Pff.. Ik heb al een tijdje stress gehad omdat ik veel stress had En dat kon volgens de verloskundige er voor zorgen dat de baby wel iets eerder zou komen. Tsja.. minder stressen als je met 27weken zwangerschap uit elkaar gaat is makkelijker gezegd dan gedaan Nu financieel weer veel stress.. dus werkt allemaal lekker mee... Maarrrr.. ik heb dus al 2 weken flinke griep... Elke avond koorts en veel hoesten, erg verkouden, diarree, misselijk, moe, geen eetlust.. etc... Het lijkt maar niet over te gaan. Nu was mijn moeder vandaag toevallig bij de huisarts en die heeft nagevraagd of dit kwaad kon voor mijn zwangerschap.. "Nee hoor, het kan er alleen voor zorgen dat de baby eerder komt omdat het te veel vraagt van haar lichaam".... Pff... is dit zo? Jayro was met 37 weken geboren.. ik ben komend weekend 32 weken.. en ik ben er echt echt nog niet klaar voor!!!!! Juist door al het gedoe.. ik heb het kamertje nog niet eens af, er moet nog zoooveel gebeuren!!! Kan iemand me ff geruststellen??? O ja, met 30 weken nog bij vk geweest, baby is qua groei gemiddeld en ligt al met zn koppie naar beneden..
Ik heb vorige week de griep gehad en lag met minimaal 39 graden koorts op bed. Of de kleine daardoor eerder gaat komen moeten we nog maar afwachten.... Wel heb ik sinds die koorts bijna dagelijks in het ziekenhuis gezeten. Elke keer bloedprikken en urine inleveren omdat ik diverse kleine klachtjes had en ze aan zwangerschapsvergiftiging dachten. Inmiddels is mijn bloed zich aan het normaliseren en worden de klachtjes minder. Waarschijnlijk dus toch een uitwerking van die griep. Ben er dus al bijna 2 weken zoet mee; kan je nagaan wat een 'aanslag' het is op je lichaam. Probeer je rust te pakken hoe moeilijk dat nu misschien ook is. Ook ik liep te stressen omdat nog steeds niet alles af is, maar mijn verloskundige zei vorige week het volgende: als de kleine geboren is, is het enige wat hij nodig heeft liefde, een bedje om te slapen, luiers en voeding. Dat hebben we allemaal, dus het komt goed, ook bij jou
de koorts kan je weeen opwekken maar de griep zelf niet.. de koorts moet je ook onderdrukken met paracetamol en als je zwanger bent mag je 8 paracetamols per dag innemen.. het klinkt veel maar ik heb het dus nog nagevraagd aan mijn verloskundige en ze zei je mag er 8 per dag hebben.. ik schrok ervan en zei hoezo?? als je niet zwanger bent mag je er maar 6 per dag hebben.. ze bleef er echt op doorhameren dat je er 8 mag hebben dus goed onderdrukken meiss... xxxx
als je niet zwanger bent mag je er ook gewoon 8 van 500 hoor (wanneer je het niet te langdurig gebruikt).
wilde het net zeggen. het kan inderdaad wel maar is uitzonderlijk. dus ik zou er niet zo over stressen. verder zou ikzelf de koorts niet onderdrukken. de koorst is je lichaam die tegen het ziek zijn vecht. en zonder de koorst word je niet beter.of in ieder geval een heel stuk langzamer
oh ik dacht dat je er 6 mocht hebben haha maar koorts moet je juist onderdrukken want die wekt de weeen op...
Ja maar als je zwanger bent kan koorts ook niet goed zijn voor je kindje, op dat moment toch net even belangrijker
ja oke maar en nu zeg ik alleen wat mijn gyn heeft gezegd tegen mij in mijn vorige zwangerschap zolang als je ziek bent en je lichaam moet vechten vreem je lichaam heel veel energie wat ook niet goed is voor het kindje dan kan het een groei achter stand krijgen. een paar uurtjes koorts bijvoorbeeld in de nacht ik goed voor je lichaam en je kindje kan het ook hebben. tuurlijk hele dagen koorts is slecht maar een paar uurtjes kan wel.
Ja ik had 's nachts tot boven de 41* koorts.. dus ik heb het wel met paracetamol en lauwe douches omlaag geprobeerd te krijgen. Dit wist ik nog van vorige zwangerschap.. Koorts en vooral hoge is niet goed, beste is om het onder de 38,5 te houden. Heeft destijds de huisarts gezegd. Ik heb dus wel een paar dagen ong. 6 paracetamols geslikt, puur voor die koorts. En kreeg het overdag rond de 39, maar 's nachts echt niet onder de 40. Ik lag met een telefoon in mn hand te slapen, want was alleen met mn zoontje die ook ziek was en ik lag helemaal te ijlen, was bang dat ik niet overeind kon komen als er wat zou gebeuren enzo. Achteraf belachelijk dat ik niet iemand heb gebeld, maar zo ver kon ik niet eens nadenken Was echt aan het overleven haha. Pff.. en nu achteraf pas ben ik bang dat het schade heeft aangericht ofzo.. Overdag heb ik momenteel nog wat verhoging, rond de 38 en 's nachts loopt het niet meer hoger dan 39. Wel duurt het zo lang Is al voor kerst begonnen en kan nog niets doen overdag.. Ik hang de hele dag maar een beetje en alles kost me te veel energie.'s Nachts met liggen hoest ik me helemaal kapot, dus kom amper aan mn rust toe.. Pfff als ik op deze manier moet gaan bevallen binnenkort dan wordt dat nog wat.. dan hoop ik maar dat het net zo makkelijk gaat als bij mn zoontje, want veel meer dan dat ga ik niet redden denk ik. Zo.. weer ff geklaagd.. durf er al amper meer over te klagen in mn omgeving, want het blijft maar..
Zo Janneke je hebt het best te pakken zo te lezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit gehoord heb van de griep en kans op een vroeggeboorte. Veel beterschap, hopelijk knap je snel op
hhmm, nog nooit gehoord dat koorts een vroeggeboorte kan veroorzaken. Blijf goed op jezelf letten, als je hoge koorts blijft houden zou ik toch even de vk om advies vragen of zelf even langs de huisarts. ps: de babykamer zou dan echt je laatste zorg zijn.
Hier geven ze toch echt aan 6. Loop nu ook al een week met hoofdpijn,(met vooraf een week griep, t enige wat ze kunne zeggen is paracetamol nemen, pijn verlichting.. verder gaat t vanzelf over.. Nu al ruim 2 wk verder..verkoudheid lijkt wat af te nemen, hoofdpijn ook minder want van 6 paracetamol neem ik er nu 4 op een dag.. is nog genoeg natuurlijk.. maar anders hou je t echt niet vol. Vooral ook veel rust nemen!