Poepen snachts

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Meis28, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn baby van bijna 4 maanden poept erg vaak , al vanaf zijn geboorte. Ik geef borstvoeding en hij heeft zo'n 5-7 poepluiers op een dag. Het werd iets minder, dat wil zeggen dat hij de hele nacht doorsliep en dan in de ochtend weer begon :). Maar nu sinds een ruime week poept hij snachts ook vaak wel 2 keer.. Ik wil hem dan niet laten liggen dus verschoon hem maar (ik hoor t namelijk altijd). Hij wordt dan wakker en gaat vaak niet slapen zonder dat ik hem voed..terwijl hij echt geen nachtvoedingen meer nodig heeft gezien zijn gewicht (+8 kilo). En ook omdat ik weet dat hij die voeding binnen een paar uur ook weer uitpoept :-/ herkent iemand dit? Ik vind t echt vervelend! Poep is ook erg dun

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Dat hebben wij ook een periode gehad. En ik voedde ook zodat hij vlotter weer verder sliep. En ja, het gebeurde dan dat hij het een tweede keer deed. Ik heb er nooit een punt van gemaakt. Gewoon verschonen, voeden en allebei snel weer verder slapen.

We zijn er sinds de vaste voeding trouwens helemaal vanaf hier. Van 6 keer per dag naar 1 of 2 keer, en sinds pakweg 2 maanden nooit meer 's nachts.

3. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Het is vermoeiend om 's nachts ook nog te moeten verschonen, maar inderdaad beter dan in de poep laten liggen.
    Nachtvoedingen zijn trouwens bij BV niet ongewoon tot zeker een jaar. Het heeft niets met gewicht te maken. Het kan best dat je kleintje na een periode doorslapen weer gaat vragen door bijv. een sprongetje of tandjes die doorkomen.
    Hoe vermoeiend het ook kan zijn gewoon aan toegeven en anders proberen met een speentje te sussen.

Hier zijn de poepluiers door de vaste voeding trouwens toegenomen. Maar was ook wel verwend, want DL gebruikt de BV optimaal waardoor ze maar eens in de 4 dagen poepte. Nu zeker wel 4 op een dag :)

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja er zit idd niks anders op :). Het ging juist zo goed de laatste tijd, hij sliep heerlijk door. Maar goed, ik heb al gelezen dat het ritme van een baby steeds weer veranderd en ben sinds kort ook begonnen met werken (4dagen per week) dus dat zal misschien ook meespelen met onrustigere nachten.. De poep is ook erg vloeibaar en als hij bezig is klinkt het ook echt als diarree maar volgens mij is dit heel normaal bij bv baby's. Vaste voeding wacht ik nog even mee denk ik. Raakt hij niet weer gewend nu aan de nacht voedingen? Eerder werd hij ook wel eens wakker snachts maar sliep dan zelf weer in zonder te jengelen oid. Nu wordt ie dus soms wakker en wil ie voeding omdat ie jengeld, of het is dus omdat ik m wakker gemaakt heb ivm poep. Ben beetje bang dat we daardoor weer in een minder goed ritme komen..

Deel Deze Pagina