Groene poep, alleen snachts

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Scorpio99, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Hallo dames, ik weet niet of ik dit hier goed plaats maar misschien hebben jullue tips..

Ik geef mn baby borstvoeding en snachts tussen 12 en 4 gaat het mis, mn mannetje (4,5 week) heeft dan hevige buikkramp en groene poep.
    Maar overdag is er niks aan de hand en is het geel.

Ik voed hem niet anders dan overdag en hij drinkt de borst helemaal zacht. Ook eet ik niks geks.. Ik snap er niks van.. :(

2. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Heb je de poep overdag al eens terug gekeken? Misschien een beetje rare vraag van mij, maar hier dacht ik eerst ook 's nachts groene poep te hebben, maar dat leek alleen maar zo door het kunstlicht... In daglicht was het gewoon geel.
    Blijft natuurlijk wel vervelend dat hij kramp heeft 's nachts.

3. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    groene poep betekend hier bij ons dat de baby het koud heeft,kou gevat.

4. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Het is echt duidelijk groen. Hij heeft snachts 2x groen gehad en vanochtend alweer geel.
    Ik ga hem vanacht eens wat dikker aankleden, kijken of dat het is

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Moet zeggen dat me dat bekend in de oren klinkt, hier ook alleen 's nachts groene ontlasting. Maar ik heb wel het idee dat hij 's nachts onrustiger drinkt.. Ben benieuwd hoe warmer aankleden uitpakt. Laat je het weten?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    's Nachts maken je borsten meer melk omdat je prolactinespiegel dan hoger is. Omdat je nu ng in de opbouwfase zit kan het goed zijn dat ie nachtelijke overproductie voor kramp en groene poep zorgt. Op zich is groene poep niet erg, maar met die kramp erbij zou het aan teveel melk kunnen liggen.
    Probeer eens om 's nachts te gaan blokvoeden.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier ook af en toe groene poep 's nachts. Hier ligt het aan een hoge productie. Als ik dan 2 borsten geef, krijgt het mannetje groene poep. Ik geef nu 1 borst per voeding, 's nachts en 's morgens vaak ook nog. Gaat steeds beter met zijn poep:), behalve als hij niet zoveel zin heeft. Dan drinkt hij te kort en heeft hij weer (gedeeltelijk) groene poep.

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Groene poep komt vaak doordat een kindje onrustig drinkt en alleen de toegeschoten (voor-)melk. De vettere (achter-)melk geeft de mooie gele poep als resultaat. Misschien heb je 's nachts teveel melk, een te sterkte toeschietreflex, waardoor hij eerder stopt.
    Ik weet niet hoe je 's nachts voedt, maar ik voel het toeschieten aan de ander borst en trek mn borst dan soms al terug en duw direct een doekje tegen mn tepel. Het spuit er dan in straaltjes uit (pas op voor zn gezichtje) en pas als de druk eraf is geef ik mn tepel weer terug. Wordt niet altijd gewaardeerd trouwens, maar hij drinkt daarna wel rustig en gulzig de hele borst leeg.
    Kijk maar eens op borstvoeding.com bij teveel melk.

9. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik geef snachts al 1 borst en melk eruit knijpen lukt me niet er komt dan gewoon niks uit.
    Is het misschien een idee om het begin te kolven en weg te gooien?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me niet lekker zo midden in de nacht. Gewoon maar 1 borst per nacht aanbieden lijkt me gemakkelijker.

Deel Deze Pagina