Ha meiden, Nog een paar weken en dan beginnen wij eindelijk met onze ICSI behandeling! Ik moet straks ook de Utrogestanbolletjes vaginaal gaan gebruiken. Ik heb al een aantal keer gelezen dat daar ook een inbrenghuls voor bestaat en dat lijkt me super-handig! Maar het ziekenhuis kent die inbrenghuls niet, de apotheek weet ook van niks, dus.... wie kan mij vertellen waar ik zo'n inbrenghuls kan krijgen? Bedankt voor het lezen en het meedenken.....
Hey, ik heb geen idee waar je zo´n inbrenghuls kunt halen, wist niet eens dat die er is! Ik heb destijds de progestanbollen gebruikt en die zijn ook gewoon makkelijk in te brengen zonder huls hoor. Ze hoeven niet eens zo heel diep ingebracht te worden, ik bracht ze een stukje in en dat heeft het gewenste resultaat gegeven Veel succes!
Hoi, ik ga binnenkort ook met mijn 1e ICSI beginnen en heb de balletjes ook al in huis, maar zonder inbrenghuls of iets dergelijks. Zou het niet gewoon met je vingers in te brengen zijn? Ps. heb je al prikinstructie gehad? Ben benieuwd of je er wijs uit kan worden, ik geloof dat ik 't nog niet helemaal 'heb'.
Hoi, Ik heb de eerste keer de bolletjes zo ingebracht en de tweede keer met huls. Dit vond ik een stuk prettiger. Ik heb hem via het ziekenhuis gehad. Succes verder en fijn dat jullie mogen beginnen. groeten Mirjam
Hoi hoi, Ik heb de inbrenghuls gekregen in het Radboud Ziekenhuis. Daar waren ze op proef en ik was er super blij mee moet ik zeggen. Dat gepruts met die smerige balletjes is toch al niet zo'n pretje, dus ik was er echt enorm blij mee! Liefs, Josien
wij krijgen ze hier ook niet, en bij onze apotheek hebben ze er nog nooit van gehoord het is niet prettig maar ach het is voor een goed doel he, en handen wassen is zo gedaan
Ik ken de hulzen ook niet, ons ziekenhuis ook niet. Inderdaad, je brengt ze zo in en dan was je je handen, maar het is wel vies. Als je ontdekt waar je ze kunt kopen, houd ik me aanbevolen!
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Het valt me op dat een aantal ziekenhuizen het wel kennen en een aantal ziekenhuizen en apotheken van niks weten, best wel vreemd. En zijn jullie allemaal onder behandeling in Nederland? Of is het misschien beter bekend in de Belgische ziekenhuizen? Ik ga nog verder een beetje rondvragen, mocht ik erachter komen waar ze vandaan komen, zal ik het hier posten......
Ik heb ook zo'n huls, maar ik vind het niks... De huls op zich wel, maar ik heb het idee dat je hem niet schoon krijgt na afloop. Het pinnetje wat de bolletjes eruit duwt prikt steeds in het bolletje en dan zit er ook van die smurrie aan. Ik heb het na een paar dagen weer gewoon met mijn vingers gedaan. Weet ik zeker dat het schoon is.
Gewoon even onderdompelen in de alcohol. Dat doe ik tenminste. Die is desinfecterend. Eerst spoel ik hem even af onder de kraan en daarna maak ik hem met een gaasje met alcohol helemaal schoon. Ik heb juist het idee bij mijn vingers dat dat veel infectiegevoeliger is eerlijk gezegd... Btw... ik heb even geGoogled. Op deze site staat een telefoonnummer . Ik weet niet of de firma het erg op prijs stelt dat ik het hier post, maar dan moeten ze het maar niet open en bloot op internet zetten . Er staat bij dat de inbrenghulzen gratis verkrijgbaar zijn. Het is een Belgisch nummer, dat wel: http://www.kava.be/documenten/sekr/apart4.pdf Groetjes, Josien
Hé Josien, super! Ik had deze site met telefoonnummer een tijdje geleden al eens gevonden, maar kon 'm nu nergens meer terugvinden. Geweldig! Ik ga er verder achteraan.... thanx.
Ik heb ze eerst maar even een email gestuurd..... Mocht ik komende week geen reaktie krijgen, kan ik altijd nog bellen.
Even ter info, ik heb een mailtje gekregen van Besins Healthcare (de fabrikant) dat de applicator voorlopig niet meer te verkrijgen is... Helaas!
Hè wat balen zeg! Misschien zijn er nog andere mensen met tips? Ik zal het nog eens navragen bij ons in het ziekenhuis waar zij die dingen vandaan hadden. Groetjes, Josien
Hai Josien, Ik zag dat jij de huls in het Radboud gekregen had, dus ben ik zo brutaal geweest om die ook een mailtje te sturen. Maar die wisten van niks.... Ze hebben me doorverwezen naar de Radboud apotheek. Ben nog in afwachting van hun antwoord. Als die ook van niks weten geef ik het maar op. Er zijn genoeg dames hier die het zonder de huls doen, dus dat moet ik ook kunnen.