haaai, ik ben nu 14 weken zwanger en die kilo's bij mij lijken eraan te vliegen! nu moet ik eerlijk zeggen dat ik voor mijn zwangerschap altijd aan het "lijnen"ben geweest (heb aanleg om dik te worden) en ik rookte.. daar ben ik nu allebei mee gestopt.. ik eet over het algemeen heel normaal niet meer of minder... maar ben nu dus al in 14 weken tijd 6 kilo aangekomen .... pfff voel me soms ook erg dik! nom meer mensen last van of zeggen jullie je stelt je aan?
Nee hoor, je stelt je zeker niet aan. Me vorige zwangerschap was ik met 20 weken ook 10 kilo aangekomen. En bij elkaar 25. Nu ben ik 3 kilo aangekomen, ook al lekker op dreef weer. Ik kan jou verhaal precies schrijven. Was ook een roker en altijd aan t lijnen. Ik vind het ook moeilijk maar ja, liever iets meer kilo's eraan dan roken..Maar ik kan er ook wel van balen hoor! Voel me echt niet prettig zo vol zeg maar.
Hey Sabintje Maak je geen zorgen, het wordt straks minder. Ik groeide in het begin ook heel snel en pas bij vier maanden leek het te stoppen. Uiteindelijk ben ik in de laatste weken weer wat meer aangekomen, maar het bleef bij 16 kilo. Tijdens de zwangerschap heb ik altijd gezegd, ik let op wat ik eet, maar ik ga me niet druk maken om mijn gewicht. Als ik na de bevalling maar de discipline heb om af te vallen. De eerste week na de bevalling verloor ik 10 kilo en nu heb ik de wii fit en dat is fantastisch! Meid, zwangerschap betekend verandering van je lichaam, maar na de bevalling werk je gewoon weer naar een lijf waar jij je prettig bij voelt! Succes met je zwangerschap! Liefs Ellenore
bedankt voor jullie reacties! stelt me gelijk weer een beetje rust.... maak me er stiekem soms best druk om..... moet ook maar denken, na de bevalling weer hard aan het werk om men oude lijf weer terug te krijgen ja!
Ik vraag me ook wel eens af of het weer goed komt met mijn lijf na de bevalling. Maar meer dan een beetje opletten dat je niet buitensporig veel eet kun je toch niet doen.
Ik snap wat je bedoelt. Ik ben in het begin alleen maar afgevallen en die kilo's kwamen er maar heel langzaam weer aan. 2-3 weken terug zat ik weer op mijn startgewicht en nu vliegen de klio's er ineens aan. Kom nu volgens mij zeker een kilo per week aan. Help, hoe lang duurt dat nog?
Ooh, erg he die kilo's Het i svoor mij meer het wennen aan de verandering. Op zich zit ik nog strak in mijn lijf, maar zit nu wel op bijna 10 kilo na 25 weken. Mijn streven; ieder pondje gaat door het mondje. Dus te veel vet en snoep probeer ik te vermijden (sinds vorig eweek last van maagzuur, dus dan hou je je wel een beetje in!). Verder regelmatig een wandelingetje maken. Wat ik dan nog aankom kan ik zelf niets aan doen. Ik hoop dat ik ver onder de 20 kilo blijf.. Maar 12.. dat zal me niet meer lukken vrees ik.. Oh ja, ik hou ook wel wat vocht vast. Vond ik heel vervelend. Maar een vriendin van me had dat ook heel erg en dat is er snel af na de bevalling!
maak je geen zorgen. bij me dochter was ik met 12 weken al 5 kilo zwaarder. uiteindelijk 20 kilo eraan en 25 eraf zonder dat ik er maar iets voor heb gedaan. ja borstvoeding gegeven nu eet ii wel heel erg veel en er zitten nu 10 kilo aan. net als bij me dochter begon het erg snel met aankomen en gaat het nu weer even rustig en is het gewicht al z;n 4 weken stabiel wat en hoeveel je dus nu bent aangekomen zet niks over je totaal extra gewicht op het eind. meer dan voldoende beweging en gezond eten kun je niet doen. lijnen is geen optie en zelfs heel slecht voor je kindje dus als je er moeite mee hebt ga dan eventueel niet op de weegschaal staan. zet hem op zolder en kijk eventueel ergens bij 40 weken naar het totaal extra gewicht. ik eet trouwens nu heel de dag en ook vrij veel snoep enzo en toch verloopt het aankomen gelijk met me dochter wel ben ik nu mey 63 kilo begonnen ipv 68
Hier idem dito. Had altijd een maatje 34/36 en dat is nu wel verleden tijd. Voel me er niet prettig bij maar probeer er ook niet teveel bij stil te staan aangezien je tijdens je zwangerschap er toch niet al te veel aan kan doen. Na de zwangerschap maar weer fanatiek aan het werk
Nou bij mij vliegt er de laatste tijd elke dag wel 0,5 kilo aan ! Ik ben straks nog bang om me weer te wegen. Ben nu al van 64 kilo naar 74 kilo gegaan en ik zit pas op 21,5 week nu...ben echt bang voor hoeveel ik bij 40 weken dan zal wegen! Het zit ook echt alleen aan mijn buik en borsten vind ik. En eten doe ik als altijd soms veel en soms minder maar ik eet wel overwegend heel gezond.
Ik heb voor mijn zwangerschap ook altijd gelijnd en het lijkt toch wel alsof je dan nog makkelijk en sneller aankomt.... helaas. Ben nu bijna 32 weken en 23 kilo aangekomen, vooral vocht gelukkig volgens de verloskundige maar ze zitten er al wel aan. Succes met je zwangerschap. En je stelt je dus niet aan he?!?!
dank je wel voor jullie reacties!... zie t gelijk allemaal weer een beetje zitten!... jullie ook allemaal succes met de zwangerschappen!