Verwarring...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Klaartje78, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    #1 Klaartje78, 6 jul 2009
    Laatst bewerkt: 6 jul 2009
    Mijn zoontje van 3 mnd krijgt volledige borstvoeding. Hij is vanaf het begin snel gegroeid en dronk veel. Hij is nu 7,5 kilo en 64cm. Hij slaapt nu soms door 's nachts maar drinkt gemiddeld 7x per dag.

Nu heb ik iets van mijn vriendin gehoord wat ik niet begrijp.
    Zij geeft ook borstvoeding aan haar zoontje. Hij is echter een paar weken te vroeg geboren en had een slechte start (spruw e.d.) waardoor hij slecht dronk. Gelukkig is alles aan de betere hand en kwam hij aan.
    Laatst moest ze voor nacontrole naar de kinderarts. Deze vond dat hij best veel was aangekomen en adviseerde haar om om de 4 uur te gaan voeden. Anders kwam hij te veel aan en had hij later kans op obesitas.
    Ik vind dit zo'n vreemd verhaal. Ik denk juist heerlijk dat hij nu goed aankomt want hij is nog klein. En vind het eigenlijk een beetje zielig dat hij nu meteen weer minder krijgt.
    En ik heb altijd begrepen dat een baby van borstvoeding nooit te dik kan worden.
    Wat denken jullie hiervan?
    Met vriendelijke groet,
    Klaartje

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Borstvoeding kan je niet teveel geven. Je kindje drinkt wat hij nodig heeft. 4 uur tussen de voeding is voor veel kindjes erg lang.
    Obesitas krijgen kindjes niet van vaak aanleggen. Moedermelk verkleint juist de kans op obesitas!
    De combinatie borst/kunstvoeding is wel naar voren gekomen als mogelijk risico op obesitas.

Al met al lekker aanleggen en teveel groeien op volledig moedermelk kan niet.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina