Zwanger na keizersnede; wie herkent dit

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mamasinds2006, Jan 1, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamasinds2006

Mamasinds2006 Actief lid

Jun 10, 2018
    235
    61
    28
    Female
    Hallo dames,

Ik ben 27 weken zwanger. Mijn laatste bevalling was een spoedkeizersnede 2,5 jaar geleden. Daarvoor ben ik normaal bevallen.

Nu heb ik sinds vannacht een ontzettend zwaar gevoel in mijn buik. Alsof ik mij baarmoeder letterlijk voel zitten. Ik kan gewoon liggen en zitten zonder pijn en voel mijn baby gelukkig goed en regelmatig bewegen. Echter, zodra ik opsta of een beweging maak voel ik mijn baarmoeder. Het is geen bandenpijn maar echt alsof mijn baarmoeder een wond heeft. De dames die een keizersnede hebben gehad zullen dit gevoel kennen van die eerste 2 weken erna. Dus niet de buikwond is gevoelig maar van binnen; heel apart.

De pijn is goed uit tr houden maar het is toch pijn. Herkent iemand dit gevoel? Ik loop bij de gyn dus ff bellen nar de verloskundige kan ik helaas niet. Vandaag is het zh denk ik wat lastiger te bereiken en heb geen zin om uren bij de SEH door tr brengen als het iets normaals blijkt te zijn. Ik hoop dat er dames zijn die dit gevoel herkennen en me advies kunnen geven.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik herken dit helemaal niet eigenlijk. Heb nu 2 keizersnedes gehad. Als het echt voelt zoals in de twee weken na de ks zou ik toch even bellen als ik jou was. Dan kan de gyn bepalen of dat het nodig is om langs te gaan of niet.

3. wepie

wepie Actief lid

Nov 2, 2014
    216
    99
    28
    Ik herken het wel. In die weken groeit de baarmoeder heel snel en kun je meer last krijgen. De baarmoeder was hij mij ook enorm gevoelig met dat termijn! Had soms het idee dat de hele bende openscheurde van binnen echt verschrikkelijk! Gelukkig na 3 weken weer over.
    Bij twijfel altijd bellen!! Maar bij mij hoorde dit er echt bij met dat termijn.

4. Mamasinds2006

Mamasinds2006 Actief lid

Jun 10, 2018
    235
    61
    28
    Female
    Bedankt voor je reactie. Had je dat gevoel ook constant of ging het op en af? Ik heb het nu al de hele dag. Het voelt gewoon naar. Lopen omdraaien in bed etc gaat gewoon vervelend. Wow 3 weken is echt superlang. Morgen toch ff het zh bellen. Ben niet direct in paniek omdat ik mijn baby goed voel bewegen en heb verder ook geen koorts erbij oid. Maar ben er toch niet helemaal gerust op...

5. Mamasinds2006

Mamasinds2006 Actief lid

Jun 10, 2018
    235
    61
    28
    Female
    Ja meer dat weeïge gevoel van binnen. Dat je weet waar je baarmoeder zit en hem constant voelt. Dat heb ik nu ook. Tis nou niet dat ik er ook veel pijn bij heb gelukkig. Maar wel dat vervelende waarbij je voorzichtig moet lopen omdat je bang bent dat je je baarmoederhechting los raakt...

6. Denise1

Denise1 Actief lid

Sep 21, 2016
    377
    388
    63
    Zou zeker even bellen hoor.. overleggen kan toch geen kwaad?

Ben zelf ook zwanger na een spoed KS 2,5 jaar geleden.. en heb wel dat het onder mijn litteken gevoeliger is en de rand wat dikker voelt. Voelt alsof de rand vam mijn baarmoeder daar precies onder zit ofzo heel apart.

7. wepie

wepie Actief lid

Nov 2, 2014
    216
    99
    28
    Jaa was soms wat op en af maar kon ook wel behoorlijk lang aanhouden constant achter elkaar. Als ik ging liggen werd het vaak wel iets minder.
    Heb je vandaag nog contact opgenomen met het ziekenhuis?

8. Mamasinds2006

Mamasinds2006 Actief lid

Jun 10, 2018
    235
    61
    28
    Female
    Ja, de pijn bleef aanhouden. Het bleek een blaasonsteking te zijn!

9. wepie

wepie Actief lid

Nov 2, 2014
    216
    99
    28
    Fijn dat ze de reden hebben kunnen achterhalen! Nu hopen dat het snel over is ☺️

Share This Page