook enigszins, zij het veel minder extreem, en ook van die theezakjes na de voedingen. Dat is na een tijdje wel weer helemaal bijgetrokken, dus tja...
    Ik wacht het maar af, zou er wel van balen als ze zo lelijk worden, maar je doet er toch niets aan.
    Het is trouwens wel zo dat die uitgezakte huid minder gemakkelijk weer goed trekt bij rokers: door roken verdwijnt de elastische stof uit je huid... (vandaar ook dat rokers eerder rimpels krijgen).
    En je leeftijd schijnt ook mee te spelen...

6. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik heb van mezelf al een E cup.

en ben nu nog in het begin van mn zwangerschap.
    maar ze groeien nu al een beetje.

ik wil niet weten welke maat ik straks heb al ik op de helft zit.
    of als ik aan het einde van de zwangerschap zit.

:-S

hahaha
    liefs wendy

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hier ook in de groei....

Gaat wel harder als bij de eerste zwangerschap, maar nog geen bizarre cupmaten...

Mijn borsten waren na eerste zwangerschap en 9.5 maand bv wel wat minder stevig geworden en ietsjes kleiner maar gelukkig geen theezakjes.....

Heb al tegen mijn vriend gezegd, als ik echt theezakjes krijg.... ga ik toch een paar kopen hoor... en dan een maatje meer....
    (niet te overdreven natuurlijk, maar wel mooi gevuld)...

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn moeder had theezakjes na haar 2 kinderen. Die heeft ze laten vergroten maar inmiddels heeft ze dat ook weer ongedaan gemaakt.

Ik ben benieuwd wat er bij mij overblijft...

9. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Heel herkenbaar! Voor de geboorte van mijn dochter een leuke b/c tijdens de bv c/d maar zodra ik stopte bleef er echt niets meer over. Voelde me er erg naar bij. Maar nu komen ze gelukkig even terug Joepie! Ook al weet ik dat het maar tijdelijk is. Na de bv zal het wel niet veel anders zijn dan met mijn dochter. Helaas...

Groetjes, Mayke

10. ramona0309

Ik heb weleens gehoord van vrouwen dat hun extra maatje WEL was gebleven na de zwangerschap.... [-o<
    maarja... waarschijnlijk vrouwen met al een maatje meer... en die er dus helemaal niet op zitten wachten.....

De wereld is zo oneerlijk verdeeld :rolleyes:

11. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Hihi, zou dat de reden zijn dat sommige vrouwen tot 4 jaar BV geven? Je kan ook elke dag kolven, dan hou je ze wel stevig en groot...
    Hahaha
    Groetjes Jessica

12. ramona0309

hahaha en hangen ze als je 70 bent helemaal op je knieeen.....
    maarja kan je ze weer over je schouders naar achteren gooien... :)

13. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    :) Ik was pas met mijn zoontje in de dierentuin.
    Zat daar een vrouwtjesaap met zo'n uitgerekte borstjes dat ze ze zelf in haar mond kon stoppen. Dat deed ze dan ook en keek erg droevig toen er ook echt niks meer uitkwam... :) We lagen echt dubbel.
    Ik hoop niet dat ik dat volgend jaar ook kan :cry:

14. ramona0309

:) bespaar je wel geld uit van de dierentuin .....

Geintje......

maar begrijp dat je daar niet op zitten te wachten.... :(

15. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    whahaha! ik zie het helemaal voor me!

16. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ai, de borsten kwestie! Toen ik 6 jaar geleden nog 30 kilo zwaarder woog, had ik een flinke F cup. Toen min 30 kilo bleef daar een ietwat slappe D van over, maar opzich prima!

Nu in de zwangerschap weer een F, maar zie wel al dat mijn tepels wat meer naar beneden gaan wijzen :( Ik denk echt dat ik na de BV hele slappe borsten over hou...Dus ik ga al een potje aanleggen om daar ooit weer mooie borstjes van te maken :) Maar goed, eerst maar eens de kinderwens.

Hoe zit dat trouwens met tepels, groeien die bij sommige van jullie ook? Hier zijn ze nog net zo minnie als daarvoor, ben wel eens bang dat ze 'te klein' zijn voor bv?

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Sja de tepels...

Normaal zijn die vn mij een beetje donkerroze, maar tijdens de zwangerschap zijn ze bruin geworden en GROOT! Echt, normaal is de tepel met tepelhof ca 4 cm in doorsnede, nu zijn ze met gemak net zo groot als van die kurken onderzettertjes van een glas.

Maar goed, dan valt het ook niet zo op dat mijn borsten inmiddels cup G/H zijn geworden...
    Als ik net zo'n geluk heb na de 1e en 2e, dan kom ik uiteindelijk u ook wel weer op een normaal gewicht uit en zullen mijn borsten weer terug krimpen naar een volle D/E cup. Ook de tepels zullen dan weer oud en vertrouwd biggetje-roze worden. Alleen zijn de boobs dan wel slapper. Wie weet heeft dat ook met de leeftijd te maken.

Groetjes van Kiki

Deel Deze Pagina